game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Software Z-Buffer in GML (GM80)
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

bones22
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 34


« Gepost op: 16 Augustus 2016, 09:57:56 »

Hallo allemaal!

Voor mijn begrip van 3D en grafische software en hardware ben ik een Z-Buffer gaan maken in GML.
Waarom niet in een andere taal? Omdat GML makkelijk draw methoden heeft en behalve GML ik alleen ervaring heb in CASIO en VB.NET.
Dit is trouwens gemaakt met  GameMaker 8, omdat ik het kleiner is dan studio en ik me er meer in thuis voel.

Waarom post ik hier? Omdat ik het gevoel had dat mensen misschien wel geinteresseerd waren in mijn code en zodat ik misschien aanvullingen of tips kan krijgen.

Bedankt Yambam, de code staat op Pastebin:
http://pastebin.com/i3KTYbXw
http://pastebin.com/tTWaC6vN
http://pastebin.com/xBejWFNw
http://pastebin.com/z8sBnDB3
http://pastebin.com/ShnrchL6


« Laatste verandering: 26 September 2016, 17:06:23 door bones22 »
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 17 Augustus 2016, 12:57:27 »

Wat mis ik nu nog?
-De tekencode voor de andere driehoek situaties.
-Het niet tekenen van polygonen die je niet kan zien  (culling)
-Versnellen van de code, wat nu het belangrijkst is, gezien ik de test polygoon (gedefineerd in create) niet eens op een normale snelheid kan projecteren.
-Betere range van de Z-buffer
-Een standaard voor 3D modellen
-Een manier om teextures toe te passen (bijvoorbeeld Framebuffer)
-Nog een hoop kleine dingen.
-Een download link Tong


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

bones22
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 34


« Antwoord #2 Gepost op: 23 September 2016, 20:38:45 »

Hallo daar!

Het is in principe af!
Er zijn twee dingen, die niks met de inhoud te maken hebben:
-Waar moet dit (topic) naar toe nu het bijna af is?
-Mijn code is blijkbaar zo groot (800 lines maar, eerst waren er het 1500+  Facepalm) dat mijn veranderde bericht er behoorlijk slecht uit ziet. Hoe maak ik dit beter?

Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 24 September 2016, 10:47:22 »

Mijn code is blijkbaar zo groot (800 lines maar, eerst waren er het 1500+  Facepalm) dat mijn veranderde bericht er behoorlijk slecht uit ziet. Hoe maak ik dit beter?
Gebruik pastebin.com! Er is ook een GML-syntax optie. Gemoedelijk

EDIT: De optie in de lijst heet gewoon "Game Maker" zie ik. Je kunt gewoon 'Game' typen. Gemoedelijk

« Laatste verandering: 24 September 2016, 10:50:25 door Yambam »



Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community