game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  Wil je een nieuwe Game Maker Wedstrijd?
Pagina's: 1 [2]
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Wil je een nieuwe Game Maker Wedstrijd?
Ja heel graag.   -6 (46.2%)
Nee hoeft niet.   -7 (53.8%)
Anders...   -0 (0%)
Totaal aantal stemmen: 13

Advertenties

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #15 Gepost op: 13 September 2018, 20:32:24 »

Eens, maar kun je dan niet beter een nieuw forum beginnen? Gelijk met de geüpdatete versie van SMF erin en https spul enzo?
Daarbij, alle topics zijn hier over GM, dus gaat dat echt werken? Ik betwijfel het..

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #16 Gepost op: 14 September 2018, 16:50:46 »

dit forum kan ook gewoon aangepas worden. mss kan deze site vooral dienen voor games te leren maken (en als taal nederlands) dus dat is wel een regel die moet blijven gelden vind ik . overigs noemt het nu wel game maker.nl dus in princiepe is het niet verplicht het enkel bij game maker te houden . vb kan dit aangepast worden aan game maker studio (of hoe de laatste versie noemt)
unity etc met elk zijn eigen onderverdeling . (vb alle deze forum threads zouden dan bij game maker studio moeten komen . of je kan het ook Game Maker Language noemen .
Dit zou idd wel een stap naar meer activiteit kunnen zijn maar er zal wel wat werk geleverd moeten worden om alles aan te passen.
Uiteraard is dat aan de forumbeheerders

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

« Antwoord #17 Gepost op: 14 September 2018, 19:45:54 »

Precies, en die laat niet direct blijken dat hij nog betrokken is. Met andere woorden, hij wil er vast geen moeite in steken, en dus verwacht ik dat het niet gaat gebeuren...
Neemt niet weg dat we zeker meer zouden kunnen doen om überhaupt GameMaker meer te promoten dan we dat nu doen. Zeker social media wordt nu nog niet genoeg gebruikt om GameMaker in het algemeen aan te prijzen en mensen hierheen te lokken. Mocht je echt interesse hebben in meer leden, dan zou je kunnen laten zien wat je nou écht allemaal met GM kan. Zeker de Marketplace heeft een hoop meer potentie dan Yoyo laat zien (oke sprites laten ze wel zien maar verder is hun homepagina wat mij betreft een hoop gebakken lucht)

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 15 September 2018, 19:30:28 »

wie is nu momenteel beheerder ? eventueel massimot indien je zelf intresse hebt kan je wel een eigen forum aanmaken. (uieraard weet ik nu niet hoe gecompliceert je het forum ziet maar ik zou zeker willen helpen met het opstellen en inrichten van het forum ) tegenwoordig zijn er makkelijker manieren om een deftig forum gratis te hebben dus het is uiteraard niet verboden zelf eentje te starten die zowel game maker als unity etc aanbied in nederlands . indien 3D aangeboden word kan ik eventueel helpen aangezien ik nu 3D leer (maken van models texturing rigging etc ) uiteraard ben ik nog maar bezig met de opleiding van modeling .

game maker server
Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker

Call me Smoothy

« Antwoord #19 Gepost op: 16 September 2018, 20:13:58 »

Een forum vanaf 0 starten is enorm lastig.
Er zijn hier heel veel lurkers volgens mij zijn er nog wel 100 gasten op een dag online hier.
Het voordeel is natuurlijk als je dit forum uitbreid de leden behoud.

Maar terug op game maker, in de Indy scene is game maker studio nog altijd groot. Maar dan hebben het over super indy games met misschien een paar honderd/duizend downloads. Het beste commercieele succes dat ik kan bedenken met game maker is Hotline Miami.

Game Maker studio heeft super veel export opties en als ik met niet vergis is meer dan 60% van alle android games gemaakt met Unity als het niet meer is. De market share van game maker games is bizar klein. Zeker niet omdat de mogelijkheden beperkt zijn. Sterker nog Game Maker is super makkelijk te gebruiken. voor 2D games is het echt een super engine.

Naar mijn gevoel is Game Maker meer hobby dan echt een commericeel succes.

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 16 September 2018, 20:37:14 »

wie is nu momenteel beheerder ?
Naar mijn weten is Johannes Stoop nog steeds beheerder. Dus hij betaalt wel, maar is verder niet actief / heeft enige motivatie om hier iets aan te wijzigen.

Maar nee, ik heb geen interesse om een nieuw forum te starten, aangezien dat een hoop tijd en moeite kost en het dan nog maar de vraag is of het echt iets oplevert Treurig Maar dit forum verbeteren / mensen trekken is zeker wel iets wat wel nut heeft naar mijn mening. Of in ieder geval, mensen aan GM proberen te krijgen Knipoog

Naar mijn gevoel is Game Maker meer hobby dan echt een commercieel succes.
Dat is het altijd al geweest, en ze proberen dat zelf dus om te draaien door 'dure' platforms zoals PSP en Nintendo Switch aan te bieden. Ik raad het ze zeker af, want voor hobbyisten is het nu dus behoorlijk duur geworden. De gratis versie van GMS2 heeft zoveel beperkingen dat beginners daar echt lastig omheen kunnen werken. Inmiddels zou ik nog een eind komen qua resource beperkingen, omdat je gewoon een hoop in 1 object kunt zetten, maar handig is echt anders en 100$ voor je hobby (als minderjarige) is wel een leuk verjaardagscadeau, maar dan moet je wel (vrij) zeker weten dat je het echt wilt hebben.

GameMaker is dus nog groot, maar zit blijkbaar niet hier. Iemand een idee waarom dat zo is?

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: 26 September 2018, 19:16:24 »

niet echt mss handig om soort lessen te geven ? dit zou zeker aantrekken . maar uiteraard weet ik niet wie dat wilt doen. (vb om de zoveel tijd eens een dag in de week 1 uur stuk les waarin je leert om games te bouwen )

game maker server
Naar boven Gelogd

Roggie99
Gebruiker

Muse <3

« Antwoord #22 Gepost op: 27 September 2018, 10:37:37 »

GameMaker is dus nog groot, maar zit blijkbaar niet hier. Iemand een idee waarom dat zo is?
De leeftijd van de doelgroep neemt toe. Vroeger leerden ook veel kinderen GM op de basisschool/middelbare school; die hype is nu helemaal voorbij. Als er nog wat aan ICT gedaan wordt is het web-based.

Oudere doelgroepleden hebben minder problemen met engels en gaan naar de YYG fora. Jammer, want die zijn veel te groot om een leuke community te vormen.

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

« Antwoord #23 Gepost op: 27 September 2018, 22:22:18 »

De leeftijd van de doelgroep neemt toe. Vroeger leerden ook veel kinderen GM op de basisschool/middelbare school; die hype is nu helemaal voorbij. Als er nog wat aan ICT gedaan wordt is het web-based.

Dat komt ook deels door de steeds professioneler wordende GameMakerStudio. Plus de bijbehorende kosten, dat schrikt ook veel (beginnende) ontwikkelaars af.

Naar boven Gelogd

draak1400
Gebruiker

noem me draak of draak een vier nul nul

« Antwoord #24 Gepost op: 28 September 2018, 21:42:44 »

Ik klikte gisteren op de nee klop bij het vragen of het javascript door moet gaan met valideren van mijn licensie. Nu heb ik geen GM studio meer met geldige licensie Tong, ik zat nog de liciensie van de laatste GCG. Welke om een of andere reden nooit afliep.

Ik geef doe dat het kopen gewoon te veel geld kost gekeken naar alternatieven.

Dragon Drago Drag Dra Draa Draak
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

« Antwoord #25 Gepost op: 1 Oktober 2018, 19:36:39 »

GSM1.4 licenties krijgen hoeft helemaal niet meer voor 1.4.9999? Ben er niet 100% zeker van maar het valt te proberen: https://www.yoyogames.com/downloads/gm-studio/release-notes-studio.html

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: