game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  The E.L.F. Project
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Hokori
Gebruiker

« Gepost op: 14 April 2017, 17:37:41 »

Hey guys!

Zo, terug van weggeweest, kwam ik mijn project tegen waar ik in mijn eentje mee bezig was. En toch denk ik dan; "Gut, moet ik toch eens af gaan maken!"
Nou ben ik zelf niet zo heel goed in programmeren, dus vergeef het me als er sommige dingen nog niet goed werken Tong

The E.L.F Project
The E.L.F. project is begonnen als idee om een super smash achtige game te maken, maar met storyline, in pixelart. Zelf ben ik erg fan van de smash series, en wil ik ook de game een in-depth fighting system geven.
Echter ben ik niet op zoek om een Smash-clone te maken. Ik wil hier ook andere elementen in zoals:
  • Fully costumizable characters
  • 10 Different classes to choose from
  • Online game (budget reserved already)

Story
Het verhaallijn heb ik in het engels gedocumenteerd. (sorry hiervoor)

Prologue
The story begins with an elf, created by the player, who’s waking up in the forest remembering that the E.L.F. trials are being held that day. While that the character is disturbed, the player needs to guide his/her character out of the forest. This will suit as a tutorial. Different kind of obstacles need passing by. While the player is getting through the tutorial, the character will continue telling some tips and tricks to help the player.
After completing the forest, the character will reach a festive town. By speaking to an E.L.F. recruiter, the player can sign up for trials. In these trials, the player has to show off their skills. Puzzles need solving and monsters need to be fought. A race need to be won and money need to be earned. By completing these four trials, the character proceed with a title as an E.L.F.

City of Sancrem
As soon as the character earns the title, a quest is given. The player has to travel to a new town to get in contact with the Holy Seed of Sancrem. While traveling, the character will encounter different kinds of enemies and puzzles.
At the arrival, the character cannot see the city, even though it’s the right place. In the middle in the forest, but still. It is the exact location. After roaming around on the ground for a minute, an elf will jump down to speak with the new recruit. The City of Sancrem cannot be found on the ground. To protect the holy lifeform, the city is build on top of the trees. To see if the character is indeed a new recruit, the elf will challenge you to race him to the top. Win, and you’ll earn money.

New Arrival
After winning or losing the race, the same elf will give you a quest to visit his best friend Arun. He can help the player to choose a class. The player can choose between three different kind of classes. Each class is also divided by sub-classes. After choosing a class, the real story begins.

Controls
pijltoetsen om te lopen
dubbeltap de pijlen om te rennen

Download

Planning
Goed, de planning is dus nog vrij groot. De vechtanimaties heb ik allemaal gedocumenteerd en moeten allemaal nog gemaakt worden. Geloof mij, dat is erg veel werk  Facepalm
Maargoed, het overzicht:
  • Weapon (un)equip
  • Armor (un)equip
  • Ground tiles
  • Fighting animations
  • Armor swap*
  • Weather
  • Day & Night cycle
*In elke game vind je een weapon swap die je kan gebruiken in battle. Maar nooit een armor swap. Soms heb je kleding dat je onwijs gaaf vind voor de "looks", maar in battle wil je misschien andere kleding aan hebben zodat je er "bad-ass" uit ziet. Dit wil ik mogelijk maken met armor swap.

En nu...?
Ik wil jullie vragen om te kijken hoe het tot nu toe werkt. Wat vinden jullie van het idee? Wat kan nog aandacht krijgen? Ik ben erg benieuwd!

P.S. Zoals in de regels staat, is het niet toegestaan om vragen te stellen over samenwerking. Hiervoor zou je mij privé een berichtje over moeten sturen  Knipoog

Pixel Animator WANTED
Programmer WANTED
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 14 April 2017, 23:19:14 »

Het lopen voelt goed, alleen er waren wat problemen:

- De view beweegt al mee voordat het nodig is (bijvoorbeeld als je op de grond springt zonder platform er boven).
- De vogels zien eruit alsof ze op dezelfde layer zitten, en dus tegen je aan kunnen gaan.
- Als je de andere kant op gaat dan doet je zwaard vreemd.

Naar boven Gelogd

Hokori
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 15 April 2017, 14:11:59 »

Het lopen voelt goed, alleen er waren wat problemen:

- De view beweegt al mee voordat het nodig is (bijvoorbeeld als je op de grond springt zonder platform er boven).
- De vogels zien eruit alsof ze op dezelfde layer zitten, en dus tegen je aan kunnen gaan.
- Als je de andere kant op gaat dan doet je zwaard vreemd.

Thanks voor de feedback! Het zwaard had ik ook inderdaad gezien Tong Ziet er eigenlijk niet uit nee  Facepalm
De view en vogels zal ik op mijn lijstje zetten!   Rolt ogen

Er is ook niet heel veel te testen vanwege dat er nog geen combat in zit...
Hoe zijn de animaties trouwens?

Pixel Animator WANTED
Programmer WANTED
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 15 April 2017, 15:44:53 »

Hoe zijn de animaties trouwens?
Ik vind de animaties er goed uitzien, maar dat komt dan van iemand die al moeite heeft met een simplele loop-animatie.

Naar boven Gelogd

Hokori
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 15 April 2017, 20:52:16 »

Ik vind de animaties er goed uitzien, maar dat komt dan van iemand die al moeite heeft met een simplele loop-animatie.

Haha, je bent een echte programmer dus? Gemoedelijk Daar ben ik weer niet zo goed in (zoals je misschien wel hebt gemerkt)

Anyways, thanks! Fijn om te weten dat het er dan goed uit ziet Gemoedelijk Wordt nog heel veel werk om alle vechtanimaties te doen, maar afijn. Gemoedelijk

Pixel Animator WANTED
Programmer WANTED
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: