game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  reset board while match = true
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Martientje
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 91


« Gepost op: 9 Juli 2020, 16:11:47 »

Hey iedereen,
Ik ben een online tutorial aan het volgen hoe een match 3 spel te maken. Ik had de code compleet overgenomen, maar hij werkte niet. Dus ben ik gaan experimenteren, maar ik krijg de code nog steeds niet werkend. Kan iemand mij helpen. De code vind je hieronder.

 Game Maker Studio

//initialize the game

width = 6;
height = 10;

offset = 32;

xstart = 88;
ystart = 216;

dot = noone;
match = false;



do
{

for (i=0; i < width; i++){
for (j=0; j <height; j++){
instance_create(offset * i + xstart, offset * j + ystart,obj_background_tile)
var dot = instance_create(offset * i + xstart, offset * j + ystart,obj_dots)
}
}

//check both left and up
if((instance_position(dot.x - offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x - 2*offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index)
|| (instance_position(dot.x,dot.y-offset,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x,dot.y-2*offset,obj_dots).image_index == dot.image_index))
{
match = true;
}


//check left
if((instance_position(dot.x - offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x - 2*offset,dot.y,obj_dots).image_index == dot.image_index))
{
match = true;
}


//check up
if((instance_position(dot.x,dot.y-offset,obj_dots).image_index == dot.image_index
&& instance_position(dot.x,dot.y-2*offset,obj_dots).image_index == dot.image_index))
{
match = true;
}
}


until (!match)

alarm[0]=20;

state = "Fill";

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1388

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS


« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juli 2020, 09:02:58 »

Sorry voor de hele late reactie.
Wat bedoel je precies met "hij werkt niet" ?

Ik neem aan dat deze code het speelveld aanmaakt van het spel? Want dat ziet er best goed uit eigenlijk, maar er is één puntje:
Als je een veld hebt gegenereerd, en dan blijkt er een drie-op-een-rij in te zitten (match = true), dan voert GMS de do-until loop nog eens uit. Maar dan maakt hij ook de background tiles weer aan? Dat is vast niet de bedoeling...

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community