game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  De Community
| | |-+  Hey?
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

maanu40
Gebruiker

Nog een persoon

« Gepost op: 21 Maart 2019, 23:27:55 »

Hey weet iemand hier of er een manier is om oude bestanden van easy-upload of updo.nl te halen? Of weet iemand wie de server vroeger hoste en misschien de bestanden nog heeft?

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 22 Maart 2019, 09:28:47 »

Ik heb easy-upload nog op een oude schijf staan. Welke bestand(en) zoek je?

Nuttige topictitel trouwens, hierdoor had ik het topic écht gezien (niet dus) als de vriendelijke ericlegomeer me er niet op geattendeerd had Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

wwvar
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 24 Maart 2019, 17:32:35 »

Jij hebt héél easy-upload op een schijf staan?

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 24 Maart 2019, 19:24:15 »

Citaat van: lucb1e
Vrijwel alle bestanden gekopieerd naar mijn server (89/108GB, 77.000/84.000 bestanden), toen klapte RA's server ineens dicht
Van http://www.gmot.nl/index.php?topic=3379.msg405299#msg405299

Ik heb het verhaal ergens beter opgeschreven maar kan het zo snel niet vinden.

• easy-upload is door de eigenaar, RA (Sven van de Scheur), uit de lucht gehaald omdat het hem teveel werk was.
  • Na veel aandringen heb ik via FTP de meeste bestanden mogen kopiëren, maar op een gegeven moment ging er iets mis en Sven was te lui even de service weer te starten of whatever het probleem was. Het was niet eens zo veel meer...
  • Vervolgens is er natuurlijk het probleem van dode links, maar omdat Sven misschien nog plannen had voor het domein, was hij ook te beroerd om tijdelijk één DNS record aan te passen voor het domein. Op die manier zouden bestanden gedownload kunnen worden vanaf mijn server maar blijft het domein in zijn handen. Helaas, de links blijven tot op de dag van vandaag dood (en hij betaalt nog altijd voor het domein, al acht jaar, maar de dode links fixen met nul moeite van zijn kant? Neehoor).
  • Hafireck, bekend van Airload (dat overigens wel nog in de lucht is), had het domein easyupload.nl gekocht met de bedoeling het aan Sven te geven ter voorkoming van typosquatting. Hij heeft de DNS van dat domein toen wel ingesteld naar mijn server, dus als je naar "easyupload.nl" gaat kom je op mijn server uit. Hoewel een link naar "easy-upload.nl" dood blijft, is het makkelijk voor mensen om het streepje weg te halen en weer een werkende link te hebben.
  • Herhaaldelijk is Sven nog gevraagd, maar het kan hem allemaal niet zo boeien.
  • Acht jaar later betaalt Hafireck nog altijd voor het easyupload.nl domein en onderhoudt hij zijn eigen uploaddienst op airload.org ook netjes. Verschil moet er zijn!
  • De harde schijf waar easy-upload bestanden op stonden is inmiddels gecrasht, maar ik had gelukkig een backup. Deze backup zit echter niet gekoppeld aan de web server, dus je moet me nu e-mailen om bij een bestand te komen. Zie easyupload.nl voor het e-mailadres. (PB of hier reageren kan natuurlijk ook, maar door de kleine PB inbox en de irrelevantie voor de andere mensen wanneer je het in het topic zou posten, is het handiger om het te e-mailen.)

« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 19:29:03 door lucb1e »

Naar boven Gelogd

Jull1984
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 8 April 2019, 15:25:50 »

Bedankt voor het delen - het is echt een leuk forum

Naar boven Gelogd

lucb1e
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 9 April 2019, 21:18:23 »

En als we het er dan toch over hebben

Weet jij toevallig of er nog een manier is om een bestand van updo te krijgen? Ik heb nog één game maar die had ik op Updo geupload.

Helaas heeft Wouter Updo gewoon verwijderd.

Citaat
Luc, [19.03.18 00:28]
[...] Op GMOT zijn een aantal mensen ontevreden over dat updo het niet meer doet. Ik hoor dat het slechts 130GB is, dat zou voor mij wel te doen zijn om (net als easy-upload) te hosten. Hoe sta jij daar tegenover?

@-wout, [19.03.18 00:29]
Geen idee waar ik die files heb staan

Luc, [19.03.18 00:34]
idk hoeveel http requests er nog binnenkomen (bijv. als het er <10 per maand zijn heeft het natuurlijk geen nut), maar ik zou het iig prima vinden om tot een paar honderd gig een tijdje te hosten. Ik heb de storage toch liggen en de web server toch draaien; kan het net zo goed gebruiken

@-wout, [19.03.18 00:39]
Hits weet ik niet, maar de files heb ik denk ik al niet meer

@-wout, [19.03.18 00:40]
Had oproep gedaan voor mirror maar had geen reacties gekregen

Luc, [19.03.18 00:40]
oh, had ik niet gezien. In het topic?
Of op de site zelf? Want daar kwam ik niet aangezien ik eigen uploadruimte heb

Luc, [19.03.18 00:42]
hoe dan ook, mocht je merken/herinneren dat je de bestanden wel nog hebt, mijn aanbod blijft Knipoog

@-wout, [19.03.18 00:42]
Zal ik doen Miauw

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: