game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Design (Moderator: Erik Leppen)
| | |-+  Hoe maak je een spel langer?
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Ceymoonie
Gebruiker

« Gepost op: 30 Augustus 2016, 07:01:54 »

Wat zijn de beste manieren om een spel langer te laten duren zonder meer content te maken? Backtracking (dus dat je terug moet naar plekken waar je al bent geweest) is het beste wat ik me kan bedenken, maar dat verveelt natuurlijk snel.

Naar boven Gelogd

smileyface
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 30 Augustus 2016, 17:06:53 »

zorg ervoor dat je spel veel replayability heeft, of maak t spel zo moeilijk, dat je vaak genoeg verliest om het een stuk vaker te moeten proberen(dit is wat de meeste NES games etc. ook deden)

Naar boven Gelogd

bones22
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 19 September 2016, 20:01:40 »

Een spel langer laten duren, maar geen nieuwe content toevoegen...
In principe onmogelijk.
Maar als ik de vraag neem als: Hoe maak ik een spel langer, zonder veel content toe te voegen?
-Meerdere einden aan het spel geven.
-hints voor cheats door het spel plaatsen die de speler kan verzamelen zodat hij/zij aan het einde cheats kan gebruiken.
-als je spel er voor geschikt voor is, concept art unlockables, bestairy.
-wat al genoemd is, het spel moeilijker maken,maar dat kun je doen door nieuwe uitdagingen te maken, of bestaande lastiger te maken.
-dev room (maar dit lijkt op unlockables en cheats)
-multiplayer toevoegen kan je spel een hele hoop uren erbij geven, maar dat kan redelijk wat tijd kosten om te implementeren....
-als er een minigame of iets in het spel zit, kun je dit vaak uitbreiden tot iets groters.

Veel succes ermee!

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Oktober 2016, 21:54:55 »

Ik denk dat je af moet vragen of het zinvol is om je spel langer te maken als je geen content toe wilt voegen. Over het algemeen wordt je spel op die manier alleen maar saaier. Liever een kort spel dat goed is afgewerkt.

Er zijn natuurlijk uitzonderingen. Stel je hebt een quest met een extreem goed wapen als beloning, dan mag de speler daar best wat tijd in investeren. Dan kun je bijvoorbeeld de speler een stuk laten backtracken, of n aantal items laten verzamelen met een lage drop chance, die alleen gedropt worden door een vijand met een lage spawn rate of iets dergelijks. Maar dan ben je al weer content aan het toevoegen

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

« Antwoord #4 Gepost op: 11 November 2016, 11:37:46 »

Liever een kort spel dat goed is afgewerkt.

Als iemand hier een goed voorbeeld vant wilt, Limbo.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: