Huge Swords and Tentacle Monsters

Wip tileset, nog niet toegevoegd aan het spelDownloadDownloadControlsw-jump
ad-move
s-block(only works for certain things) and interact(with doors and npcs)
left mouse-melee(every time you spam more you start doing less damage)
right mouse hold:aiming mode
left mouse+right mouse hold-throw blade
r-restart
left mouse+right mouse hold after blade is thrown-Grapple towards blade
space-Retrieve blade if blade is latched into ground(only works after 1 second has passed)
e-deal 10 damage to yourself(debug)
q-Spawn random monster(debug)
AchtergrondinfoKben hier rond de 9 maanden mee bezig geweest tot nu toe. Ik doe persoonlijk het programmeren, design en de menselijke karakters plus hun animaties. Onky verzorgt de muziek(nog niet toegevoegd), en
Matwek, grafisch artiest van het spel PONCHO verzorgt alle grafische dingen, behalve wat ik dus doe.
Grootste deel van de graphics is duidelijk nog placeholder, hoop is unpolished en deze demo is vooral een sandbox waar je gewoon kan rondkloten.
Uitleg van enkele systemenEr spawnen willekeurig "flocks", groepen van monsters en "hunting grounds", groeiende gebieden waar monsters spawnen, op de map, aan jou de taak om hier in te overleven(dat is tenmisnte momenteel het doel voor deze demo).
Meer vijanden zijn gepland.
Vijanden woorden gemaakt uit een aantal genen, die lichtelijk het gedrag beinvloeden en die de aanval plus extra kracht bepalen. grootte van de monsters verschilt ook.
Notes-Randen van de map zijn niet afgesloten
-sounds zijn tijdelijk
-Het is mogelijk om jezelf sneller te laten bewegen door jezelf te grappelen
-Met een snelheid hoger dan de standaard loopsnelheid is het mogelijk jezelf van slopes te lanceren
-spatie zorgt voor een leuk glitch effectje
-lichtelijke double jump is mogelijk met een sword slash of sword throw
AfsluitingLeef jezelf uit, deze demo is alles behalve officieel, ik heb alleen deze demo gemaakt zodat het mogelijk was dit spel hier te plaatsen. Momenteel werken we naar een volledige en gepolishde demo en hopen die rond december af te hebben.
Voor wat uitgebreidere devlogs en alle progress die ik in 9 maanden heb gemaakt kan je
De tigsource devlog of
Mijn tumblr bekijken