game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  instance wordt de tweede keer niet gecreeerd? [Opgelost]
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Piet Piraat
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 330


« Gepost op: 25 April 2019, 08:39:44 »

ik heb in een dungeon allemaal squares die allemaal de variable place_chest = 0 hebben.
Tijdens het creeeeren van de dungeon wordt 1 daarvan op place_chest = 1 gezet.

Zie screenshot:



Als ik nu op die square ga staan dan verschijnt de quest kist:



Als ik verder wandel, dan verdwijnt de kist:



Als ik nu weer terug ga dan verschijnt de kist niet meer

Ik gebruik deze code in de collison event van de red square.

GML:
if global.contact_with_square = 1
{
with(obj_quests)
    {
    instance_destroy()
    }
global.contact_with_square = 0
exit
}
else
{
    if place_chest = 1
    {
    alarm[0]=1
    global.contact_with_square = 1
    }
}

Is er iemand die een idee heeft om het zo te krijgen dat de kist verschijnt en verdwijnt als het nodig is?



« Laatste verandering: 10 Mei 2019, 18:33:39 door Piet Piraat »
Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2018


« Antwoord #1 Gepost op: 26 April 2019, 20:54:03 »

Ik gebruik deze code in de collison event van de red square.
Zodra je in de kamer bent geweest is het geen rode tegel meer, dus moet je die code in de parent/ook in de geelgroene tegel zetten.

Naar boven Gelogd

Piet Piraat
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 330


« Antwoord #2 Gepost op: 10 Mei 2019, 18:33:19 »

Hoi Flumble

klopt, de code van de groene tegel zat in de weg.
bedankt voor je antwoord Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community