game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  Wil je een nieuwe Game Maker Wedstrijd?
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Wil je een nieuwe Game Maker Wedstrijd?
Ja heel graag.   -7 (50%)
Nee hoeft niet.   -7 (50%)
Anders...   -0 (0%)
Totaal aantal stemmen: 14

Advertenties

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Gepost op: 12 Juni 2018, 19:18:14 »

Hoi allemaal,

Ik start een Poll i.v.m. een nieuwe wedstrijd. Wie heeft er behoefte aan een nieuwe wedstrijd voor de zomer?

Groetjes,
Dennis

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 14 Juni 2018, 13:06:11 »

L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:06:21 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #2 Gepost op: 17 Juni 2018, 15:51:23 »

Tsja niet echt overtuigend dit...

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juni 2018, 09:56:15 »

L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:06:05 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker

おねがいします。

« Antwoord #4 Gepost op: 2 Juli 2018, 19:57:02 »

De GMW is een interessant initiatief van dit forum om leden aan te sporen een videogame te ontwikkelen. Het maken van een videogame is een grote en ingewikkelde onderneming die zich in verschillende fasen voltrekt en het volbrengen van dit proces vind ik een zeer indrukwekkende prestatie. Gemoedelijk Het vereist veel inspanning en er gaat veel werk vooraf aan het afleveren van een speelbaar prototype, laat staan een volledige versie. Zelfs al waren er vorige editie geen inzendingen, zijn er wel leden die met de wedstrijd zijn bezig geweest, ideeen met elkaar hebben besproken en prototypes hebben ontwikkeld.

Nu er nog maar weinig leden actief zijn, lijkt het me belangrijk elk initiatief tot activiteit traditie te eren.

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 4 Juli 2018, 08:38:11 »

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:05:33 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #6 Gepost op: 4 Juli 2018, 19:18:28 »

Ja mee eens, maar het kost toch tijd om het te organiseren zeker voor zo weinig deelnemers...

Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker

おねがいします。

« Antwoord #7 Gepost op: 6 Juli 2018, 03:19:13 »

Ik ben best benieuwd wat er allemaal geregeld moet worden voor een GMW Verrast Als er taken zijn die overgenomen kunnen worden zijn er misschien wel leden die die rol op zich willen nemen

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #8 Gepost op: 6 Juli 2018, 13:09:37 »

Ik ben best benieuwd wat er allemaal geregeld moet worden voor een GMW Verrast Als er taken zijn die overgenomen kunnen worden zijn er misschien wel leden die die rol op zich willen nemen
Niet veel denk ik, zeker niet als er (bijna) niemand meedoet.. Helaas...
Iedereen is vertrokken naar het Engelse forum, en nieuwe aanwas is er nauwelijks of die gaan ook direct daarheen.

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #9 Gepost op: 7 Juli 2018, 09:49:15 »

(Dit bericht is gewoon als Eric, niet vanuit moderator/beheerders rol of iets  Gekanteld)

Ik denk dat het hem eerder zit in ergens tijd insteken, maar geen resultaat zien van de tijd die je erin gestoken hebt. Een hele wedstrijd organiseren, maar vervolgens geen inzendingen ontvangen is vrij demotiverend. Dus de hoeveelheid tijd is misschien niet enorm, maar die tijd (en moeite) kun je ook ergens in steken waar je wel resultaat van ziet en/of waardering voor krijgt Gemoedelijk

Konden we maar iets bedenken waarmee we actievere deelname aansporen, maar wat niet te veel extra tijd kost qua organisatie. We hebben tijden terug de tussentijdse beoordeling ingevoerd om meer interactie te hebben tijdens de wedstrijd. Dit heeft gewerkt, maar heeft natuurlijk ook flink meer tijd gekost. Misschien is er ergens een middenweg te bedenken Vragend

In het verleden is er ook veel discussie geweest waarom we niet willen dat leden zelf wedstrijden organiseren. Dit komt dus voornamelijk doordat we willen voorkomen dat ze gedemotiveerd raken en halverwege stoppen met de organisatorische stappen (geen aansporing de deadlines te halen, geen beoordelingen schrijven, er cetera).

Het zou natuurlijk wel heel leuk zijn om weer een wedstrijd te hebben (zeker qua zomervakantie Euforisch), maar dan moeten we dus wel een goed plan hebben om teleurstellingen te voorkomen. Misschien betekent dit dat we de GMW anders vorm moeten geven? Een aantal ideetjes:
- Kortere wedstrijden? Hoe korter de wedstrijd hoe groter de kans dat je gemotiveerd blijft en iets inlevert, maar een kleinere kans op volledige afwerking. Altijd lastig hier een keuze in te maken.
- Open source? Dit geeft iedereen de optie van elkaar te leren hoe bepaalde dingen opgezet kunnen worden, want dat is soms flink verrassend. En daarnaast kunnen we elkaar ook tips geven hoe dingen ook opgezet hadden kunnen worden en wat daar voordelig aan zou zijn.
- Ontwikkelingsdagboek? Het maken van een spel is meer dan alleen het eindproduct, de route er naartoe is ook heel leerzaam. Misschien kunnen we actief met elkaar delen wat we iedere dag aan ons spel hebben gedaan om zo van elkaar te leren en tips te kunnen delen. Dit haalt mogelijk wel de verrassing van de eindresultaten af.

We moeten met z'n allen hier een keuze in maken en er samen een leuke wedstrijd van maken waar iedereen actief deelneemt en mooie dingen inlevert ^^

Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker

おねがいします。

« Antwoord #10 Gepost op: 9 Juli 2018, 15:43:14 »

Ik denk dat het hem eerder zit in ergens tijd insteken, maar geen resultaat zien van de tijd die je erin gestoken hebt. Een hele wedstrijd organiseren, maar vervolgens geen inzendingen ontvangen is vrij demotiverend. Dus de hoeveelheid tijd is misschien niet enorm, maar die tijd (en moeite) kun je ook ergens in steken waar je wel resultaat van ziet en/of waardering voor krijgt Gemoedelijk
Dat is waar! Ik denk dat hetzelfde geldt voor mensen die een game of prototype maken die niet geschikt is om op het forum te posten. Het lijkt me geweldig als we deze dynamiek onder handen kunnen nemen.

Konden we maar iets bedenken waarmee we actievere deelname aansporen, maar wat niet te veel extra tijd kost qua organisatie. We hebben tijden terug de tussentijdse beoordeling ingevoerd om meer interactie te hebben tijdens de wedstrijd. Dit heeft gewerkt, maar heeft natuurlijk ook flink meer tijd gekost. Misschien is er ergens een middenweg te bedenken Vragend
Een moeilijkheid hierin is dat het moeilijk is om anderen te betrekken bij de ontwikkeling van een game die je zelf maakt. Je kan een tussentijdse beoordeling krijgen en af en toe een teaser posten, maar die interactie blijft enkel bestaan uit het produceren van content en daar een reactie op krijgen. Het andere extreme is om iemand bij de ontwikkeling te betrekken door bijvoorbeeld wips of zelfs de source code te delen, maar deze invloed van buitenaf kan het werkproces sterk beïnvloeden en het zal per persoon per project verschillen of deze invloed gewenst is.

Het is op NGMC nu enkel mogelijk om je projecten te bespreken in de vorm van een vraag, een wip of een volledige game en dit stimuleert samenwerken en elkaar motiveren niet... misschien kunnen we dit aspect onderzoeken en kijken of we meer mogelijkheid tot interactie kunnen creëren.

In het verleden is er ook veel discussie geweest waarom we niet willen dat leden zelf wedstrijden organiseren. Dit komt dus voornamelijk doordat we willen voorkomen dat ze gedemotiveerd raken en halverwege stoppen met de organisatorische stappen (geen aansporing de deadlines te halen, geen beoordelingen schrijven, er cetera).
De vraag lijkt me dan wat voor rol de leden wel kunnen spelen om elkaar te ondersteunen in hun ontwikkeling als game developer.

Het zou natuurlijk wel heel leuk zijn om weer een wedstrijd te hebben (zeker qua zomervakantie Euforisch), maar dan moeten we dus wel een goed plan hebben om teleurstellingen te voorkomen. Misschien betekent dit dat we de GMW anders vorm moeten geven?
Misschien... GMW heeft natuurlijk wel een traditionele en nostalgische waarde. Ik zou niet zo maar grote veranderingen willen doorvoeren. Gemoedelijk

- Kortere wedstrijden? Hoe korter de wedstrijd hoe groter de kans dat je gemotiveerd blijft en iets inlevert, maar een kleinere kans op volledige afwerking. Altijd lastig hier een keuze in te maken.
Hierdoor beperk de scope van een project in zijn omvang. Dat zal het risico dat een project te groot en ambitieus wordt inperken. Het lijkt me ook lastiger gezien we maar met weinig zijn en er in een beperkte hoeveelheid tijd een grotere kans is dat iemand geen tijd heeft om eraan te werken.

Een lid kan er natuurlijk ook zelf voor kiezen om een kleinschalig project te maken, zelfs al zijn er 3 maanden voor de wedstrijd uitgetrokken. Het lijkt me dat we de leden de meeste kans willen geven op het afronden van een succesvol project. Het maken van een laagdrempelige game waar je ruim de tijd voor krijgt lijkt me persoonlijk het meest comfy. Miauw Het thema en de verwachtingen over de wedstrijd zijn dus misschien belangrijker om over na te denken.

- Open source? Dit geeft iedereen de optie van elkaar te leren hoe bepaalde dingen opgezet kunnen worden, want dat is soms flink verrassend. En daarnaast kunnen we elkaar ook tips geven hoe dingen ook opgezet hadden kunnen worden en wat daar voordelig aan zou zijn.
Source code delen heeft de voordelen die je noemt, maar het lijkt me wel dat dit een keuze moet blijven van het lid zelf en geen verplichting. Ik moet terugdenken aan het NGMC game project waar we samen als team ontzettend veel game designs, programming technieken, visuele concepten en story progression hebben besproken. Dat lijkt me misschien een nog veel leerzamere ervaring dan enkel individueel werk delen.

- Ontwikkelingsdagboek? Het maken van een spel is meer dan alleen het eindproduct, de route er naartoe is ook heel leerzaam. Misschien kunnen we actief met elkaar delen wat we iedere dag aan ons spel hebben gedaan om zo van elkaar te leren en tips te kunnen delen. Dit haalt mogelijk wel de verrassing van de eindresultaten af.
Of de verrassing blijft hangt natuurlijk af van hoe de ontwikkelaar zijn dagboek schrijft. Jonathan Blow heeft 7 jaar lang een in-depth blog bijgehouden over de ontwikkeling van zijn game zonder de mechanics the spoilen.

Het lijkt me in ieder geval een interessant onderwerp. Zeker gezien de hoeveelheid content die nu wordt gepost. Het zou leden in staat stellen om hun enthousiasme over hun ontwikkelingen te delen en andere leden op de hoogte te houden van hun progressie.

We moeten met z'n allen hier een keuze in maken en er samen een leuke wedstrijd van maken waar iedereen actief deelneemt en mooie dingen inlevert ^^
Al met al denk ik dus dat we op NGMC meer baat hebben bij een collectief dan competetief initatief; een idee om elkaar aan te sporen en motiveren.

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 11 September 2018, 16:09:55 »

een nieuwe wedstrijd lijkt wel leuk.
uiteraard begrijp ik wel dat het vervelend is als er niet veel deelnemers zijn maar dit is niet het moment om op te geven.
mss is het handig bepaalde tutorials te vernieuwen / toe te voegen wat mensen leert om games te maken. ik weet dat je met de search button veel opties krijgt als je iets zoekt maar soms zijn er zoveel verschillende waardoor het soms moeilijk is om te weten welke nou de beste manier is om te starten als je een beginner bent vb.
het is lang geleden dat ik nog op dit forum geweest ben en mijn reden dat ik met game maker stopte was omdat ik steeds met problemen zat die niet lukte om op te lossen.
uiteraard ben ik nu ook bezig met 3D (iets minder denkwerk en meer grafish werk :p)
zelf wil ik eventueel wel helpen met het organiseren,opvolgen of beoordelen van een wedstrijd(enkel wel voor de wedstrijd uiteraard)

een goed idee is mss voorstellen of ze een wedstrijd willen die vb 1 week duurt , 1 maand of 6 maand . en deze leden een topic in WIP laten plaatsen met hun eigen game .
nog een goed idee probeer een zeer ruim thema of laat ze gewoon zelf kiezen. uiteindelijk telt het als ze een goed game insturen toch ? een thema is denk ik niet altijd nodig .
tijdens de wedstrijd is het mss handig als er forumleden+ de wedstrijd organisatoren regelmatig kijken naar de WIP topics voor het progress te zien.
laat leden ook daar hun vragen posten zodanig alles in 1 topic blijft (ik weet er is een speciale plaats voor vragen maar ik denk dat het leuk is als leden kunnen zien wie welk game maakt en waar ze problemen mee hadden. (als dit in 1 topic staat vind je er alles van terug zonder te moeten zoeken door verschillende forum threads)

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #12 Gepost op: 12 September 2018, 18:28:23 »

Het lijkt mij inmiddels net zozeer een probleem om leden te motiveren, maar om überhaupt leden te vinden Knipoog Althans, de invloed van GameMaker op middelbare scholen in Nederland lijkt enorm te zijn gedaald, gezien de activiteit hier op het forum

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 13 September 2018, 14:55:44 »

helaas ben ik niet zo populair .
had ik een kanaal gehad met veel viewers op youtube ofzo kon ik een soort promotie proberen maar dat heb ik nog niet Treurig
 is er een manier om te achterhalen hoeveel actieve leden hier nog zijn ?

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker

Call me Smoothy

« Antwoord #14 Gepost op: 13 September 2018, 17:52:52 »

Ik heb het als eens eerder gezegd maar wellicht moeten we "game maker" de term niet alleen beperken tot het programma Game Maker. Op steeds meer MBO's word les gegeven in Unity/Unreal. Beide hebben géén volwaarig Nederlands forum laat staan met zoveel leden.

Ik begon met Game Maker en dat heeft me een basis gegeven.
Nu werkt ik echter met C++ frame works of Unity.
Daarmee wil ik zeggen dat als we de regel laten vallen "Moet met Game Maker gemaakt zijn" laten vallen we wellicht meer deelnemers kunnen trekken.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ga naar: