Ik heb de nieuwe versie gespeeld!
Coole dingen:
- ik vind de details in de omgeving cool, de pilaren, machines en knopjes geven je het idee dat je in een soort oude fabriek of iets dergelijks zit en dit past goed bij de robot.
- ik weet dat het slecht een testlevel is, maar ik vond het moment dat je het blok naar beneden doet en je ziet de kooi van de lilbot opengaan, erg cool! Dit enkele level doet me een beetje denken aan de
"Robot wants ..." serie- het level is zo gemaakt dat alles in principe mogelijk is, en het voelt goed om overal sleuteltjes te gaan pakken om zo te proberen het totaal van 20 te halen
Dingen die ik minder leuk vond:
- het is erg buggy op het moment, waardoor ik vaak vast kwam te zitten in platformen
- het bewegende platform dat van links naar rechts gaat, neemt de speler niet direct mee als deze nog half ook op de grond staat. Zeker aan het begin, toen ik hier niet op bedacht was, ging ik hier vaak aan dood, terwijl ik dan dacht dat ik het wel op de goede manier had aangepakt (met het oog op hoe andere platformers werken)
- de spikes zorgen er voor dat je het hele level opnieuw moet doen, en dit vind ik een vrij heftige straf. Dit zorgde er ook voor dat ik het spel uiteindelijk aan de kant heb gelegd. Misschien is het een idee checkpoints toe te voegen?
- niet alle sprites passen even goed bij elkaar. Zo zijn de sleutels soms lastig te zien omdat ze dezelfde kleur hebben als de achtergrond.
- aan het begin moest ik erg wennen aan de collision en botste ik vaak tegen muren aan terwijl het er niet uit zag alsof er een botsing plaatsvond.
Interessant:
- doordat de straf van fouten maken best groot is en de collision boxes ook vrij groot zijn, wordt het een heel langzame ervaring. Dit is niet per se negatief, maar vooral anders dan ikzelf gewend ben van platformers. Deze langzaamheid zie je ook terug in het duwen van de kist, dit duurt enkele seconden. Het is grappig hoe deze langzame manier van acties uitvoeren er voor zorgt dat je veel beter nadenkt over wat je doet, misschien is dit wel ideaal voor een puzzel platformer.
Al met al denk ik dat dit een goed Work In Progress project is!

Blijf er aan werken en blijf vragen om feedback om het steeds verder te verbeteren.

Veel succes met de wedstrijd ook nog!

Je kunt misschien de problemen met de verticale moving platforms oplossen door gebruik te maken van place_meeting? Als je met deze code checkt of een moving platform de speler "meet", kun je, als dat het geval is, er voor zorgen dat dat moving platform zelf weer gaat wegbewegen van de speler, waardoor je er niet in vast blijft zitten.