game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Werken met Game Maker
| |-+  Beginners (Moderators: Erik Leppen, ericlegomeer, BlueMoonProductions)
| | |-+  Game maker Studio 2 list of arguments
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

dvdtv
Wedstrijdleider


Offline Offline

Berichten: 4789

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.


WWW
« Gepost op: 18 Maart 2018, 10:24:04 »

Hoi allemaal,

Toch maar weer eens een vraagje. Is het mogelijk om in GMS2 ook bij het invoeren van een stukje code bv: instance_create_depth dan een list met arguments onderin beeld te zien? Dus wat er ingevoerd moet worden?

Groetjes,
Dennis


Naar boven Gelogd

empireboy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #1 Gepost op: 18 Maart 2018, 12:58:30 »

Kan je dat niet zien in gmstudio 2 dan? En misschien een kijkje nemen in de handleiding?
Heb zelf nog geen gmstudio 2 gebruikt.

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2018


« Antwoord #2 Gepost op: 18 Maart 2018, 13:02:23 »

Ja, sinds Game Maker Studio kan je in de eerste regel van een script met drie slashes* aangeven wat de code-hint wordt.
GML:
///instance_create_depth(x, y, obj, depth) -> instance
//Je kan er neerzetten wat je maar wil, dus ook bijvoorbeeld "-> instance" om aan te geven dat de returnwaarde een id is.
var inst = instance_create(argument0, argument1, argument2);
inst.depth = argument3;
return inst;

*bij  GM069 kan je dat ook doen en verandert de D&D-tekst "Execute code" in wat je op de eerste regel zet.

Naar boven Gelogd

empireboy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #3 Gepost op: 18 Maart 2018, 15:18:58 »

Ja, sinds Game Maker Studio kan je in de eerste regel van een script met drie slashes* aangeven wat de code-hint wordt.
GML:
///instance_create_depth(x, y, obj, depth) -> instance
//Je kan er neerzetten wat je maar wil, dus ook bijvoorbeeld "-> instance" om aan te geven dat de returnwaarde een id is.
var inst = instance_create(argument0, argument1, argument2);
inst.depth = argument3;
return inst;

*bij  GM069 kan je dat ook doen en verandert de D&D-tekst "Execute code" in wat je op de eerste regel zet.

Maar instance_create_depth is toch al een vaste functie in gmstudio2? Dan zou die toch automatisch de argumenten moeten laten zien?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community