Ik vind het er echt heel erg mooi uit zien! Cool hoe je gebruikt hebt gemaakt van dithering om verschillende kleuren en effecten te creëeren, met technisch gezien nog steeds vijf kleuren. Heel cool. Ook het feit dat je verschillende omgevingen hebt gemaakt vind ik erg tof.
Het eerste wat me opvalt als ik begin met spelen is dat er geen audio in zit. Ik mis dit gedurende de eerste 5 minuten, daarna vind ik het juist wel prettig, omdat ik me voorstelde dat je telkens hetzelfde jumpgeluid zou hebben, en dat zou snel vervelen. (superhypocriet btw, in mijn game zit ook geen audio ;p)
Erg leuk vind ik het gooien met het bot, hier zit een soort element van vaardigheid in, omdat je moet voorspellen waar een vijand heengaat en waar het bot heengaat.
Het is duidelijk dat je mario als inspiratiebron hebt gebruikt voor deze game.

Dat maakt het wel leuk om te spelen, maar ik mis wel wat originaliteit. Alsnog, beter een goede "kopie" dan een slecht origineel.
Qua verloop van het spel heb je een mooi afgerond geheel, met een oproep om je hond te redden en een gepaste afsluiting aan het einde. Ik vind het leuk dat je in sommige levels verschillende routes hebt om door het level heen te komen.
Wat ik jammer vind, is dat de munten in het spel voor de rest niets doen behalve je score ophogen. Omdat je score niet gereset wordt als je doodgaat, kan deze score oneindig oplopen en zegt dus niet zo veel meer. In het verlengde daarvan zijn de munten ook waardeloos, en in het verlengde daarvan is er geen reden om extra moeite te doen om lastige munten, of munten buiten je reguliere route, te pakken.
Wat ik wel weer cool vind, zijn de botten-pickups. Omdat je met de botten veilig van een afstandje vijanden kunt uitschakelen, is het de moeite waard om deze te verzamelen, maar je moet een afweging maken of lastig te bereiken botten de levens die het je kost om ze te verzamelen, waard zijn.
Het verloop door een level vond ik ook niet altijd logisch, met af en toe hoekjes waarvan het niet helemaal duidelijk was waarom je er heen zou gaan (dit lag deels ook aan dat ik dus niet meer zo geïnteresseerd was in munten verzamelen)
Ik was erg blij met de verschillende zones die als checkpoint functioneren. Voor mij zorgde dit er voor dat ik net genoeg moest opletten om niet als een wildeman door het level te stormen, maar als het een keer fout ging, hoefde je niet te veel over te doen. Dit zorgde voor een leuke uitdaging. Ook de hoeveelheid levens vond ik prettig, en ik heb een aantal spannende momentjes gehad met nog slechts één leven over.
Nog een puntje wat ik minder vond, was het bordje dat je vertelde dat lava slecht was. Misschien had je dit kunnen laten zien door bijvoorbeeld een vijand er in te gooien die dood ging, of door je er al eerder mee in aanraking te laten komen.
Al met al vind ik het een cool spel! Het bouwt duidelijk voort op de mario-spellen, maar met een eigen verhaaltje en de botgooi-actie is het ook net weer anders genoeg om niet het idee te geven dat je letterlijk mario aan het spelen bent.

Goed gedaan! Veel succes met de wedstrijd!
