game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  The Square Destroyer
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞&
L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞&

Advertenties

The Figurehead
Gebruiker

« Gepost op: 5 November 2017, 08:31:25 »

dit is de geupdate versie van The Square Destroyer. 

er zijn nieuwe dingen toegevoegd zoals:

• shop (je kunt nu je punten gebruiken om dingen te kopen)
  • meer bones (in de plaats van dat je maar 5 botten tegelijk kon vasthouden kun je er nu 10 meenemen)
  • bug fixes (een paar kleine bugs die ik heb gefixt)
  • level selectie (als je het spel hebt uitgespeeld kun je nu elk level uit kiezen dat je wilt spelen)

« Laatste verandering: 1 Februari 2020, 10:01:10 door The Figurehead »
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 5 November 2017, 13:03:40 »

Het lijkt er op dat het op 60 fps draait, wat erg fijn speelt. Wel zijn de controls een beetje vreemd, Z en X zijn veel gebruikelijker voor aanvallen een springen (in plaats van spatie en B zoals je nu hebt).
Slim dat je een hoop verticale snelheid krijgt als je door water wordt geraakt, dit geeft je de keuze om schade op te lopen in ruil voor een skip. Het lava is wel een beetje te straffend; helemaal opnieuw beginnen omdat je net niet op tijd sprong kan al snel vervelend worden.

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 5 November 2017, 17:10:30 »

L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:19:50 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

instantnoedel
Gebruiker

おねがいします。

« Antwoord #3 Gepost op: 6 November 2017, 01:39:14 »

Wouw wat een geweldig spel!? Ik hou echt van deze super mario vibe die in zowel de kleuren als het level design naar voren kwam. Ik ging echt de hele tijd dood, zeker in het kasteel, wat absoluut mijn favoriete level is. Spatie en B + pijltjestoetsen vond ik eigenlijk wel een leuke control scheme, je moet er alleen even aan wennen. Het was wel cool geweest als je daarmee ook het menu kon bedienen, want nu moest ik wel de hele tijd de muis pakken wanneer ik stierf. Ik vond de botten moeilijk om mee te gooien, ik sprong liever gewoon op iedereen. Ik ging twee keer dood bij de Square King omdat bovenop hem sprong terwijl hij stekels aan de zijkant had... werd ik alsnog geraakt. Verdrietig

Je bent cool omgegaan met het gelimiteerde kleurpalet! Het spel voelde erg kleurrijk aan terwijl je toch maar echt drie kleuren plus zwart/wit gebruikte. De maan was een eenvoudige maar toch erg waardevolle toevoeging aan het derde level, dat gaf het echt wat karakter. Het verhaal was ook erg leuk! Ik blijf wel met één brandende vraag zitten:

Wat staat er op de bordjes voordat die blokken overal briefjes ophangen!?

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 6 November 2017, 08:39:50 »

L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:19:08 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Antwoord #5 Gepost op: 8 November 2017, 20:16:45 »

Ik vind het er echt heel erg mooi uit zien! Cool hoe je gebruikt hebt gemaakt van dithering om verschillende kleuren en effecten te creëeren, met technisch gezien nog steeds vijf kleuren. Heel cool. Ook het feit dat je verschillende omgevingen hebt gemaakt vind ik erg tof.

Het eerste wat me opvalt als ik begin met spelen is dat er geen audio in zit. Ik mis dit gedurende de eerste 5 minuten, daarna vind ik het juist wel prettig, omdat ik me voorstelde dat je telkens hetzelfde jumpgeluid zou hebben, en dat zou snel vervelen. (superhypocriet btw, in mijn game zit ook geen audio ;p)

Erg leuk vind ik het gooien met het bot, hier zit een soort element van vaardigheid in, omdat je moet voorspellen waar een vijand heengaat en waar het bot heengaat.

Het is duidelijk dat je mario als inspiratiebron hebt gebruikt voor deze game. Tong Dat maakt het wel leuk om te spelen, maar ik mis wel wat originaliteit. Alsnog, beter een goede "kopie" dan een slecht origineel.

Qua verloop van het spel heb je een mooi afgerond geheel, met een oproep om je hond te redden en een gepaste afsluiting aan het einde. Ik vind het leuk dat je in sommige levels verschillende routes hebt om door het level heen te komen.

Wat ik jammer vind, is dat de munten in het spel voor de rest niets doen behalve je score ophogen. Omdat je score niet gereset wordt als je doodgaat, kan deze score oneindig oplopen en zegt dus niet zo veel meer. In het verlengde daarvan zijn de munten ook waardeloos, en in het verlengde daarvan is er geen reden om extra moeite te doen om lastige munten, of munten buiten je reguliere route, te pakken.

Wat ik wel weer cool vind, zijn de botten-pickups. Omdat je met de botten veilig van een afstandje vijanden kunt uitschakelen, is het de moeite waard om deze te verzamelen, maar je moet een afweging maken of lastig te bereiken botten de levens die het je kost om ze te verzamelen, waard zijn.

Het verloop door een level vond ik ook niet altijd logisch, met af en toe hoekjes waarvan het niet helemaal duidelijk was waarom je er heen zou gaan (dit lag deels ook aan dat ik dus niet meer zo geïnteresseerd was in munten verzamelen)

Ik was erg blij met de verschillende zones die als checkpoint functioneren. Voor mij zorgde dit er voor dat ik net genoeg moest opletten om niet als een wildeman door het level te stormen, maar als het een keer fout ging, hoefde je niet te veel over te doen. Dit zorgde voor een leuke uitdaging. Ook de hoeveelheid levens vond ik prettig, en ik heb een aantal spannende momentjes gehad met nog slechts één leven over.

Nog een puntje wat ik minder vond, was het bordje dat je vertelde dat lava slecht was. Misschien had je dit kunnen laten zien door bijvoorbeeld een vijand er in te gooien die dood ging, of door je er al eerder mee in aanraking te laten komen.

Al met al vind ik het een cool spel! Het bouwt duidelijk voort op de mario-spellen, maar met een eigen verhaaltje en de botgooi-actie is het ook net weer anders genoeg om niet het idee te geven dat je letterlijk mario aan het spelen bent. Blij Goed gedaan! Veel succes met de wedstrijd! Gemoedelijk

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 9 November 2017, 19:08:06 »

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:17:56 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: