game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  Soms erg lage performance
Pagina's: 1 [2]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

wwvar
Gebruiker

« Antwoord #15 Gepost op: 10 November 2019, 15:30:46 »

Dit is een wilde gok, maar heb je toevallig laatst iets ge´nstalleerd dat met een DirectX installatie wordt meegeleverd? Dat zou in ieder geval verklaren waarom het probleem telkens uit het niets lijkt te komen, en wordt opgelost na een Windows update (als deze ook aanpassing aan DirectX bevat).

Nu je het zegt, ik heb die dag PCSX2 ge´nstalleerd. Heb het even nagekeken in de installer en daar zit iets van DirectX tussen. Dat heb je heel slim gezien!

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #16 Gepost op: 10 November 2019, 22:25:50 »

Nu je het zegt, ik heb die dag PCSX2 ge´nstalleerd. Heb het even nagekeken in de installer en daar zit iets van DirectX tussen. Dat heb je heel slim gezien!
Probeer eens de nieuwste versie van DirectX te installeren, en DirectX 9 als dat het niet oplost. Daarna kan je altijd nog proberen alle sporen van DirectX te verwijderen om een schone installatie te testen.

Naar boven Gelogd

wwvar
Gebruiker

« Antwoord #17 Gepost op: 11 November 2019, 11:43:25 »

Probeer eens de nieuwste versie van DirectX te installeren, en DirectX 9 als dat het niet oplost. Daarna kan je altijd nog proberen alle sporen van DirectX te verwijderen om een schone installatie te testen.

De nieuwste installer van https://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=35 zegt "Er is al een nieuwere of gelijkwaardige versie van DirectX ge´nstalleerd. Installatie is niet nodig."

Die van DirectX 9.0c van https://www.microsoft.com/nl-be/download/details.aspx?id=34429 zegt vreemd genoeg "U kunt DirectX 9.0 alleen installeren op computers met Windows 98, Windows Millenium Edition, Windows 2000, Windows XP of de Windows Server 2003-familie."

Naar boven Gelogd

wwvar
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 15 November 2019, 08:25:08 »

Ik had weer een kleine windows update, en alles werkt terug. Dus ik kan niet testen of een bepaalde directX installatie het fixt, tot het weer kapot is.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #19 Gepost op: 15 November 2019, 23:55:01 »

Ik had weer een kleine windows update, en alles werkt terug. Dus ik kan niet testen of een bepaalde directX installatie het fixt, tot het weer kapot is.
Je zou het expres kapot kunnen maken door PCSX2 te herinstalleren, zo weet je zeker dat DirectX de boosdoener is. Maar als een nieuwere installatie het probleem niet oplost is dit natuurlijk zonde.

Naar boven Gelogd

wwvar
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 16 November 2019, 11:07:43 »

Je zou het expres kapot kunnen maken door PCSX2 te herinstalleren, zo weet je zeker dat DirectX de boosdoener is. Maar als een nieuwere installatie het probleem niet oplost is dit natuurlijk zonde.

Dat is waar maar ik kon dus geen nieuwe versie installeren, vreemd genoeg. Ik zou het dus liever niet expres terug verpesten want misschien duurt het dan nog 3 maanden voor ik weer een Windows update heb.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: