game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Open World Physics Platformer
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Ceymoonie
Gebruiker

« Gepost op: 24 Juni 2016, 22:02:18 »

Het doel is om spullen te verzamelen in een grote physics wereld.

Windows - Android
Je kan WASD, pijltjes toetsen, spatie, Z en X gebruiken om te bewegen. Restarten met R, backspace of de terug knop op Android.
De rode blokken geven gebied aan waar ik nog wat aan vast moet bouwen, en de grijze cirkels zijn de dingen die je moet verzamelen.

Ik zou het erg fijn vinden als je deze vragenlijst van maximaal twee minuten beantwoord na het spelen, kijk voor het spelen ook nog niet naar de vragen alsjeblieft.
http://goo.gl/forms/ZmJA9j8sFHvm6QAg2

Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker

Leider SaboTage

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juni 2016, 00:52:02 »

Google form ingevuld  Gekanteld

Naar boven Gelogd

Compor
Jurylid

« Antwoord #2 Gepost op: 25 Juni 2016, 01:01:59 »

De meeste physics platform engines die ik test voelen ontzettend stroef aan, maar deze heeft echt fijne controls. De blokken kun je lekker snel duwen wat fijn is. Ze glijden wel door alsof ze op ijs staan, misschien kun je de wrijving wat verhogen.

Het open world idee is best leuk. Het is nog wat kaal nu maar er zijn nog allemaal dingen in te vullen.

Ik weet niet of het de bedoeling is, maar het is erg makkelijk om de physics te verpesten. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat ik de domino verkeerd omduwde waardoor ik niet rechtsboven kon komen, of dat ik een blok in een put laat vallen waardoor ik een bepaalde hoogte niet meer kan bereiken. Ik kon nog wel door naar beneden meestal, alleen een keer had ik blokken in een put geduwd waardoor ik niet verder kon.

(het tweede blok kwam van een stuk erboven, ik had het er helemaal heen geduwd)

Ik vind het leuk dat je zo vrij ben, en dat je dingen kan verpesten maakt het uitdagender. Maar ik zou er wel op letten dat de speler niet omgeven kan worden door doodlopende paden.

Ik heb je form ook ingevuld. Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 25 Juni 2016, 01:16:50 »

De meeste physics platform engines die ik test voelen ontzettend stroef aan, maar deze heeft echt fijne controls. De blokken kun je lekker snel duwen wat fijn is. Ze glijden wel door alsof ze op ijs staan, misschien kun je de wrijving wat verhogen.
Fijn om dat te horen, ik heb heel wat tijd er in gestoken om te zorgen dat alles nog vlot aan voelt. Als de wrijving maar een beetje hoger is dan gaat het heel moeilijk worden om twee kratten af elkaar te halen zonder de stapel om te duwen. Maar misschien kan ik iets doen met de grond zelf.
Citaat
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar het is erg makkelijk om de physics te verpesten. Daarmee bedoel ik bijvoorbeeld dat ik de domino verkeerd omduwde waardoor ik niet rechtsboven kon komen, of dat ik een blok in een put laat vallen waardoor ik een bepaalde hoogte niet meer kan bereiken.
Een van de redenen dat ik physics spellen zo leuk vind is dat je het als spelen kan "verpesten" (gebieden overslaan, een andere oplossing op een puzzel vinden, ect.), maar ik probeer alles eruit te halen waarmee je vast kan zitten. Bedankt dus voor de screenshot.

Citaat
Ik vind het leuk dat je zo vrij ben, en dat je dingen kan verpesten maakt het uitdagender. Maar ik zou er wel op letten dat de speler niet omgeven kan worden door doodlopende paden.
Kwam je bij een (niet rood) doodlopend pad terecht die je het liefste open zou willen hebben?

Google form ingevuld  Gekanteld
Citaat
Ik heb je form ook ingevuld. Gemoedelijk
Bedankt, dat maakt het heel gemakkelijk om te zien waar ik het meeste aan moet werken.

Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 25 Juni 2016, 07:49:56 »

Je vragen lijst ingevuld Knipoog

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #5 Gepost op: 25 Juni 2016, 08:01:52 »

Ook ingevuld Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

R1ckx
Gebruiker

I'm a ghost, and I'm Red. Voeg me toe op steam :D

« Antwoord #6 Gepost op: 25 Juni 2016, 23:48:41 »

Ingevuld en gespeeld. Super leuk concept, maar zonder vooruit te denken na een 2de playthrough is het (bijna) onmogelijk het te halen. Veel potentie Gemoedelijk

EDIT: Ik heb nog even zitten denken. Misschien een paar extra objecten die te maken hebben met zwaartekracht en physics zoals explosies, water, wind, trampolines of ballen die je kan gebruiken Gemoedelijk.

Overigens is het niet mogelijk uit elke situatie te komen (je zit soms vast) en als je dit wilt oplossen door de level aan te passen verpest je in sommige situaties misschien de 'puzzel'. Hierbij raad ik aan te doen wat Portal deed: als je volledig vast zit opent er gewoon een nieuwe weg direct terug naar de originele plaats.  Succes! Gemoedelijk

« Laatste verandering: 25 Juni 2016, 23:53:55 door R1ckx »

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 26 Juni 2016, 15:33:23 »

Om de een of andere reden kan ik het spel niet openen. Er starten 3 processen (alle drie heten ze openworldphysicsplatformer.exe*32) die ik niet meer krijg afgesloten met task manager tot ik windows herstart. Ik weet niet of het aan het spel ligt of aan mijn pc, maar ik heb het nog niet eerder gehad.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 26 Juni 2016, 15:49:53 »

Om de een of andere reden kan ik het spel niet openen. Er starten 3 processen (alle drie heten ze openworldphysicsplatformer.exe*32) die ik niet meer krijg afgesloten met task manager tot ik windows herstart. Ik weet niet of het aan het spel ligt of aan mijn pc, maar ik heb het nog niet eerder gehad.
Dat is heel vreemd. Sinds kort geven alle Windows executables die ik (en andere) aanmaak aan dat ze een virus bevatten, maar Yoyogames heeft verzekerd dat het een flase-positive is. Als het goed is zou een ZIP wel moeten werken, maar het project zelf zit nu zo door elkaar met de dingen die ik aan het toevoegen ben, dat dat redelijk wat tijd zou kosten om het weer speelbaar te maken.

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 26 Juni 2016, 15:52:36 »

Zou kunnen dat avast het blokkeert, maar ik zie geen popup verschijnen met dat het geblokt wordt ofzo. Ik wacht wel tot de volgende update

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Juni 2016, 15:53:47 »

Zou kunnen dat avast het blokkeert, maar ik zie geen popup verschijnen met dat het geblokt wordt ofzo. Ik wacht wel tot de volgende update
Ik kan me voorstellen dat je het liever niet doet, maar zou je kunnen proberen het te openen met Avast uitgeschakeld?

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Juni 2016, 16:13:42 »

Yep, dat was inderdaad het probleem. Dat is best irritant trouwens, als mensen je spel niet kunnen spelen zonder avast uit te schakelen. Ik hoop dat Yoyogames er iets aan gaat doen.

Heel erg soepele controls voor een physics platformer, bewegen voelt erg fijn aan.
De camera kan wel wat aandacht gebruiken. Als je op een hoog platform staat zou het fijn zijn om te kunnen zien wat er boven je gebeurt, en hetzelfde geldt voor de platforms onder je.

De rode achtergrond is niet erg makkelijk te onderscheiden van de voorgrond, ik zou in elk geval het contrast verhogen en misschien kiezen voor een ander patroon voor de achtergrond.

Ik was nog niet erg ver gekomen, dus ik zal nog even verder spelen voor ik het vragenlijstje invul.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 26 Juni 2016, 17:02:17 »

De rode achtergrond is niet erg makkelijk te onderscheiden van de voorgrond, ik zou in elk geval het contrast verhogen en misschien kiezen voor een ander patroon voor de achtergrond.
Welke rode achtergrond?

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #13 Gepost op: 26 Juni 2016, 17:27:38 »

Welke rode achtergrond?

Naar boven Gelogd

R1ckx
Gebruiker

I'm a ghost, and I'm Red. Voeg me toe op steam :D

« Antwoord #14 Gepost op: 27 Juni 2016, 15:39:31 »

Citaat
Mee eens, misschien een shaduweffectje van muren naar de achtergrond?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: