game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  Opslaan van een string in een variable [editted] (opgelost)
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Piet Piraat
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 332


« Gepost op: 19 April 2018, 10:42:40 »

Ik heb dit in een controller instance in de create event:

global.player_name = 0

Aan het begin van het spel doe ik:

global.player_name = get_string("Type a name for the player:","");

Als ik het spel afsluit is het de bedoeling dat het de score en de naam van de speler naar een server stuurt. Daarvoor gbruik deze code.

GML:
global.player_name = global.player_name

//popup to enter a score
global.player_score = score //get_string("Type a score for the player:","");

/* Encrypting your tagid is optional, but strongly recommended.
to encrypt simply add the player name and score as a string onto the end of the hash key and use the function below to make a hash string(sha1)
your hash key can be found by editing your game info on gmscoreboard.com and TURNING ON the require hash setting.
The hash key will be visible from your dashboard once enabled */

hash = sha1_string_utf8(string(hashkey) + string(global.player_name) + string(global.player_score));


//show_message(hash);

//send the name and score to gmscoreboard.com
gmsb_post = http_post_string("http://gmscoreboard.com/handle_score.php?tagid="+string(tagid)+
"&player="+string(global.player_name)+
"&score="+string(global.player_score)+
"&hash="+string(hash),"");

Maar hij stuurt de naam en de score niet naar de server.
terwijl als ik dit doe:

GML:
//popup to enter a name
var player_name = get_string("Type a player name:","");

//popup to enter a score
var player_score = score //get_string("Type a score for the player:","");

/* Encrypting your tagid is optional, but strongly recommended.
to encrypt simply add the player name and score as a string onto the end of the hash key and use the function below to make a hash string(sha1)
your hash key can be found by editing your game info on gmscoreboard.com and TURNING ON the require hash setting.
The hash key will be visible from your dashboard once enabled */

hash = sha1_string_utf8(string(hashkey) + string(player_name) + string(player_score));


//show_message(hash);

//send the name and score to gmscoreboard.com
gmsb_post = http_post_string("http://gmscoreboard.com/handle_score.php?tagid="+string(tagid)+
"&player="+string(player_name)+
"&score="+string(player_score)+
"&hash="+string(hash),"");

Dan werkt het wel.

Wat doe ik verkeerd? Sla ik de global.player_name als variable verkeerd op, omdat dat een string is?

Edit

Als ik op enter druk en deze code doe:

GML:
//popup to enter a name
var player_name = get_string("Type a player name:","");

//popup to enter a score
global.player_score = score //get_string("Type a score for the player:","");

/* Encrypting your tagid is optional, but strongly recommended.
to encrypt simply add the player name and score as a string onto the end of the hash key and use the function below to make a hash string(sha1)
your hash key can be found by editing your game info on gmscoreboard.com and TURNING ON the require hash setting.
The hash key will be visible from your dashboard once enabled */

hash = sha1_string_utf8(string(hashkey) + string(player_name) + string(global.player_score));


//show_message(hash);

//send the name and score to gmscoreboard.com
gmsb_post = http_post_string("http://gmscoreboard.com/handle_score.php?tagid="+string(tagid)+
"&player="+string(player_name)+
"&score="+string(global.player_score)+
"&hash="+string(hash),"");

Dan werkt het wel, maar als ik op de button voor de savegame and exit klik met de muis dan werkt het niet?




« Laatste verandering: 19 April 2018, 16:03:57 door Piet Piraat »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2022 Nederlandse Game Maker Community