game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Mijn 2e spel!
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

MrBrabbel
Gebruiker

« Gepost op: 5 Februari 2018, 09:24:16 »

Hey jongens,

Het is zover! Ik als non code begrijpend designertje heb mijn 2e game af!

Hebben jullie tips en tricks waar ik op moet letten bij een 3e game?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.MRX2STUDIOS.PintheBubble

Thnx voor de adviezen alvast Engel

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 5 Februari 2018, 15:58:18 »

Grafisch ziet het er - net als je vorige spel - goed uit, en het is indrukwekkend hoe je gebruik hebt kunnen maken van je gelimiteerde GML-kennis (namelijk door het heel simpel te houden en te focussen op het level-design).

Maar het is natuurlijk niet perfect, vandaar hier een lijst met mijn opmerkingen:

• De beschrijving klopt niet helemaal; de uitdrukking is 'like no other' (zonder 's' dus) en het meervoud van 'retry' is 'retries'
  • De aspect ratio zit vast, dus dat veroorzaakt zwarte balken als je scherm niet 16:9(?) is.
  • De cirkel van de schermovergang is nogal hoekerig, dit kan je verbeteren met draw_set_circle_precision.
  • De aspect ratio veranderd tijdens de schermovergangen, waarschijnlijk omdat je schermovergang-surface gebruik maakt van display_get_width/display_get_height, in plaats van room_width/room_height of view_wport/view_hport.
  • De schermovergang mag wel wat sneller.
  • De muziek wordt al snel irritant vanwege het gebrek aan variatie.
  • De bal gaat met zijn oorsprong naar je vinger, het is mooier als je de eerst een offset opslaat, zoals dit:
GML:
// create

drag = (false);
xoffset = (0);
yoffset = (0);

// step

if (drag == true) {

x = (mouse_x + xoffset);
    y = (mouse_y + yoffset);

}

// left pressed

drag = (true);
xoffset = (x - mouse_x);
yoffset = (y - mouse_y);

// left released

drag = (false);

• De 'deuren' sluiten niet altijd even netjes aan met de muren, maar dit komt waarschijnlijk omdat het vector graphics zijn.
  • Die zwarte balletjes exploderen de eerste pixel dat ze de muur aanraken, maar de explosie komt vanaf de muur, het gaat er waarschijnlijk beter uitzien als je de bal een beetje door de muur laat gaan (hier ben ik natuurlijk niet zeker over, maar het is het proberen waard).
  • De deuren gaan echt te langzaam als je constant het spel vanaf het begin moet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

« Laatste verandering: 5 Februari 2018, 16:00:12 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

MrBrabbel
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 6 Februari 2018, 07:54:27 »

Grafisch ziet het er - net als je vorige spel - goed uit, en het is indrukwekkend hoe je gebruik hebt kunnen maken van je gelimiteerde GML-kennis (namelijk door het heel simpel te houden en te focussen op het level-design).

Maar het is natuurlijk niet perfect, vandaar hier een lijst met mijn opmerkingen:

• De beschrijving klopt niet helemaal; de uitdrukking is 'like no other' (zonder 's' dus) en het meervoud van 'retry' is 'retries'
  • De aspect ratio zit vast, dus dat veroorzaakt zwarte balken als je scherm niet 16:9(?) is.
  • De cirkel van de schermovergang is nogal hoekerig, dit kan je verbeteren met draw_set_circle_precision.
  • De aspect ratio veranderd tijdens de schermovergangen, waarschijnlijk omdat je schermovergang-surface gebruik maakt van display_get_width/display_get_height, in plaats van room_width/room_height of view_wport/view_hport.
  • De schermovergang mag wel wat sneller.
  • De muziek wordt al snel irritant vanwege het gebrek aan variatie.
  • De bal gaat met zijn oorsprong naar je vinger, het is mooier als je de eerst een offset opslaat, zoals dit:
GML:
// create

drag = (false);
xoffset = (0);
yoffset = (0);

// step

if (drag == true) {

x = (mouse_x + xoffset);
    y = (mouse_y + yoffset);

}

// left pressed

drag = (true);
xoffset = (x - mouse_x);
yoffset = (y - mouse_y);

// left released

drag = (false);

• De 'deuren' sluiten niet altijd even netjes aan met de muren, maar dit komt waarschijnlijk omdat het vector graphics zijn.
  • Die zwarte balletjes exploderen de eerste pixel dat ze de muur aanraken, maar de explosie komt vanaf de muur, het gaat er waarschijnlijk beter uitzien als je de bal een beetje door de muur laat gaan (hier ben ik natuurlijk niet zeker over, maar het is het proberen waard).
  • De deuren gaan echt te langzaam als je constant het spel vanaf het begin moet doen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hier heb ik zeker wat aan!

Tahnx voor de feedback, wellicht dat ik er een update uit ga gooien waar ik een groot deel even onder handen neem !

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: