game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Resources (Moderators: ericlegomeer, kaasje)
| | |-+  Foute soundtrack
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

MiniAlfa
Gebruiker

« Gepost op: 5 Juli 2018, 20:36:12 »

Ik ben op dit moment een soundtrack aan het maken voor mijn spel, maar het klopt niet helemaal en ik weet niet hoe ik het beter kan maken. Vooral het stuk na 00:07 ergert me Facepalm , mischien dat iemand wat tips voor me heeft?

https://drive.google.com/file/d/1vOWmfaxtXlXTI3uf1SiZgIfwtDGz6Pag/view?usp=sharing

« Laatste verandering: 5 Juli 2018, 21:04:18 door MiniAlfa »
Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid

« Antwoord #1 Gepost op: 8 Juli 2018, 01:12:33 »

De drie grootse problemen die ik zie zijn:

- Erg veel herhalende noten. Je speelt een noot ontzettend vaak na elkaar, of je wisselt twee noten af voor een lange tijd. Als je dit te lang doet wordt het irritant. Probeer af en toe eens een pauze te introduceren of meer verschillende noten te gebruiken.

- Geen structuur. Je wilt meestal een melodie in een paar maten introduceren, en dat herhalen en opbouwen in plaats van 6 verschillende maten te hebben en dan stoppen.

- Maar n instrument. De melodie alleen klinkt nogal kaal, het klinkt een stuk voller als je er meerdere instrumenten bij doet die passende akkoorden spelen.

Ik heb hier een suggestie om het te verbeteren:
Download 1.mid

Ik heb de problemen geprobeerd op te lossen door:

- Noten weg te halen om pauzes te introduceren, en wat meer verscheidenheid in de noten toe te voegen.

- De eerste 4 maten te herhalen, en daarna de laatste 2 maten ook. Dit maakt het wat langer, en door de instrumenten af te wisselen geeft het wat opbouw / variatie.

- Een elektrische piano en bas toegevoegd om het wat rijker te laten klinken. De elekrische piano speelt de akkoorden F, C en G omdat die aardig bij de melodie passen, en de bas speelt alleen de grondtonen van die akkoorden.

Hopelijk geeft dit je wat ideen Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

MiniAlfa
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Juli 2018, 12:47:04 »

Echt bedankt, ik denk dat dit me een heel eind gaat helpen

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: