Grafisch ziet het er - net als je vorige spel - goed uit, en het is indrukwekkend hoe je gebruik hebt kunnen maken van je gelimiteerde GML-kennis (namelijk door het heel simpel te houden en te focussen op het level-design).
Maar het is natuurlijk niet perfect, vandaar hier een lijst met mijn opmerkingen:
- De beschrijving klopt niet helemaal; de uitdrukking is 'like no other' (zonder 's' dus) en het meervoud van 'retry' is 'retries'
- De aspect ratio zit vast, dus dat veroorzaakt zwarte balken als je scherm niet 16:9(?) is.
- De cirkel van de schermovergang is nogal hoekerig, dit kan je verbeteren met draw_set_circle_precision.
- De aspect ratio veranderd tijdens de schermovergangen, waarschijnlijk omdat je schermovergang-surface gebruik maakt van display_get_width/display_get_height, in plaats van room_width/room_height of view_wport/view_hport.
- De schermovergang mag wel wat sneller.
- De muziek wordt al snel irritant vanwege het gebrek aan variatie.
- De bal gaat met zijn oorsprong naar je vinger, het is mooier als je de eerst een offset opslaat, zoals dit:
// create
drag = (false);
xoffset = (0);
yoffset = (0);
// step
if (drag == true) {
x = (mouse_x + xoffset);
y = (mouse_y + yoffset);
}
// left pressed
drag = (true);
xoffset = (x - mouse_x);
yoffset = (y - mouse_y);
// left released
drag = (false);
- De 'deuren' sluiten niet altijd even netjes aan met de muren, maar dit komt waarschijnlijk omdat het vector graphics zijn.
- Die zwarte balletjes exploderen de eerste pixel dat ze de muur aanraken, maar de explosie komt vanaf de muur, het gaat er waarschijnlijk beter uitzien als je de bal een beetje door de muur laat gaan (hier ben ik natuurlijk niet zeker over, maar het is het proberen waard).
- De deuren gaan echt te langzaam als je constant het spel vanaf het begin moet doen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.