game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Een RPG zonder naam
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

TheBiky88
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 19


« Gepost op: 13 Mei 2017, 14:36:43 »

Hallo allemaal! Ik ben bezig geweest met het maken van een spel, ik heb voornamelijk gewerkt aan de inventory en ik wil op de huidige staat van de inventory feedback hebben.

De inventory graphics zijn tijdelijk.

Zijn er dingen die verandert moeten worden qua functies?

Link: https://www.mediafire.com/?4xficnbkah0lw71
EDIT:
Nieuwe Link: http://www.mediafire.com/file/i1booqzu11divzr/RPG.zip

Thanks.

EDIT: misschien handig om erbij te zeggen wat de controls zijn.

"E" open inventory
"W" en spatie springen
"A" links lopen
"D" rechts lopen

in de inventory rechtsboven kan je op een knopje klikken om de equipment te zien.
met linkermuisknop kan je een item selecteren om te verplaatsen in je inventory.
met linkermuisknop kan je items verslepen. (EDIT)

tips en commentaar op het project altijd welkom

« Laatste verandering: 28 Juli 2017, 14:14:10 door TheBiky88 »

ik wil graag zoveel mogelijk leren over GML, ookal ben ik al een aantal jaren hiermee bezig, zijn er nogsteeds onderwerpen waar ik weinig van snap. Blij
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Mei 2017, 15:06:44 »

De physics voelen goed aan, maar het eerste platform is wel een beetje nutteloos. Je kan er namelijk gewoon overheen springen.

Naar boven Gelogd

TheBiky88
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #2 Gepost op: 13 Mei 2017, 15:08:30 »

De physics voelen goed aan, maar het eerste platform is wel een beetje nutteloos. Je kan er namelijk gewoon overheen springen.

Ja dat weet ik, het is maar een test kamer :p
Had je de inventory uitgeprobeerd?

« Laatste verandering: 13 Mei 2017, 15:22:06 door TheBiky88 »

ik wil graag zoveel mogelijk leren over GML, ookal ben ik al een aantal jaren hiermee bezig, zijn er nogsteeds onderwerpen waar ik weinig van snap. Blij
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Mei 2017, 16:17:52 »

Ja dat weet ik, het is maar een test kamer :p
Had je de inventory uitgeprobeerd?
Ja, en het lijkt goed te werken. Het zou alleen fijner zijn als je de items ook kon slepen.

Naar boven Gelogd

TheBiky88
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #4 Gepost op: 14 Mei 2017, 15:33:34 »

Ja, en het lijkt goed te werken. Het zou alleen fijner zijn als je de items ook kon slepen.

Ik heb het aangepast, je kan nu items slepen. Link is nog hetzelfde.

Nu zit ik alleen te denken om 2 items te verwisselen als je met een item over een andere item sleept. Denk je dat dat een goed idee is?


ik wil graag zoveel mogelijk leren over GML, ookal ben ik al een aantal jaren hiermee bezig, zijn er nogsteeds onderwerpen waar ik weinig van snap. Blij
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Mei 2017, 15:52:17 »

Nu zit ik alleen te denken om 2 items te verwisselen als je met een item over een andere item sleept. Denk je dat dat een goed idee is?
Absoluut, dat maakt het veel makkelijker om te gebruiken.

Naar boven Gelogd

TheBiky88
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #6 Gepost op: 14 Mei 2017, 16:18:32 »

Absoluut, dat maakt het veel makkelijker om te gebruiken.

Die functie heb ik nu ook toegevoegd in de game.


ik wil graag zoveel mogelijk leren over GML, ookal ben ik al een aantal jaren hiermee bezig, zijn er nogsteeds onderwerpen waar ik weinig van snap. Blij
Naar boven Gelogd

empireboy
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 41


« Antwoord #7 Gepost op: 22 Juli 2017, 22:26:22 »

Hey  Gemoedelijk,

Ik heb je game getest, ik merk wel op dat het lastig is om precies op een bewegend platform te kunnen springen. Zelf zou ik het fijner vinden als je meteen (of iets sneller) stilstaat nadat je stopt met lopen (maar dat is mijn mening).
 
Wat ik ook opmerk is dat je pas weer kan springen als je op de grond staat. In veel platformer games is het zo dat als je de springknop ingedrukt houd nadat je naar benden valt je weer springt als je op de grond staat.

Hier is een klein script met wat ik precies bedoel:
GML:
move = key_left + key_right;
hsp = move * movespeed;
if(vsp < 10) vsp += grav;
if(vsp > 0 && key_jump_pressed) keepjumping = true;
if(!movement) {
    hsp = 0;
    vsp = 0;
}

if(place_meeting(x,y+1,obj_WallParent)) {
    if(keepjumping == true && key_jump == 1) {
        vsp = key_jump * -jumpspeed;
        keepjumping = false;
    }
}

Als je iets niet begrijpt kan je me om uitleg vragen.

Ik hoor graag terug over je RPG game  Knipoog.

Groeten van Casper  Gekanteld

Naar boven Gelogd

TheBiky88
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #8 Gepost op: 28 Juli 2017, 13:09:32 »

Hey  Gemoedelijk,

Ik heb je game getest, ik merk wel op dat het lastig is om precies op een bewegend platform te kunnen springen. Zelf zou ik het fijner vinden als je meteen (of iets sneller) stilstaat nadat je stopt met lopen (maar dat is mijn mening).
  
Wat ik ook opmerk is dat je pas weer kan springen als je op de grond staat. In veel platformer games is het zo dat als je de springknop ingedrukt houd nadat je naar benden valt je weer springt als je op de grond staat.

Als je iets niet begrijpt kan je me om uitleg vragen.

Ik hoor graag terug over je RPG game  Knipoog.

Groeten van Casper  Gekanteld

Het is al weer een tijd geleden dat deze versie is uitgebracht, ik heb een hele hoop nieuwe dingen toegevoegd waardoor het meer op een RPG begint te lijken. Ik heb onlangs ook GMS2 aangeschaft, dus daar ben ik nog een beetje mee aan het klooien. Miauw

Ik vind het idee dat je door kan springen zonder de toets opnieuw in te drukken leuk, maar niet voor dit spel, bedankt. Knipoog

de 'info' links in het spel is tijdelijk. het onderste getal is het aantal pijlen dat je hebt.
Ik moet nog een aantal sprites opnieuw maken omdat het door een rescaling 'wazig' eruit ziet.
Ook ben ik bezig met animeren van een aanval met een zwaard.
alleen animeren vind ik niet leuk.

Hier de vernieuwde versie:
http://www.mediafire.com/file/i1booqzu11divzr/RPG.zip

tips en commentaar altijd welkom.

« Laatste verandering: 28 Juli 2017, 13:13:34 door TheBiky88 »

ik wil graag zoveel mogelijk leren over GML, ookal ben ik al een aantal jaren hiermee bezig, zijn er nogsteeds onderwerpen waar ik weinig van snap. Blij
Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 690

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro


« Antwoord #9 Gepost op: 28 Juli 2017, 13:43:50 »

Ziet er goed uit! Besturing werkt goed en het ziet er mooi uit. Er is wel echt een aanval animatie nodig, want het is nu best onduidelijk wanneer je aan het aanvallen bent. Verder moet je er voor zorgen dat de vijanden niet bovenop de speler kunnen spawnen.

Ik zie veel potentie in dit project, dus veel succes er mee!


We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

TheBiky88
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 19


« Antwoord #10 Gepost op: 28 Juli 2017, 14:18:14 »

Ziet er goed uit! Besturing werkt goed en het ziet er mooi uit. Er is wel echt een aanval animatie nodig, want het is nu best onduidelijk wanneer je aan het aanvallen bent. Verder moet je er voor zorgen dat de vijanden niet bovenop de speler kunnen spawnen.

Ik zie veel potentie in dit project, dus veel succes er mee!

Thanks!

ik ben op het moment bezig met een animatie voor de aanval. De vijanden spawnen niet meer als er een speler in de buurt is.

spel is geupdate met een paar bug fixes.


ik wil graag zoveel mogelijk leren over GML, ookal ben ik al een aantal jaren hiermee bezig, zijn er nogsteeds onderwerpen waar ik weinig van snap. Blij
Naar boven Gelogd

Robbai
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 568

Hey, ik ben er weer!


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 3 Augustus 2017, 21:06:34 »

Ik vind het boogschieten heerlijk!

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community