game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  (Bullet hell?) Platformer
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bokkie
Gebruiker

« Gepost op: 5 Maart 2018, 20:40:49 »

Hoi,

Hierbij een begin van mijn spel. Er moet nog veel aan gebeuren natuurlijk. Op dit moment zijn er 2 levels. Opmerkingen van bugs, kritiek, tips is erg welkom!

Je beweegt met WASD / pijltjestoetsen, springen met spatie, en schieten met de linkermuisknop.

Update
Je kan doodgaan! + bugfixes

De downloadlink (ZIP) :
https://ufile.io/otmll

Alvast bedankt!

« Laatste verandering: 7 Maart 2018, 20:19:38 door Bokkie »

-Bokkie-
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 5 Maart 2018, 21:58:06 »

Ik weet niet of dit je eerste spel is, maar het is in ieder geval tot zover goed in elkaar gezet; vooral de goede impact op de kogels vanwege de scherm trilling, en de achtergrond die niet plat aanvoelt door het parallax scrollen.

Zoals gevraagd, hier heb je een lijstje met de dingen die me opvielen:

• Het geluidseffect dat je afspeelt bij het schieten heeft een 'poppend' geluid op het einde.
  • De herhalende geluidseffecten klinken misschien wat beter als de hoogte af en toe veranderd, dit kan je doen met:
    GML:
    audio_sound_pitch(index, pitch);
    https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/game%20assets/sounds/audio_sound_pitch.html en de random functie.
  • Het geluid bij het neerkomen klinkt helemaal niet alsof je neerkomt.
  • Voor mij persoonlijk zou het fijner spelen als je spatie ingedrukt kan houden om te springen, maar dit is puur een kwestie van voorkeur.
  • Als het character snel beweegt, dan blijft het geweer gedeeltelijk achter. Dit kan je 'oplossen' door het op de speler te tekenen met sprite_draw_ext, maar het ligt er nou net aan wat je zelf mooier vindt.
  • Je kan het character vastzetten in een muur door de andere kant op te schieten, dit zou oplosbaar zijn door een snelle check voordat je de x-positie veranderd. Soms lukt het om hiermee via de muren te springen, waarschijnlijk gebeurd dit door jezelf vast te zetten als de verticale snelheid exact 0 is, wat aan beide checks voor het springen (namelijk boven een blok zitten en een verticale snelheid van 0 hebben) voldoet.
  • Je kan bovenop de map springen, maar dit wist je waarschijnlijk al.

« Laatste verandering: 5 Maart 2018, 22:01:04 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Bokkie
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 6 Maart 2018, 08:04:40 »

Bedankt voor het uittesten! Ik zal even de punten beantwoorden:
1. Ja klopt, ik ga er misschien nog wat wijzigingen aan brengen.
2. Ik gebruik audio sound pitch al, maar misschien iets te weinig verschil. Ik zal het verschil wat groter maken en kijken hoe dat klinkt.
3. Nee? Dan zoek ik wl een nieuw geluidje  Grijns
4. Ja, dit wil ik ook nog toevoegen, weet alleen niet precies hoe.
5. Dit heb ik expres er in gehouden, omdat dit naar mijn gevoel een gevoel van ‘gewicht’ heeft.
6. Ik heb dit probleem inderaad ook zelf ervaren. Ik doe al een check voor de x positie verandering, maar op een of andere manier als je springt, neerkomt en dan naar de ander kant schiet kom je dus vast te zitten in de muur. Misschien kan jij me hier mee helpen?
7. Nee dit wist ik niet haha. Ik zal het even fixen.

- Bokkie

Ik weet niet of dit je eerste spel is, maar het is in ieder geval tot zover goed in elkaar gezet; vooral de goede impact op de kogels vanwege de scherm trilling, en de achtergrond die niet plat aanvoelt door het parallax scrollen.

Zoals gevraagd, hier heb je een lijstje met de dingen die me opvielen:

• Het geluidseffect dat je afspeelt bij het schieten heeft een 'poppend' geluid op het einde.
  • De herhalende geluidseffecten klinken misschien wat beter als de hoogte af en toe veranderd, dit kan je doen met:
    GML:
    audio_sound_pitch(index, pitch);
    https://docs.yoyogames.com/source/dadiospice/002_reference/game%20assets/sounds/audio_sound_pitch.html en de random functie.
  • Het geluid bij het neerkomen klinkt helemaal niet alsof je neerkomt.
  • Voor mij persoonlijk zou het fijner spelen als je spatie ingedrukt kan houden om te springen, maar dit is puur een kwestie van voorkeur.
  • Als het character snel beweegt, dan blijft het geweer gedeeltelijk achter. Dit kan je 'oplossen' door het op de speler te tekenen met sprite_draw_ext, maar het ligt er nou net aan wat je zelf mooier vindt.
  • Je kan het character vastzetten in een muur door de andere kant op te schieten, dit zou oplosbaar zijn door een snelle check voordat je de x-positie veranderd. Soms lukt het om hiermee via de muren te springen, waarschijnlijk gebeurd dit door jezelf vast te zetten als de verticale snelheid exact 0 is, wat aan beide checks voor het springen (namelijk boven een blok zitten en een verticale snelheid van 0 hebben) voldoet.
  • Je kan bovenop de map springen, maar dit wist je waarschijnlijk al.

-Bokkie-
Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker

おねがいします。

« Antwoord #3 Gepost op: 6 Maart 2018, 15:16:20 »

Wouwie, leuk prototype! Stijl van de graphics is leuk en rondspringen gaat er soepel. Blij Deed me een beetje denken aan de Cyanide & Happiness webcomics. Het is (nog) niet echt een bullet hell... daar wordt er vooral veel op jou geschoten en niet andersom. Knipoog Maarja, niet echt een hoofdpunt natuurlijk.

Lijkt me echt gaaf als je hier meer mechanics en content aan toevoegt. Je had er zelf misschien ook al wel aan gedacht, maar dingen zoals geraakt kunnen worden, meer levels, verschillende wapens, power ups voor snelheid, springhoogte, sterkere kogels... eindbazen, een verhaal... uiteindelijk ook dingen zoals menu's en dat je het uit kan spelen... zo kan ik nog wel even doorgaan! Superveel mogelijkheden Miauw

Een multiplayer zou ook heel leuk kunnen zijn voor dit type game, maar ik weet niet zo goed hoe je dat zou kunnen besturen gezien je maar één muis hebt natuurlijk... Tong

Naar boven Gelogd

Bokkie
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 6 Maart 2018, 15:45:35 »

Bedankt voor het spelen! Dit spel wordt waarschijnlijk een bullet hell game. Dit is eigenlijk nog het 'skelet' en zoals jij zegt van de power ups enzo  en doodgaan moet allrmaal nog komen. Ik moet ook nog een manier vinden om vijanden op de speler te laten schieten Tong

- Bokkie

Wouwie, leuk prototype! Stijl van de graphics is leuk en rondspringen gaat er soepel. Blij Deed me een beetje denken aan de Cyanide & Happiness webcomics. Het is (nog) niet echt een bullet hell... daar wordt er vooral veel op jou geschoten en niet andersom. Knipoog Maarja, niet echt een hoofdpunt natuurlijk.

Lijkt me echt gaaf als je hier meer mechanics en content aan toevoegt. Je had er zelf misschien ook al wel aan gedacht, maar dingen zoals geraakt kunnen worden, meer levels, verschillende wapens, power ups voor snelheid, springhoogte, sterkere kogels... eindbazen, een verhaal... uiteindelijk ook dingen zoals menu's en dat je het uit kan spelen... zo kan ik nog wel even doorgaan! Superveel mogelijkheden Miauw

Een multiplayer zou ook heel leuk kunnen zijn voor dit type game, maar ik weet niet zo goed hoe je dat zou kunnen besturen gezien je maar één muis hebt natuurlijk... Tong

-Bokkie-
Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Mei 2018, 16:45:06 »

L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:09:14 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ga naar: