Als ik hem wil downloaden lees ik overal dat dit versie 1.01 is, maar in de help file staat versie 1.00. Is dit een bug/spelfout?
Edit: Er staat overal, zelfs in gebruik en installatie en na de installatie zegt hij nog steeds dat de versie 1.00 is. Na installatie kreeg ik ook de tekst:
"De laatste versie van OnScore is 1.0.1.
U gebruikt versie 1.0.0.
Klik hier om te updaten. (aanbevolen)"
Om onbekende reden stond het verkeerde downloadpakket online op mijn site. 1.0.1 kun je nú wél downloaden. Je moet zelf kiezen of je je installatie update of gewoon even opnieuw installeert (kies wat je makkelijker vindt):
http://gamemaker.blijbol.nl/en/onscore/updatesEdit: Als ik de licentie wil bekijken en/of tijdens het installatie waneer de licentie weergegeven werd, kreeg ik een 404 not found error. De error krijg ik niet weg en ik heb alle files van de map geupload. Bovendien bestaat licence.html niet eens!
Deze bug heb ik net stiekem in 1.0.1 hersteld, aangezien deze versie toch nog niet online stond. De licentie stond overigens wel in het zipbestand, maar de kopie tussen de serverbestanden ontbrak.
Edit: Ik wil hem gebruiken maar de informatie is heel erg onduidelijk. Ik heb hem geinstalleerd op
www.mohf.nl/highscore/ en de game Defend Your Castle aangemaakt en de lijst Freeplay. Nu wil ik het gebruiken in mijn spel. Ik heb de script geimporteerd, maar er staat helemaal nergens wat de argumenten betekenen.
Ten 2de: In de functie onscore_submit snap ik de info niet.
"onscore_submit(list,numb)
Submits a score to an online highscore list. list indicates the highscore list, use one of the values that can be found in your OnScore connection script. numb indicates the score to submit."
Wat is list? Numb betekend dus als ik het goed begrijp de score, maar moet ik hier iets doen met Md5 encrypty?
Behalve het verbindingsscript moet je ook de inbegrepen extensie in Game Maker installeren. De instructies hiervoor staan in de handleiding onder 'Getting started'. Het verbindingsscript bevat alle specifieke gegevens die bepalen waar de scores naartoe worden gestuurd en wat de zogenaamde verzendsleutels zijn. Het vormt als het ware de brug tussen de algemene extensie en jouw specifieke server.
Je hoeft zelf niets aan de beveiliging/codering te doen, het systeem regelt automatisch de beveiliging van de scoreverzending. numb is inderdaad de score.
(De hierboven genoemde verzendsleutels worden door het systeem intern gebruikt om de MD5-hashes te berekenen. Zonder de verzendsleutel kun je bij scoreverzending geen geldige hash meezenden en worden de scores geblokkeerd.)
Verder zijn er nog een paar bugs in je script, bijvoorbeeld de 1.01 update. Ik heb 1.01 maar hij denkt dat hij 1.00 is en als ik wil upgraden naar 1.01 krijg ik op de blijbol site een leeg site met alleen enkele google advertenties.
Dit was waarschijnlijk een recente MySQL-crash op mijn site, waar ik inmiddels overheen ben. Dit is de pagina:
http://gamemaker.blijbol.nl/en/onscore/updates