game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Design (Moderator: Erik Leppen)
| | |-+  [Algemeen] Wat is sneller, Real Time 3D of Fake 3D.
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

superjamie
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 231


« Gepost op: 27 November 2018, 18:19:12 »

Hey leden...,

Ik begreep dat er twee manieren zijn, om 3D te ontwikellen. Het spelletje doom was
vroeger eigenlijk ook 2D, zonder dat je het misschien was opgevallen.

Dit geld dus ook voor wolfenstein 3D, maar daar ben ik op zich geen favoriet van. Ik
heb dus ook eens youtube filmpjes gezien, van python graphics die dus niet van 3D waren
te onderscheiden (+ first person camera), terweil ze toch 2D waren.

Dat heet Fake 3D. Dat is eigenlijk niet meer dan 2D, alleen zijn de 3D co÷rdinaten met de hand
geprogrammeerd. Fake 3D lijkt mij wel een interesant onderwerp, maar weet echter niet hoever
je kunt komen met Fake 3D en of het nou echt percÚ sneller is, vergeleken met Real Time 3D.
Ik heb het dan over het algemeen gebruik van Fake 3D.

Ik heb een aantal vragen om met jullie te delen:
1) Wat is in het algemeen sneller... Real Time 3D of Fake 3D?.
2) Tot hoever kun je gaan met Fake 3D, vergeleken met Real Time 3D?.
3) Is Voxelstein ook Fake 3D of Real Time 3D?
4) Is Real Time 3D ook ontstaan door oorspronkelijk Fake 3D?
5) Wat zijn de voor en nadelen van Fake 3D en Real Time 3D?

Dit zijn de vragen die ik met jullie wil delen. Succes en ik wil het graag horen,
Jamie.



« Laatste verandering: 28 November 2018, 09:49:29 door superjamie »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2018 Nederlandse Game Maker Community