game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Design (Moderator: Erik Leppen)
| | |-+  [3D] Polygonen vs Voxels
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

superjamie
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 232


« Gepost op: 21 Januari 2019, 20:12:47 »

Hey luitjes...

Ik start deze topic speciaal om samen met jullie
te discussen over polygonen vs voxels.

Voxels kunnen inhoud van 3d modellen, inclusief
textuur en material weergeven. Hierdoor
zijn ze vernietigbaar en kunnen zeer realistisch
lijken.


Polygonen zijn wel 3d, maar hebben slechts
een 2d textuur die gewoon plat is, maar dan
met een extra as. Dus eigenlijk nog steeds 2d.

Ze zeggen dat voxels vrij traag zijn, omdat
ze enorm veel pixels hebben. Ze worden zelden
gebruikt in 3d games.

Maar je zal natuurlijk ook gewoon polygonen
kunnen weergeven als volume meshes (die
inhoud nabootsen).

Dit wil zeggen dat ze wel een 3d textuur
hebben, maar die inhoud daarvan word dan
alleen weergegeven wanneer die terplekke
word vernietigd (dan pas update je de inhoud
van de voxel mesh. Zo lijkt het alsof ze
echt inhoud hebben en dat bespaard in
elk geval een stuk meer render snelheid kwa
polygonen)...

Helaas gaat het met tansparante voxels een stuk moeilijker.

Wat je dan kan doen is transparantie
alleen toepassen op voxel particles zoals
vuur en regen bijvoorbeeld.

En meshes lijken dan volumetric,  maar worden alleen
maar upgedated als ze worden vernietigd.


En nu aan jullie...
Wat zijn de nadelen van voxels en waar zouden
jullie voor kiezen?...

Ik wil het graag van jullie horen, Jamie.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community