game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  Gamemaker studio 2 geruchten en aankondigingen
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

captainjp
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1216

No risk no gainz.


WWW
« Gepost op: 31 Oktober 2016, 11:24:28 »

Hallo allemaal,

Het lijkt erop dat Gamemaker studio 2 er aankomt.
Meerdere berichten op twitter zijn de laatste dagen getweet:

https://t.co/kmYViy0pc5
https://mobile.twitter.com/YoYoGames/status/789466283137916928

Wat verwachten jullie dat er in november word onthuld?

Edit: Blog over de beta: https://www.yoyogames.com/blog/397

De locatie waar je de beta kan vinden (als ze beschikbaar zijn en je bent ingelogd):
https://account.yoyogames.com/profile/licences

« Laatste verandering: 3 November 2016, 06:45:12 door captainjp »

Probeer mij laatste puzzel game Craving Caterpillar:

Gamejolt | Forum topic

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 60


« Antwoord #1 Gepost op: 31 Oktober 2016, 18:37:59 »

Ik hoop dat alle modules van GameMaker:gmstudio: gewoon overgaan naar twee, maar ik ben bang van niet.


Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4657


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 31 Oktober 2016, 18:43:08 »

Ik hoop dat alle modules van GameMaker:gmstudio: gewoon overgaan naar twee, maar ik ben bang van niet.
Vooral niet omdat ze laatst haast werden weggegeven in die Humble Bundle.

Naar boven Gelogd

captainjp
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1216

No risk no gainz.


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 1 November 2016, 08:26:07 »

Nu ook een video tegengekomen:
https://www.youtube.com/watch?v=ADlB0XFjsSk&index=1&list=PLhIbBGhnxj5Jx3eGJsyparJ47BxlyUAub

Ziet er goed uit.


En ze staat nu op verborgen, het was denk ik nog niet de bedoeling dat ze open stonden.
Video's toonde onder andere de style en nieuwe mogelijkheden.

Zo lijkt d&d weer meer voor iedereen te zijn, ook voor gevorderde. Waarbij d&d naar gml kan worden omgezet.

« Laatste verandering: 1 November 2016, 14:15:01 door captainjp »

Probeer mij laatste puzzel game Craving Caterpillar:

Gamejolt | Forum topic

Je kan me ook volgen via Twitter.
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4657


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 2 November 2016, 16:24:00 »

Hier is ook nog een overview:
https://www.youtube.com/watch?v=ubvrKQlI_1A

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4461


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 2 November 2016, 16:26:35 »

https://www.youtube.com/watch?v=VRPln502FO4&list=PLhIbBGhnxj5Jx3eGJsyparJ47BxlyUAub&index=2

Draw while animating

Hoe sick is dat


Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4657


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 2 November 2016, 17:04:28 »

Het is mooi voor het vuur, maar waar kan je het nog meer voor gebruiken?

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1366


« Antwoord #7 Gepost op: 2 November 2016, 18:44:35 »


meh, kan graphicsgale ook. Ik was meer onder de indruk geweest als je ook de selectie kunt skewen en stretchen maar dat zie ik niet terug in de video. Wel nice dat je nu kunt autotilen in de room editor

« Laatste verandering: 2 November 2016, 18:50:58 door ShroomProductions »

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4657


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 2 November 2016, 18:49:12 »

De normale prijs:

En de upgrade prijs:

Was het nog iemand gelukt om de beta te krijgen voordat ze op waren?
https://account.yoyogames.com/profile/licences

« Laatste verandering: 2 November 2016, 18:52:14 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1912


« Antwoord #9 Gepost op: 2 November 2016, 20:10:41 »

Waarom wordt er zoveel moeite gestoken in de sprite editor? Voor zover ik weet zijn goede/professionele tekenaars gewend aan hun eigen software (graphicsgale/photoshop/toon boom/gimp/aseprite) en biedt ook de nieuwe editor nog geen meerwaarde.

Verder heb ik commentaar op de nieuwe D&D: fijn dat ze er eindelijk wat mee doen (het heeft sinds GM6 stilgestaan; er is niet eens de moeite genomen om Draw Self in het klassieke thema in te kleuren) en naar een graaflayout zijn overgestapt, jammer dat ze niet meer naar visuele talen hebben gekeken (vooral blueprints) en argumenten nog steeds als tekstvakjes hebben. Oftewel eigenlijk is alleen de weergave anders en zit er een converteer-naar-GML-knop bij. (hoe handig dat is tijdens de overstap van D&D naar GML laat ik aan psychologen over; maar D&D mist ook in GMS2 nog allerlei concepten zoals variabelen (als entiteiten, niet als tekst), lussen en datastructuren waardoor je de overstap naar GML al heel vroeg moet maken)

Kortom, Unreal, en niet GM:S 2, is wat mij betreft de opvolger van GM:S 1. Ook voor 2D. Gekanteld

Heeft iemand al een handleiding van 2? Ik ben wel benieuwd naar wat er nieuw is in de taal.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4657


WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 2 November 2016, 20:44:45 »

Heeft iemand al een handleiding van 2? Ik ben wel benieuwd naar wat er nieuw is in de taal.
http://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/231539867
En hier zijn de verwijderde en hernoemde functies:
http://help.yoyogames.com/hc/en-us/articles/231738328-GameMaker-Studio-2-Obsolete-Function-List
Vreemd genoeg staat daar instance_create op.

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1366


« Antwoord #11 Gepost op: 2 November 2016, 21:22:54 »

Vreemd genoeg staat daar instance_create op.

dat moet nu op een specifieke depth of layer zo te zien
Citaat
instance_create_depth(x,y,depth,obj) - create an instance of obj at position x, y at a specific numeric depth
instance_create_layer(x,y,layer_id_or_name,obj) - create an instance of obj at position x, y on a specific layer (either id or name)


Citaat
Waarom wordt er zoveel moeite gestoken in de sprite editor? Voor zover ik weet zijn goede/professionele tekenaars gewend aan hun eigen software (graphicsgale/photoshop/toon boom/gimp/aseprite) en biedt ook de nieuwe editor nog geen meerwaarde.
Buiten de doelgroep die je noemt zijn er genoeg mensen die hier erg blij mee zijn denk ik. De huidige sprite editor was echt ruk (edit: niet eens zo zeer slecht maar gewoon te basic), en een extern programma moeten gebruiken is irritant als je gewoon even snel iets wilt maken.
Ze hadden het wat mij betreft beter makkelijker/intuitiever kunnen maken om bijvoorbeeld graphicsgale en tiled in te stellen als sprite en room editor (als het goed is moet dit wel kunnen met de huidige  Game Maker Studio maar ik heb geen idee hoe)

« Laatste verandering: 2 November 2016, 21:39:45 door ShroomProductions »

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1912


« Antwoord #12 Gepost op: 2 November 2016, 22:09:46 »

Niet bepaald een handleiding, maar wel bedankt voor de lijsten. Knipoog

Vreemd genoeg staat daar instance_create op.
Dat komt omdat instances nu op een layer of met een depth gemaakt moeten worden. Mogelijk is het om in de toekomst de naam instance_create weer vrij te maken voor het maken van een instance zonder andere argumenten (hoewel daar ook gewoon een keyword/functie new voor gebruikt kan worden).

Dus, tiles en backgrounds zijn gewone sprites geworden en komen samen met objecten op layers, views zijn camera's geworden, in 3D mag je alleen nog VBO's tekenen, animaties kunnen nu op basis van tijd of frame, array literals en een paar functies ervoor zijn toegevoegd en de variable_-functies zijn weer terug.

Ik ben benieuwd of de 'nieuwe' matrix-stack wl een zinnige kant op stackt i.t.t. de transform-stack die totaal nutteloos was.

[edit]
Buiten de doelgroep die je noemt zijn er genoeg mensen die hier erg blij mee zijn denk ik. De huidige sprite editor was echt ruk (edit: niet eens zo zeer slecht maar gewoon te basic), en een extern programma moeten gebruiken is irritant als je gewoon even snel iets wilt maken.
Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk profijt bij de nieuwe toevoegingen? De huidige editor is net wat beter dan paint (want je hebt meerdere subimages) en dat is goed genoeg voor wat testsprites. Wanneer je serieus wil tekenen, pak je toch een echt tekenprogramma? (tip: je kan in Preferences -> Editors aangeven wat je standaardeditor voor bijvoorbeeld sprites is) De nieuwe editor zit gewoon tussen de huidige en goede tekenprogramma's in, wat wat mij betreft meer verspilde moeite is dan een goede investering. Eerlijk gezegd heb ik geen idee waar die moeite wl in gestoken had moeten worden (geen idee hoe dit zich verhoudt tot het uitbreiden van D&D naar een degelijke taal), maar dan had de meerprijs voor GMS2 gewoon omlaag gekund.

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1366


« Antwoord #13 Gepost op: 2 November 2016, 23:13:54 »

grotere arrays dan 2d zou wel leuk geweest zijn, tree/graph datastructuren ook

« Laatste verandering: 2 November 2016, 23:16:07 door ShroomProductions »

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4657


WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 2 November 2016, 23:18:38 »

Is er iemand die een toevoeging ziet die het interessant genoeg voor de prijs maakt? Want ik stapte over naar Studio vanwege de vele exports, maar ik zie echt geen reden om naar 2.0 over te stappen. En $60,- voor een betere room editor zonder exports lijkt me iets te veel.

« Laatste verandering: 2 November 2016, 23:20:59 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2017 Nederlandse Game Maker Community