game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Dit bericht is verwijderd
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

The Figurehead
Gebruiker

« Gepost op: 11 Augustus 2017, 16:19:33 »

Dit bericht is verwijderd

« Laatste verandering: 5 Oktober 2017, 11:52:25 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Augustus 2017, 18:59:29 »

De zelfgemaakte sprites zijn erg leuk, en het is prima voor je eerste spel. Hieronder wat dingen die me opvielen tot en met het eerste level:

• De achtergrond van het menu is nogal saai, en past niet helemaal bij wat ik van het spel heb gezien.
  • Text (niet alleen in het menu) valt moeilijk te lezen, overweeg om er een witte outline omheen te doen, of de text wit te maken met een zwarte outline.
  • Tegenwoordig heeft iedereen wel een widescreen scherm, dus het zou mooier zijn als je daar gebruik van maakt.
  • Zelfde met 60 fps, ben vrij zeker dat een low-range laptop van drie jaar geleden dit spel prima zou draaien op 60 fps
  • Kijk of je een kleiner formaat kan gebruiken voor je muziek, want het bestand is nu veel te groot.
  • Het zou beter spelen als je meteen door kon gaan nadat je dood gaat en uit te room valt, nu moet net even te lang wachten. Waarschijnlijk omdat je de room herstart als je dode speler object uit de room valt, dit valt dus op te lossen door de room te herstarten als datzelfde object buiten de view zit.
  • Je gebruikt alleen Z om te springen, het zou fijner spelen als je ook up en spatie kon gebruiken.
  • De save button zit niet aan de view vast.
  • Je behoudt je score als je af gaat, dus je kan daar makkelijk misbruik van maken als de score later wat waard is.
  • Er is een vijand met spijkers om zijn hoofd, dus het is duidelijk dat je niet op hem moet springen, maar het is niet duidelijk gemaakt dat je ook niet om de vleermuis kan springen.
  • Het zou leuker zijn als je een iets hogere jump kreeg als je op een vijand springt.

In ieder geval: leuk gedaan, en succes verder.

« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 19:01:29 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

<PersoonlijkeText/>

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Augustus 2017, 14:34:07 »

Hey Rowan Rinia,

Ik kan duidelijk merken dat je het leuk vond om dit spel te maken. Blij
Grafisch komt het spel zeer blokkerig en vrolijk over en de levels zijn ook zeer leuk om te spelen. Het spel is overal zeer vermakend naar mijn mening.

Maar geen n spel is perfect, ik heb dus een paar aanmerkingen:
  • De muziek herstart elke keer dat ik dood ga ik een level, dit is zeer hinderlijk. Na een aantal keren heb je wel genoeg van het begin van een nummer gehoord Tong
  • Checkpoints, van wat ik tot nu toe heb gespeeld zitten er geen checkpoints in je spel. Houdt er rekening mee dat als de speler te vaak vanaf het begin moet herstarten, dat hij/zij dit irritant vindt en het spel uitzet.
  • De vertraging op het schieten is best hinderlijk en zorgt ervoor dat je (in ieder geval ik) soms niet op tijd kan reageren op een vijand

Kleine bugjes:
  • Als je een coin oppakt worden zowel de speler als de zwaartekracht tijdelijk tegen gehouden.(Dit vind ik zeer hinderlijk.)
  • Een aantal keren sprong ik boven op een vijand die ik daar voor had vermoord door er op te springen, maar ging zelf dood... Ik denk niet dat dit de bedoeling is?

Verder had ik nog een fout in het eerste level gevonden: Ik was gevallen op een platform en kon niet meer omhoog:

• Zelfde met 60 fps, ben vrij zeker dat een low-range laptop van drie jaar geleden dit spel prima zou draaien op 60 fps
Hier ben ik het niet mee eens, ik heb een best mid-range desktop pc, en ik had last van stutters tijdens het spelen van het spel. Ik had niks anders draaien op de achtergrond.

Ik ben zelf niet super ver gekomen in het spel omdat ik telkens dood ging, maar vond het wel leuk om het spel te spelen

Conclusie: Mooi spel, ik ben benieuwd naar wat je in de toekomst gaat maken! Blij

Mvg,
Tycho

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Augustus 2017, 14:53:23 »

Hier ben ik het niet mee eens, ik heb een best mid-range desktop pc, en ik had last van stutters tijdens het spelen van het spel. Ik had niks anders draaien op de achtergrond.

Ik heb net even de eerste twee drie levels gespeeld op een oude laptop met Fraps, en de framecounter stond stabiel op 30. Bij welke levels begon je last te krijgen van de framerate? Het kan zijn dat het gewoon de collision detection is die je momentum niet goed bewaard. En als het dat niet is, een spel zoals dit valt makkelijk te optimaliseren.

Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

<PersoonlijkeText/>

« Antwoord #4 Gepost op: 13 Augustus 2017, 15:00:38 »

Ik heb net even de eerste twee drie levels gespeeld op een oude laptop met Fraps, en de framecounter stond stabiel op 30. Bij welke levels begon je last te krijgen van de framerate? Het kan zijn dat het gewoon de collision detection is die je momentum niet goed bewaard. En als het dat niet is, een spel zoals dit valt makkelijk te optimaliseren.

Ik had het in het eerste level, en vooral mid-jump, als ik niks aanraakte. wat ik best raar vind. Maar het kan zijn dat mijn pc kuren heeft Tong

Mvg,
Tycho

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 24 Augustus 2017, 13:48:31 »

bedankt voor de feedback allemaal Blij Blij

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: