game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  actie voor 1 enkele instantie ?
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

29632963
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2530


WWW
« Gepost op: 14 Februari 2019, 20:24:34 »

hallo leden.

ik ben alvast begonnen voor het maken van het programma (kijk dit topic voor meer uitleg )
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86443.0

maar vraag met af hoe ik een bepaalde actie volbreng voor maar 1 instantie in geval hier meerdere instanties zijn .

dit is momenteel mijn code die ik heb
create
GML:
names=false;
priomachines=false;
machines=false;
training=false;
reserve=false;

image_speed=0//selected
image_index=1//deselected

step event
GML:
if mouse_x>=0 and mouse_x<=120 and mouse_y>=0 and mouse_y<=50
{
    names=true;
        with instance_id=inst_08226313
        {
            image_index=0
        }
}
else
{
    names=false
        with instance_id=inst_08226313
        {
            image_index=1
        }
}

draw event
GML:
draw_self()
draw_text(10,10,mouse_x)
draw_text(10,100,mouse_y)
draw_text(10,200,names)
draw_text(10,300,priomachines)
draw_text(10,400,machines)
draw_text(10,500,training)
draw_text(10,600,reserve)

de actie lukt wel gedeeltelijk, enkel veranderd de image index bij elke instantie .
terwijl ik dit toch ingeef met de with instance functie toch ? of zie ik dit verkeerd ?
alvast bedankt


nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2530


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 5 Maart 2019, 21:19:21 »

iemand een idee hoe dit kan ?


nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4835


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 5 Maart 2019, 23:30:09 »

Je zou een variabel kunnen toevoegen aan het object die aangeeft of de instantie een doelwit is. Dan kan je in de room editor bij de juiste instanties deze variabel op "true" zetten.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community