game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Tutorials en Uitbreidingen (Moderator: Maarten Baert)
| | |-+  [Gex] Blijbol OnScore 2 - Update 2.1.0
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #15 Gepost op: 6 Mei 2007, 22:33:31 »

Waneer komt de uiteindelijke versie uit?

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

Vragen over GM per PM zijn ongewenst.

« Antwoord #16 Gepost op: 7 Mei 2007, 10:19:23 »

Citaat van: "rappybas"
Is er ook een link waar dat meteen bijzit?
(Die extensies?)
Dus de versies waar alles bijzit wat nodig is...

Want ibj mij doet hij het niet Treurig
Die extensies staan als het goed is al op je server voorgeïnstalleerd. Zo niet dan moet je aan je host vragen ze te installeren, dat kun je niet zelf doen. (tenzij het je eigen server is)

Citaat van: "Mohammed-f"
Waneer komt de uiteindelijke versie uit?
Als ik weer eens de moeite neem verder te werken aan het helpbestand. Verder valt in de uiteindelijke versie een library en een GM7-extensie te verwachten. Ik ben hier momenteel niet mee bezig, maar op de serverzijde hoef je hoogstens een paar kleine veranderingen te verwachten. De beveiliging lijkt me sterk genoeg zoals hij nu al is. Dus in principe kun je deze bèta prima gebruiken.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #17 Gepost op: 8 Augustus 2007, 16:09:31 »

Hallo,

Ik kan trots de stabiele versie van OnScore aankondigen! Blij De belangrijkste verbeteringen zijn de snelle verzending (die het verzendformulier overslaat) en de GM-actiebibliotheek en GM7-extensie. Ook zijn de MD5-scripts van Rithiur nu inbegrepen in het downloadpakket en hoef je nu slechts één 'verbindingsscript' van het beheerpaneel te downloaden.

Kijk in het eerste bericht voor volledige changelog en upgrade.

Opmerking: licentie-overeenkomst is veranderd, dus lees hem opnieuw.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

tidob1
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 8 Augustus 2007, 16:26:20 »

Gefeliciteerd! Tong

maarrehm.. ik heb dus OnScore gedownload, en ik wil die zip in een map zetten, maar er zitten veel files met dezelfde naam in!

Moet ik gewoon 1 van de 4 'OnScore functions.gml' gebruiken?

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #19 Gepost op: 8 Augustus 2007, 16:42:18 »

Citaat van: "tidob1"
maarrehm.. ik heb dus OnScore gedownload, en ik wil die zip in een map zetten, maar er zitten veel files met dezelfde naam in!

Moet ik gewoon 1 van de 4 'OnScore functions.gml' gebruiken?
Je moet wel een zipprogramma gebruiken dat mappen binnen zipbestanden ondersteund, of je moet deze functie van je zipprogramma even aanvinken. Dan zie je namelijk dat die bestanden met dezelfde namen worden verdeeld over mappen voor verschillende Game Maker versies. Als je het verkeerde bestand pakt, is er een grote kans dat er iets niet werkt.

Edit: in het helpbestand (onder Getting started) kun je lezen wat je precies met welke bestanden moet doen.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 8 Augustus 2007, 16:45:29 »

Citaat
The latest version of OnScore is 1.0.0.
You are using version 1.0.1.
Click here to update. (recommended)

Dit komt uit de demo pakket. Hij wil dus eigelijk downgraden ipv upgraden. Twijfelachtig

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #21 Gepost op: 8 Augustus 2007, 16:50:24 »

Citaat van: "Mohammed-f"
Citaat
The latest version of OnScore is 1.0.0.
You are using version 1.0.1.
Click here to update. (recommended)

Dit komt uit de demo pakket. Hij wil dus eigelijk downgraden ipv upgraden. Twijfelachtig
Foutje van de Blijbol-site, ik heb het hersteld en op 'Updates-informatie vernieuwen' gedrukt en het was opgelost.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #22 Gepost op: 28 September 2007, 19:58:23 »

(ik weet dat het een bump is)

Als ik hem wil downloaden lees ik overal dat dit versie 1.01 is, maar in de help file staat versie 1.00. Is dit een bug/spelfout?

Edit: Er staat overal, zelfs in gebruik en installatie en na de installatie zegt hij nog steeds dat de versie 1.00 is. Na installatie kreeg ik ook de tekst:

"De laatste versie van OnScore is 1.0.1.
U gebruikt versie 1.0.0.
Klik hier om te updaten. (aanbevolen)"

Edit: Als ik de licentie wil bekijken en/of tijdens het installatie waneer de licentie weergegeven werd, kreeg ik een 404 not found error. De error krijg ik niet weg en ik heb alle files van de map geupload. Bovendien bestaat licence.html niet eens!

Edit: Ik wil hem gebruiken maar de informatie is heel erg onduidelijk. Ik heb hem geinstalleerd op www.mohf.nl/highscore/ en de game Defend Your Castle aangemaakt en de lijst Freeplay. Nu wil ik het gebruiken in mijn spel. Ik heb de script geimporteerd, maar er staat helemaal nergens wat de argumenten betekenen.
Ten 2de: In de functie onscore_submit snap ik de info niet.
"onscore_submit(list,numb)
Submits a score to an online highscore list. list indicates the highscore list, use one of the values that can be found in your OnScore connection script. numb indicates the score to submit."
Wat is list? Numb betekend dus als ik het goed begrijp de score, maar moet ik hier iets doen met Md5 encrypty?
Verder zijn er nog een paar bugs in je script, bijvoorbeeld de 1.01 update. Ik heb 1.01 maar hij denkt dat hij 1.00 is en als ik wil upgraden naar 1.01 krijg ik op de blijbol site een leeg site met alleen enkele google advertenties.

« Laatste verandering: 28 September 2007, 20:45:37 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #23 Gepost op: 28 September 2007, 21:30:21 »

Als ik hem wil downloaden lees ik overal dat dit versie 1.01 is, maar in de help file staat versie 1.00. Is dit een bug/spelfout?

Edit: Er staat overal, zelfs in gebruik en installatie en na de installatie zegt hij nog steeds dat de versie 1.00 is. Na installatie kreeg ik ook de tekst:

"De laatste versie van OnScore is 1.0.1.
U gebruikt versie 1.0.0.
Klik hier om te updaten. (aanbevolen)"
Om onbekende reden stond het verkeerde downloadpakket online op mijn site. 1.0.1 kun je nú wél downloaden. Je moet zelf kiezen of je je installatie update of gewoon even opnieuw installeert (kies wat je makkelijker vindt):
http://gamemaker.blijbol.nl/en/onscore/updates

Edit: Als ik de licentie wil bekijken en/of tijdens het installatie waneer de licentie weergegeven werd, kreeg ik een 404 not found error. De error krijg ik niet weg en ik heb alle files van de map geupload. Bovendien bestaat licence.html niet eens!
Deze bug heb ik net stiekem in 1.0.1 hersteld, aangezien deze versie toch nog niet online stond. De licentie stond overigens wel in het zipbestand, maar de kopie tussen de serverbestanden ontbrak.

Edit: Ik wil hem gebruiken maar de informatie is heel erg onduidelijk. Ik heb hem geinstalleerd op www.mohf.nl/highscore/ en de game Defend Your Castle aangemaakt en de lijst Freeplay. Nu wil ik het gebruiken in mijn spel. Ik heb de script geimporteerd, maar er staat helemaal nergens wat de argumenten betekenen.
Ten 2de: In de functie onscore_submit snap ik de info niet.
"onscore_submit(list,numb)
Submits a score to an online highscore list. list indicates the highscore list, use one of the values that can be found in your OnScore connection script. numb indicates the score to submit."
Wat is list? Numb betekend dus als ik het goed begrijp de score, maar moet ik hier iets doen met Md5 encrypty?
Behalve het verbindingsscript moet je ook de inbegrepen extensie in Game Maker installeren. De instructies hiervoor staan in de handleiding onder 'Getting started'. Het verbindingsscript bevat alle specifieke gegevens die bepalen waar de scores naartoe worden gestuurd en wat de zogenaamde verzendsleutels zijn. Het vormt als het ware de brug tussen de algemene extensie en jouw specifieke server.
Je hoeft zelf niets aan de beveiliging/codering te doen, het systeem regelt automatisch de beveiliging van de scoreverzending. numb is inderdaad de score.
(De hierboven genoemde verzendsleutels worden door het systeem intern gebruikt om de MD5-hashes te berekenen. Zonder de verzendsleutel kun je bij scoreverzending geen geldige hash meezenden en worden de scores geblokkeerd.)

Verder zijn er nog een paar bugs in je script, bijvoorbeeld de 1.01 update. Ik heb 1.01 maar hij denkt dat hij 1.00 is en als ik wil upgraden naar 1.01 krijg ik op de blijbol site een leeg site met alleen enkele google advertenties.
Dit was waarschijnlijk een recente MySQL-crash op mijn site, waar ik inmiddels overheen ben. Dit is de pagina:

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #24 Gepost op: 28 September 2007, 23:31:43 »

Behalve het verbindingsscript moet je ook de inbegrepen extensie in Game Maker installeren. De instructies hiervoor staan in de handleiding onder 'Getting started'. Het verbindingsscript bevat alle specifieke gegevens die bepalen waar de scores naartoe worden gestuurd en wat de zogenaamde verzendsleutels zijn. Het vormt als het ware de brug tussen de algemene extensie en jouw specifieke server.
Ik heb GM7 PRO en had de extension al geinstalleerd natuurlijk, maar ik begrijp die argumenten van de script niet. Ook vind ik de naam van de script erg raar en als ik hem verander, verschijnen er allemaal errors.
En over de Extension-functie: Wat is list nou? Ik heb heel erg veel dingen uitgeprobeerd maar bij elke test was het resulaat een error in de extension package (bij elk test een ander error.)

Edit: Als ik dit download: http://gamemaker.blijbol.nl/nl/onscore/downloads en dan de helpfile open zie ik nog steeds 1.00. Als ik de map Server open zie ik nog steeds geen licence.html.

Edit: http://gamemaker.blijbol.nl/en/updates Is nog steeds leeg.
Er is trouwens nog een bug. Als ik in de configuratie de check voor nieuwe versie uitschakel, blijft hij nog steeds controlleren en in de menu zeggen dat 1.01 al uit is.

« Laatste verandering: 28 September 2007, 23:36:59 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #25 Gepost op: 29 September 2007, 14:10:34 »

Ik heb GM7 PRO en had de extension al geinstalleerd natuurlijk, maar ik begrijp die argumenten van de script niet. Ook vind ik de naam van de script erg raar en als ik hem verander, verschijnen er allemaal errors.
Van onscore_connection_script mag de naam niet worden gewijzigd. Voor het verbindingsscript van OnScore vond ik het eigenlijk een best wel logische naam. In elk geval, nadat je het script hebt geïmporteerd, hoef je er niets mee te doen. Het verbindingsscript moet je zelf niet aanroepen, maar gewoon de functies van de extensie gebruiken.
En over de Extension-functie: Wat is list nou? Ik heb heel erg veel dingen uitgeprobeerd maar bij elke test was het resulaat een error in de extension package (bij elk test een ander error.)
list is het lijstnummer. Kijk in het commentaar in het verbindingsscript voor een overzicht van alle lijstnummers. In het spel Defend your Castle heeft Freeplay lijstnummer 1. Je vult dan dus een 1 in.

Edit: Als ik dit download: http://gamemaker.blijbol.nl/nl/onscore/downloads en dan de helpfile open zie ik nog steeds 1.00. Als ik de map Server open zie ik nog steeds geen licence.html.
Klopt, maar bij mij loste het legen van mijn browsercache het probleem op. (ik heb Firefox)

Edit: http://gamemaker.blijbol.nl/en/updates Is nog steeds leeg.
Er is trouwens nog een bug. Als ik in de configuratie de check voor nieuwe versie uitschakel, blijft hij nog steeds controlleren en in de menu zeggen dat 1.01 al uit is.
Het is
niet
http://gamemaker.blijbol.nl/en/updates

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 10 Oktober 2007, 10:30:01 »

Dank je wel, hij werkt nu wel!

Citaat

Die foute link stond in je php script.
Maar goed, hij werkt nu prima maar ik had wel 1 bug gevonden: Als je een score post en je komt op de site, kopieërt de link en post je score en plakt de script weer opnieuw in je browser, kan je telkens zovaak posten als je maar wilt. Ga je dit bug nog fixen?

edit: oops, als je je score post wordt hij pas niet meer geldig. Als je niet post, kan je de link wel kopieëren. (ben nu wel verbannen, moet ff uitzoeken hoe ik hem weer terug krijg...)

edit2: Shit, kan me zelf niet meer unbannen!! Verdrietig Ik heb je (blijbol) een PM gestuurd met de code van admin van me script... Kan je me unbannen? Of hoe kan ik dat doen met FTP/Database ofzo? (ik heb directadmin)
Link: www.mohf.nl/highscore/

« Laatste verandering: 10 Oktober 2007, 11:13:56 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Blijbol
Oud-beheerder

« Antwoord #27 Gepost op: 12 Oktober 2007, 18:08:57 »

Dank je wel, hij werkt nu wel!

Die foute link stond in je php script.
Maar goed, hij werkt nu prima maar ik had wel 1 bug gevonden: Als je een score post en je komt op de site, kopieërt de link en post je score en plakt de script weer opnieuw in je browser, kan je telkens zovaak posten als je maar wilt. Ga je dit bug nog fixen?

edit: oops, als je je score post wordt hij pas niet meer geldig. Als je niet post, kan je de link wel kopieëren. (ben nu wel verbannen, moet ff uitzoeken hoe ik hem weer terug krijg...)

edit2: Shit, kan me zelf niet meer unbannen!! Verdrietig Ik heb je (blijbol) een PM gestuurd met de code van admin van me script... Kan je me unbannen? Of hoe kan ik dat doen met FTP/Database ofzo? (ik heb directadmin)
Link: www.mohf.nl/highscore/
Ik heb je ban opgeven. (Moet hier eigenlijk nog een PHP-scriptje voor schrijven.) Zoals je al gezien hebt, kun je de link niet herbruiken.

Mijn Blog

     

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #28 Gepost op: 1 November 2007, 21:02:21 »

De script werkt nu helemaal goed, alles is ok! Blij

Alleen wel ff één ding, die tijd klopt niet. De tijd daar loopt 8 uur vooruit, er staat nu: Last check: 2007-11-02 04:03:45 GMT
Source: http://gamemaker.blijbol.nl

EDIT: Huuh, ik krijg plotseling nu een error als ik een score post met admin terwijl hij paar dagen daarvoor nog wel deed. IK heb helemaal niks veranderd. Twijfelachtig (was wel weer geband, maar was maar 1 dagje)

PHP warning at line 178 of common.php
opendir(./styles/default/icons) [function.opendir]: failed to open dir: No such file or directory

« Laatste verandering: 1 November 2007, 21:13:12 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Ronald
Gebruiker

112 in actie

« Antwoord #29 Gepost op: 9 November 2007, 13:17:45 »

Hoi,
Ik vind het erg handig en ik ga het vaak gebruiken, maar wil je er credits voor?
Ronald

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: