game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #49 – Maximaal 5 kleuren
Pagina's: [1] 2 3 ... 11
« vorige volgende »
Print
Advertenties

dvdtv
Wedstrijdleider

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.

« Gepost op: 23 Juli 2017, 12:05:37 »

GM004   Welkom
Welkom bij de 49e GameMaker Wedstrijd! Het thema van deze wedstrijd is: gebruik maximaal vijf kleuren geworden... We hebben voor dit thema gekozen om jullie zo veel mogelijk vrijheid te geven. Het maakt niet uit wat voor een spel je maakt, maar je mag niet meer dan vijf kleuren gebruiken. (Voor de wat oudere leden, we hebben ooit al eens zo’n wedstrijd gehad. Toen mocht je niet meer dan drie kleuren gebruiken. )

GM058  Doel van de wedstrijd
Om met deze wedstrijd mee te doen, dien je een spel te maken met maximaal vijf kleuren. Je mag zelf weten hoe je dit thema gaat verwerken in je spel. Zo kan je een Tower defence maken, een puzzelspel, een shooter en nog veel meer! Wees creatief en doe je best. Hulp kan je natuurlijk altijd op het forum vragen.

GM023   Overige regels
Je mag je spel niet begonnen zijn voor het begin van de competitie. Je mag eventueel wel bestaande resources gebruiken. Teamwork is toegestaan. Zend slechts 1 spel in, beter 1 goed spel dan 2 matige spellen! Games moeten gemaakt zijn met GameMaker (versie is onbelangrijk).

Games moeten ingeleverd worden als uitvoerbaar bestand voor Microsoft Windows of HTML5 bestand. HTML5 is vanaf nu toegestaan, maar we moeten wel kunnen zien dat jij het spel hebt gemaakt! Je spel inzenden doe je door een privιbericht te sturen naar de wedstrijdleider. (Dvdtv)

GM042   Timing

11 augustus 2017
Begin van de wedstrijd. Veel succes!

22 september 2017
Eerste tussentijdse evaluatie. Stuur je spel in voor deze datum om een tussentijdse evaluatie te ontvangen.

4 november 2017
Deadline wedstrijd: stuur je inzending ten laatste voor deze dag in.

De tussentijdse evaluaties worden persoonlijk doorgestuurd. Afhankelijk van het jurylid dat je spel bekijkt kan dit enkele dagen duren. Meer informatie zal tijdens de eerste weken aangekondigd worden.

GM075   Beoordeling
Een groep juryleden zal je spel beoordelen. Elk jurylid zet afzonderlijk de inzendingen op volgorde van kwaliteit. Uit deze individuele volgordes wordt vervolgens de gezamenlijke rangorde bepaald, wat de einduitslag oplevert.

GM100 Inzenden
Je kan je spel inzenden door een persoonlijk bericht naar dvdtv te sturen met daarin een link naar je spel.

GM080   Prijs
De nummers 1, 2 en 3 mogen kiezen uit de volgende spelletjes op Steam:
INK, Uncanny Valley, Cook, Serve, Delicious!, Solstice en Home.

De nummer 1 kiest eerst, vervolgens de nummer 2 en 3. Deze spelletjes worden gegeven via een HumbleBundle gift.

GM044   Overig
  • Er is een tutorial geplaatst over de GameMaker wedstrijden. Bekijk hem hier!
  • Tip: Lees eerst goed dit bericht door voordat je iets vraagt. Vrijwel alle nuttige informatie staat in dit bericht.

GM028   Deelnemers (4)
Red Owl Games
Link

29632963
Link

Rowan Rinia
Link

La Quiz en Kaasje
Link

GM078  Uitslag
De uitslag is gebaseerd op drie verschillende jury rapporten. Deze jury rapporten worden naar alle deelnemers persoonlijk gestuurd. De uitslag is opgebouwd met 3 cijfers en het totaal is gedeeld door het aantal cijfers. Zo blijft er een gemiddelde score over.
1. Rowan Rinia 9 + 8 + 8.5 = 25.5/3 = 8.5
2. Kaasje en La Quiz 7.5 + 8 + 8 = 7,8
3. Red Owl Games 7 + 7 + 8 = 22/3 = 7,3
4. 29632963 6.5 + 7.5 + 7 = 21/3 = 7

Neem contact op met DvDtv om je prijs in ontvangst te nemen. Mocht je de prijs niet zien zitten, dan kunnen we deze weer gebruiken in een volgende wedstrijd.

Veel succes!
Groetjes,
De wedstrijdleiding.

« Laatste verandering: 19 November 2017, 21:31:34 door dvdtv »

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juli 2017, 16:44:27 »

Op dit moment zijn er 4 aanmeldingen! Volgens mij kunnen er zeker aanmeldingen bij.

Aangemeld:
Ceymoonie
captainjp
Yvanis
Roggie99

Groetjes,
Dennis

Naar boven Gelogd

bocie9
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Juli 2017, 18:21:32 »

Maakt het niet uit wat je maakt?

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Juli 2017, 19:08:46 »

Maakt het niet uit wat je maakt?

Op het moment dat we met een wedstrijd beginnen, zal er een thema worden gekozen. Heeft u interesse?

Groetjes,
Dennis

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 26 Juli 2017, 10:30:02 »

Op het moment dat we met een wedstrijd beginnen, zal er een thema worden gekozen.
Ah, goed om te weten. "zo min mogelijk restricties" klonk alsof er geen thema zou zijn. Knipoog

Echter moet de game wel gemaakt zijn met GameMaker (Versie maakt niet uit).
Ik weet niet of er nog iemand met (legale!) GameMaker 7, 8 of 8.1 werkt en daarmee exporteert, maar het is lastig of zelfs onmogelijk om die spellen te spelen op Windows 8 en 10.
[edit] (niet waar; hooguit GM zelf heeft problemen en dat gebeurt bij 64-bit-installaties van alle windowsversies.) [/edit]

Als je een (gratis) account bij yoyogames hebt, kan je  Game Maker Studio 1.4 vanaf je accountpagina downloaden. Deze is in bijna alle opzichten beter dan de oude gamemakerversies. (bijna, want om de een of andere reden crasht hij bij mij vaak bij het opstarten (ook na een verse installatie) en ik ben er nog niet achter waardoor dat komt Emotieloos )

« Laatste verandering: 26 Juli 2017, 15:12:45 door Flumble »
Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker

If you kill yourself, I’ll kill you. ~Roronoa Zoro

« Antwoord #5 Gepost op: 26 Juli 2017, 10:55:14 »

Als je een (gratis) account bij yoyogames hebt, kan je  Game Maker Studio 1.4 vanaf je accountpagina downloaden. Deze is in bijna alle opzichten beter dan de oude gamemakerversies. (bijna, want om de een of andere reden crasht hij bij mij vaak bij het opstarten (ook na een verse installatie) en ik ben er nog niet achter waardoor dat komt Emotieloos )

Goed om te weten! Ik werk zelf nog met 8.1, maar dan zal ik voor de wedstrijd wel ff switchen.

We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #6 Gepost op: 26 Juli 2017, 11:02:18 »

Ah, goed om te weten. "zo min mogelijk restricties" klonk alsof er geen thema zou zijn. Knipoog
Ik weet niet of er nog iemand met (legale!) GameMaker 7, 8 of 8.1 werkt en daarmee exporteert, maar het is lastig of zelfs onmogelijk om die spellen te spelen op Windows 8 en 10.

Als je een (gratis) account bij yoyogames hebt, kan je  Game Maker Studio 1.4 vanaf je accountpagina downloaden. Deze is in bijna alle opzichten beter dan de oude gamemakerversies. (bijna, want om de een of andere reden crasht hij bij mij vaak bij het opstarten (ook na een verse installatie) en ik ben er nog niet achter waardoor dat komt Emotieloos )

Handige tips, we willen inderdaad met zo min mogelijk restricties werken, of misschien wel helemaal een vrije wedstrijd organiseren! Hier zijn we nog niet helemaal uit.

Game maker 8.0 en 8.1 is inderdaad niet door iedereen meer speelbaar, gelukkig kan de jury dit nog wel Knipoog

Wat je tip betreft over het downloaden van 1.4 Knipoog dit is voor sommige bezoekers super.

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juli 2017, 13:45:26 »

Is dat zo? Ik gebruik zonder problemen GM8.1 Pro (legaal) op Windows 10. Nooit moeite gehad met testen, exporteren of runnen. Ook niet op andere computers met Windows 8 of 10.

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Juli 2017, 15:10:25 »

Is dat zo? Ik gebruik zonder problemen GM8.1 Pro (legaal) op Windows 10. Nooit moeite gehad met testen, exporteren of runnen. Ook niet op andere computers met Windows 8 of 10.
Sorry, ik kan niet lezen. Facepalm Deze blogpost van yoyogames heeft het erover dat alleen GM zelf moeite heeft met draaien en dat het niet de windowsversie is die problemen kan geven, maar juist de 64-bit-editie. (vraag me niet hoe ik die blogpost zo heb verhaspeld in m'n hoofd dat de conclusie was 'gm8-spellen werken niet op win8 (en win10)' Twijfelachtig)

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juli 2017, 14:17:59 »

Juist mensen! Ik sta nu op 7 deelnemers en als dat zo doorgaat hebben we weer een ouderwets leuke wedstrijd in het vooruitzicht!

Groetjes,
Dennis

ps: Na een aanmelding nu, hoef je je natuurlijk niet opnieuw aan te melden. Je zal van mij een persoonlijk bericht krijgen als de informatie voor de wedstrijd online staat.

Naar boven Gelogd

bocie9
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 31 Juli 2017, 20:05:25 »

Juist mensen! Ik sta nu op 7 deelnemers en als dat zo doorgaat hebben we weer een ouderwets leuke wedstrijd in het vooruitzicht!

Groetjes,
Dennis

ps: Na een aanmelding nu, hoef je je natuurlijk niet opnieuw aan te melden. Je zal van mij een persoonlijk bericht krijgen als de informatie voor de wedstrijd online staat.

Ik heb misschien interrese om mee te doen, maar het ligt er een beetje aan wanneer de wedstrijd begint en welk thema (ivm dat ik nog op vakantie ga)

Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider

« Antwoord #11 Gepost op: 8 Augustus 2017, 22:40:22 »

Donderdag gaat de wedstrijd starten!! Nog heel even geduld!

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 8 Augustus 2017, 22:46:18 »

Donderdag gaat de wedstrijd starten!! Nog heel even geduld!
Hoe zit het met het thema? Wordt daarover gestemd, of wordt ie gewoon donderdag aangekondigd?

Naar boven Gelogd

kaasje
Globale moderator

« Antwoord #13 Gepost op: 9 Augustus 2017, 10:14:46 »

Het thema wordt morgen bekend gemaakt Gemoedelijk

ECCE QUAM SIT...
Naar boven Gelogd

captainjp
Gebruiker

No risk no gainz.

« Antwoord #14 Gepost op: 11 Augustus 2017, 07:09:13 »

Het thema wordt morgen bekend gemaakt Gemoedelijk

Of vandaag?  Tong

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 ... 11
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: