game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #49 – Maximaal 5 kleuren
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 11
« vorige volgende »
Print
Advertenties

29632963
Gebruiker

« Antwoord #15 Gepost op: 11 Augustus 2017, 09:34:52 »

mits er genoeg tijd is en afhankelijk of ik met een goed idee kom voor het thema zou ik willen meedoen ik weet dat ik wat laat ben maar beter laat dan niet he :p

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #16 Gepost op: 11 Augustus 2017, 17:10:20 »

Of vandaag?  Tong
Er staat nog steeds morgen. Rolt ogen
En misschien begint de wedstrijd volgende week donderdag pas.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #17 Gepost op: 11 Augustus 2017, 21:32:04 »

Jullie houden zo de spanning er wel in.

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Antwoord #18 Gepost op: 11 Augustus 2017, 22:15:41 »

Sorry, een sterfgeval in de familie. Vandaar dat het zo lang duurde!

Ik ga het topic nu aanpassen!

Edit:
De wedstrijd is gestart! Het thema: maximaal 5 kleuren. We wensen iedereen heel veel succes en hopen op een leuke wedstrijd!

Groetjes,
Dennis van Duin

« Laatste verandering: 11 Augustus 2017, 23:02:12 door dvdtv »

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #19 Gepost op: 11 Augustus 2017, 23:29:18 »

Ik ben de laatste paar maanden af-en-aan (niet meer dan vijf uur in totaal) bezig geweest met het designen van een spel en het opzetten van retro-shaders (ik ben waarschijnlijk begonnen rond dit topic). Ik ben pas eergisteren begonnen met de content. Omdat het de bedoeling is dat het er uitziet als een oud DOS-spel, gebruikt het niet veel kleuren. Kan ik hier gewoon mee verder gaan (ik kan eventueel de .gmz PMen zodat de jury kan kijken of ik er al te veel aan heb gedaan)?

« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 00:03:59 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #20 Gepost op: 12 Augustus 2017, 06:36:03 »

Ik ben de laatste paar maanden af-en-aan (niet meer dan vijf uur in totaal) bezig geweest met het designen van een spel en het opzetten van retro-shaders (ik ben waarschijnlijk begonnen rond dit topic). Ik ben pas eergisteren begonnen met de content. Omdat het de bedoeling is dat het er uitziet als een oud DOS-spel, gebruikt het niet veel kleuren. Kan ik hier gewoon mee verder gaan (ik kan eventueel de .gmz PMen zodat de jury kan kijken of ik er al te veel aan heb gedaan)?

Hoi Ceymoonie,

Stuur inderdaad even je bestand op.

Groetjes Dennis

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #21 Gepost op: 12 Augustus 2017, 07:38:18 »

Klinkt als een algemeen en breed thema waar iedereen wel iets mee kan Knipoog Eens nadenken of ik ook wat kan verzinnen!

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is éénoog koning.

« Antwoord #22 Gepost op: 12 Augustus 2017, 08:16:24 »

Vraagje: Is het thema "gebruik maximaal vijf kleuren" of mag je alles maken zolang je maximaal vijf verschillende kleuren voor je sprites gebruikt?

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #23 Gepost op: 12 Augustus 2017, 10:27:27 »

L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:31:07 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #24 Gepost op: 12 Augustus 2017, 12:01:39 »

:question:ik wil me graag nog inschrijven
Je hoeft je niet in te schrijven: wanneer je een spel inlevert voor de deadline, is dat je inschrijving. Knipoog Daarom zijn er op dit moment ook nog maar "0 deelnemers". (Dat geldt ook voor de "tussentijdse evaluatie": je hoeft niet van tevoren aan te geven dat je iets wil inleveren, maar je kan gewoon een PM naar dvdtv sturen met je spel.)

Vraagje: Is het thema "gebruik maximaal vijf kleuren" of mag je alles maken zolang je maximaal vijf verschillende kleuren voor je sprites gebruikt?
en nog een vraag zijn zwart en wit kleuren
Als de regels van de driekleurenwedstrijd nu ook gelden:
  • zwart en wit (en alle grijstinten daartussen) zijn kleuren
  • de achtergrond telt ook mee voor het aantal kleuren
  • anti-aliasing, transparant tekenen, kleuroverlopen (gradients) enzovoort tellen als extra kleuren
  • dithering is wel toegestaan

Anders gezegd: als je alle pixels op het scherm afgaat (over de hele speeltijd van het spel!), mogen er maar 5 verschillende kleuren voorkomen.

...maar dat is alleen als de verduidelijkte regels van de oude wedstrijd hierop van toepassing zijn. Knipoog

[edit]
Tip: met GIMP (en als het goed is ook Paint.NET en Photoshop e.d.) kan je een kleurenpalet genereren op basis van een afbeelding (zie rode markeringen):

En vervolgens kan je alle volgende afbeeldingen converteren naar datzelfde kleurenpalet (gele markering). Let wel op dat zo'n conversie volledig de mist in gaat wanneer je sprites gebruikt die al in een pixelstijl en met een klein kleurenpalet zijn gemaakt (bijvoorbeeld mario).

« Laatste verandering: 12 Augustus 2017, 12:47:43 door Flumble »
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #25 Gepost op: 12 Augustus 2017, 17:53:55 »

Flumble heeft helemaal gelijk! Niet meer dan 5 verschillende kleuren mogen er in je spel voorkomen! Wat de rest betreft heeft hij het ook helemaal goed verteld. Zal de regels zo toevoegen aan het topic.

Groetjes Dennis

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #26 Gepost op: 12 Augustus 2017, 18:36:52 »

L̵̋̇̓̇ͤ͑̔͋́̚͏̵̣̫̱̱̕ͅö̵̝̥̭͓̳̯͕̼̳̖̈́̃̈́̓̐ͫͮ͆̓̀̌ͣͪ̄͟͞͞ͅs̷̷̠̜̮̱̜̥͕̱͕̣ͧ͐̍̏̉͊̎̏̑ͮ͌ͬ͊͐ͯ̐ͅt̶͈͓̩̲̤̰ͩ͋ͩͫͥ̆ͣ̓̈́ͩ̋ͨ ̸̼͎͖͙̘̹͍̼̤̣̱̺ͧ͂ͩ̌̄̽ͪͫͯ̓͒̈́̐ͣ͢͞ḉ̵̡̛̙̹̩̤̯̩̭̰̜̯̩͕͉̮̋̈́ͩ͗͐̅̆̔ͣͪͩ̓͟ͅä͛̈́͐͛ͣ͛̍͐̒̀̀ͦ̚҉̼̟̰͘̕͝ų̛̭͍̞̪͓͍̩͚̯̙̳̣͎̗̞̣̄̈́ͯ̓͝ͅs̷̱̯̘̠͚̪̠̖̠̼͗̇ͫͣ͗̈́̾̐̉́͞ę̆̓ͨ̉͏͔͕̜͎̺͖̥̞̹.͌̈̔̄ͧ͑ͮͪ͗ͩ͒̐͌̎̇̓̇̈͏͚̩͇̹̟̫̞̦͇̲̣͔̗̦͓̤̼̩͠

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:30:39 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

captainjp
Gebruiker

No risk no gainz.

« Antwoord #27 Gepost op: 12 Augustus 2017, 20:16:16 »

Mooi thema, voldoende tijd in ieder geval. Gemoedelijk

Iedereen vergeet niet de functie Interpolate Colors Between Pixels uit te schakelen. Dit maakt wanneer ingeschakeld alles een beetje wazig om het soms mooier te laten lijken. Dan is het zo 5+ kleuren.

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker

<PersoonlijkeText/>

« Antwoord #28 Gepost op: 12 Augustus 2017, 23:41:17 »

Vraagje,

Tellen zwart en wit ook als kleuren? Aangezien zwart eigenlijk het niet aanwezig zijn van licht is en wit het aanwezig zijn van wit, en niet specifieke kleuren.

Mvg,
Tycho

Naar boven Gelogd

The Figurehead
Gebruiker

« Antwoord #29 Gepost op: 12 Augustus 2017, 23:47:14 »

« Laatste verandering: 8 Januari 2020, 00:30:21 door Rowan Rinia »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 11
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: