game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  Gamemaker studio 2 geruchten en aankondigingen
Pagina's: 1 [2]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

BlueMoonProductions
Globale moderator

Vanaf heden ook verkrijgbaar in groen en rood.

« Antwoord #15 Gepost op: 2 November 2016, 23:18:55 »

Ik vind het wel interessant dat ze alles D3D er uit hebben gegooid (mijn oude vakgebied Treurig). Als je naar de nieuwe set functies kijkt lijkt het er op dat 3D er nu helemaal uit is (of was dit al langer het idee? Ik moet bekennen dat ik niet echt meer op de hoogte ben). Interessant genoeg is er wel functionaliteit voor een orthografische projectie (zie de matrix functies).

EDIT: Oh, en geen ondersteuning meer voor Windows XP. Misschien moet de overheid nu toch maar eens upgraden Tong

« Laatste verandering: 2 November 2016, 23:23:40 door BlueMoonProductions »

Naar boven Gelogd

captainjp
Gebruiker

No risk no gainz.

« Antwoord #16 Gepost op: 3 November 2016, 06:50:44 »

Blijkbaar komen om de zoveel tijd extra slots beschikbaar. Het is iedere zoveel uren even controleren of er iets is.

Ik ben al verkocht nu ik de tool zo zie in een aantal video's.  Blij

Edit en er zijn weer nieuwe keys: https://account.yoyogames.com/profile/licences
(waarschijnlijk maar voor een uurtje)

« Laatste verandering: 3 November 2016, 09:26:17 door captainjp »

Probeer mij laatste puzzel game Craving Caterpillar:

Gamejolt | Forum topic

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #17 Gepost op: 3 November 2016, 15:29:13 »

Edit en er zijn weer nieuwe keys: https://account.yoyogames.com/profile/licences
(waarschijnlijk maar voor een uurtje)
Bedankt, ik heb er een.

Het voelt meer als een spel dan een editor, veel te veel effecten.
Klonk waarschijnlijk beter in hun hoofd:

Ik vind het wel interessant dat ze alles D3D er uit hebben gegooid (mijn oude vakgebied Treurig). Als je naar de nieuwe set functies kijkt lijkt het er op dat 3D er nu helemaal uit is (of was dit al langer het idee? Ik moet bekennen dat ik niet echt meer op de hoogte ben). Interessant genoeg is er wel functionaliteit voor een orthografische projectie (zie de matrix functies).
Volgens mij las ik dat ze waren vervangen door de gpu_ functies, maar ik heb niet genoeg ervaring om te zien hoe je ze gebruikt, dus ik kan er zomaar helemaal naast zitten.

« Laatste verandering: 3 November 2016, 15:42:35 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 3 November 2016, 16:25:58 »

Ik vind het wel interessant dat ze alles D3D er uit hebben gegooid (mijn oude vakgebied Treurig). Als je naar de nieuwe set functies kijkt lijkt het er op dat 3D er nu helemaal uit is
Nee hoor, alleen alle hulpfuncties voor 3D zijn eruit. (zie de compatibiliteitspagina)
  • d3d_start en d3d_end waren vroeger nodig om een z-buffer toe te voegen en een paar andere dingetjes die de compatibiliteit met 2D tekenen kapot maakten, maar dat is onderhand (of i.i.g. in GMS2) allemaal achterhaald.
  • Alle transformatie-, camera- en lichtfuncties hebben andere prefixen gekregen.
  • De tekenfuncties zijn eruitgegooid en je mag alleen nog maar vertexbuffers gebruiken.

Dat laatste is jammer, want dat maakt het moeilijker voor beginners om met 3D te beginnen —tot er scripts zijn voor het genereren van basisvormen natuurlijk.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #19 Gepost op: 6 November 2016, 01:26:17 »

Is er iemand die een toevoeging ziet die het interessant genoeg voor de prijs maakt? Want ik stapte over naar Studio vanwege de vele exports, maar ik zie echt geen reden om naar 2.0 over te stappen. En $60,- voor een betere room editor zonder exports lijkt me iets te veel.
de git integration is een pluspunt,  docked windows die je los kan koppelen.  Dat is wat ik in een kwartiertje zie

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #20 Gepost op: 6 November 2016, 21:09:20 »

Waarom wordt er zoveel moeite gestoken in de sprite editor? Voor zover ik weet zijn goede/professionele tekenaars gewend aan hun eigen software (graphicsgale/photoshop/toon boom/gimp/aseprite) en biedt ook de nieuwe editor nog geen meerwaarde.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #21 Gepost op: 6 November 2016, 23:27:08 »

en er zijn weer nieuwe keys: https://account.yoyogames.com/profile/licences
Net ook maar geclaimed

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #22 Gepost op: 7 November 2016, 00:00:04 »

Het is mooi voor het vuur, maar waar kan je het nog meer voor gebruiken?

Elk effect dat je maar kan bedenken. Ook kan je een layer "motion" gebruiken en dan met je muis tekenen hoe hard je wilt dat je personage slaagt en dan zijn vuist op de streep tekenen

Naar boven Gelogd

JoccumTV
Gebruiker

« Antwoord #23 Gepost op: 25 Januari 2017, 17:22:33 »

Ik heb al een tijdje gebruik gemaakt van de GameMaker Studio 2 Betaalde Versie.
Ik ben er zeer tevreden over. Ik had vroeger ook al GameMaker Studio 1.4.

Wat me opvalt aan deze GameMaker is, dat het goedkoper is dan toen GameMaker Studio voor het eerst opdook. De Exports zijn stukke goedkoper dan bij GameMaker Studio. (Behalve bij de Humble Bundle die ik jammer genoeg niet heb kunnen kopen)

Ik maak niet echt gebruik van het tekenprogramma maar het heeft wel wat.
Er zijn ook beweringen over gegaan dat het kan zijn dat er Exports voor de Nintendo Switch gaan komen.
Maar ik weet niet of het waar is.
In iedergeval komen er wel Exports voor PS4 en Xbox One. (Zover ik het op de site lees)

En wat op zich ook wel handig is dat je met een betaald account...
Op 3 verschillende computers kan inloggen en tegelijk GameMaker Studio 2 kan gebruiken.

Drag & Drop is inderdaad ook heel wat verbeterd.'
Je kan op moment switchen tussen de GML en D&D functies.
Voor beginnende programmeurs zal dit zeer handig zijn.

Er zijn ook verschillende aanpassingen in GML.
Een belangrijke ervan is dat instance_create naar instance_create_layer is overgegaan.
Dus let daar goed op, het zal veel errors schelen want de code instance_create zit er nog wel in.

Ik ben zelf ook vooral overgestapt omdat ik benieuwd ben naar de upgrades en de toekomst van GameMaker Studio 2.

Als je GameMaker Studio 1.4 nog steeds gebruikt zou dat geen probleem voor de nabije toekomst moeten zijn.
Alleen zal de Upgrade van GameMaker Studio 1.4 naar GameMaker Studio 2 verdwijnen, in het begin van 2017.

Ik zou zeggen probeer de Trial op de www.yoyogames.com/get2 site uit.
En kijk wat je ervan vindt.

P.S. Ik heb al een paar keer een serieuze game gemaakt met GameMaker Studio 2.
Willen jullie dat nou eens zien, kijk op mijn website: http://joccumtv.nl/page_game.html.
En als jullie nog wat uitleg over GameMaker Studio 2 willen.
Kijk dan maar eens op mijn YT-Kanaal:
https://www.youtube.com/channel/UC-6RJdIFsjlm_P6YSjYdYrA

Veel Succes & Plezier met GameMaker Studio 2! Knipoog

« Laatste verandering: 26 Januari 2017, 10:55:27 door JoccumTV »
Naar boven Gelogd

superjamie
Gebruiker

« Antwoord #24 Gepost op: 13 Maart 2017, 09:27:15 »

Ik heb de prijsen van "GM:Studio 2" ook gezien, maar ik ben zelf gestopt met GM,
vanwegen de hoge kosten... ik werk momenteel voornamelijk met blender...

Ik ben ook niet meer helemaal van de games, maar meer van 3d printing,
foto-realistisch renderen en misschien animeren... Blender heeft dan ook drie
soorten ingebouwde engines... waarvan een engine voor foto-realistisch renderen...

Mijn resultaten van GM hebben uiteindelijk ook niet veel opgeleverd, omdat ik het
erg moeilijk vond om met GM een mooie 3D Game te kunnen ontwikellen...

« Laatste verandering: 15 Maart 2017, 09:53:11 door superjamie »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: