game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Uitgebreide Game Maker IDE 1.4.1
Pagina's: 1 [2] 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 1 Mei 2016, 21:17:36 »

Versie 1.2.2
  • Fixes voor room editor
  • Tot nu toe 1 voorbeeldspel toegevoegd




Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 8 Mei 2016, 14:03:38 »

Versie 1.3
  • Online mogelijkheden (beperkt): Open op tweede computer een project voor bewerken op eerste computer.
  • Verbeterde code editor, met fullscreen functie (Control + Alt + Pijltje boven/beneden), en precisiegereedschap voor latere mobiele uitgaves.

« Laatste verandering: 8 Mei 2016, 14:42:53 door Yambam »



Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 10 Mei 2016, 17:41:54 »

Versie 1.4
  • Nu met plugins...
  • ... en Drag & Drop!

D&D:


Voorbeeldplugin:
Maak een nieuwe project en sla hem op in een nieuwe map "Plugins" waar het programma in zit.

Zet in de script form_room_draw_room_data deze code:
GML:
/* Plugin: form_room_draw_room_data()
 * Plugin script used when displaying window_data.room_data.
 */

var i;
draw_clear(irandom_range(192,255)*$10101)
draw_rectangle(sin(current_time/1000)*width/2+width/2,0,width,height)

draw_set_font(font_large)
draw_text(5,5,"Test room plugin")

draw_set_color(c_blue)

for(xx=0;xx<width+snap_x;xx+=snap_x)
  draw_line(xx,0,xx,height)
for(yy=0;yy<height+snap_y;yy+=snap_y)
  draw_line(0,yy,width,yy)

outside_border=0

Geavanceerde voorbeeld:
[spoiler]
GML:
/* Plugin: form_room_draw_room_data()
 * Plugin script used when displaying window_data.room_data.
 */

//draw_set_blend_mode_ext(bm_one,bm_inv_src_alpha)
if bg_showcolor
{
  draw_clear(bg_color)
  draw_set_color(bg_color)
  draw_rectangle(0,0,width,height,0)
}
/*else
{
  draw_set_color(c_black)
  draw_rectangle(0,0,width,height,0)
}*/

for(i=0;i<bg_count;i+=1)
{
  img=data_get_path(global.project.resources,"Backgrounds\index="+string(bg_index[i])+"\<meta>\display_picture",-1)
  if !background_exists(img)
  {
bg_w[i]=0
bg_h[i]=0
bg_img[i]=-1
  }
  else
  {
bg_w[i]=background_get_width(img)
bg_h[i]=background_get_height(img)
bg_img[i]=img
  }
  if bg_img[i]!=-1
  {
if bg_htiled[i]||bg_vtiled[i]
{
 d3d_transform_stack_push()
 d3d_transform_add_translation(floor((-other.shifth)/bg_w[i])*bg_w[i],
floor((-other.shift)/bg_h[i])*bg_h[i],
0)
 draw_background_tiled(bg_img[i],bg_x[i]+current_time/1000*spd*bg_hspeed[i],
 bg_y[i]+current_time/1000*spd*bg_vspeed[i])
 d3d_transform_add_translation(bg_w[i],bg_h[i],0)
 draw_background_tiled(bg_img[i],bg_x[i]+current_time/1000*spd*bg_hspeed[i],
 bg_y[i]+current_time/1000*spd*bg_vspeed[i])
 d3d_transform_stack_pop()
}
else
 draw_background(bg_img[i],bg_x[i]+current_time/1000*spd*bg_hspeed[i],bg_y[i]+current_time/1000*spd*bg_vspeed[i])
  }
}

draw_set_color(background_color)
/*draw_set_color(background_color)
draw_rectangle(width,-24,-other.shifth+global.width,-other.shift+global.height,0)
draw_rectangle(-24,height,-other.shifth+global.width,-other.shift+global.height,0)
draw_rectangle(-24,-24,width,0,0)
draw_rectangle(-24,0,0,height,0)*/

draw_background_tiled_area(bg_grid+(color_get_value(background_color)<=128),room_data.shifth*-.75,room_data.shift*-.75,width,-24,-other.shifth+global.width-1,-other.shift+global.height)
draw_background_tiled_area(bg_grid+(color_get_value(background_color)<=128),room_data.shifth*-.75,room_data.shift*-.75,-24,height,-other.shifth+global.width,-other.shift+global.height-1)
draw_background_tiled_area(bg_grid+(color_get_value(background_color)<=128),room_data.shifth*-.75,room_data.shift*-.75,-24,-24,width,-1)
draw_background_tiled_area(bg_grid+(color_get_value(background_color)<=128),room_data.shifth*-.75,room_data.shift*-.75,-24,0,-1,height)
draw_sprite_stretchedcenter(spr_window_shadow_large,0,-76,-76,76,width+152,height+152,c_white,1,0)

if play
{
  depth_list=ds_priority_create()
  with(obj_instance) if inst_room=other.id||_persistent
ds_priority_add(depth_list,id,depth-(id-100000)/100000)
  while(!ds_priority_empty(depth_list)) with(ds_priority_delete_max(depth_list)) //for(i=0;i<inst_count;i+=1)
event_user(0)
  ds_priority_destroy(depth_list)
  if error_occurred
  {
global.error_panel_text+=nl+"Room "+other.name+" runtime error: "+nl+error_last+nl
play=0
with(obj_instance) if inst_room=other.id
 instance_destroy()
error_occurred=0
error_last=""
  }
}
else
{
  for(i=0;i<inst_count;i+=1)
  {
if inst_display_spr[i]=-1
 img=data_get_path(global.project.resources,"Objects\index="+string(inst_object_index[i])+"\<meta>\display_picture",-1)
else
 img=inst_display_spr[i]
if !sprite_exists(img)
{
 inst_display_w[i]=0
 inst_display_h[i]=0
 inst_display_spr[i]=-1
}
else
{
 inst_display_w[i]=sprite_get_width(img)
 inst_display_h[i]=sprite_get_height(img)
 inst_display_spr[i]=img
}
if inst_x[i]+inst_display_w[i]>=-other.shifth
if inst_y[i]+inst_display_h[i]>=-other.shift
if inst_x[i]-inst_display_w[i]<=-other.shifth+global.width
if inst_y[i]-inst_display_h[i]<=-other.shift+global.height
{
 draw_set_color(c_white)
 if inst_3d_model[i]!=-1
 {
draw_set_color(c_white)
d3d_transform_stack_push()
d3d_transform_add_translation(-other.shifth,-other.shift,0)
d3d_transform_add_scaling(256,256,-global.width/2000*mouse_x/room_width)
//d3d_transform_add_rotation_y(current_time/30)
d3d_transform_add_translation(other.shifth,other.shift,0)
d3d_transform_add_translation(inst_x[i],inst_y[i],inst_z[i])
d3d_model_draw(inst_3d_model[i],0,0,0,inst_3d_tex[i])
d3d_transform_stack_pop()
 }
 else if inst_display_spr[i]=-1
draw_sprite(spr_icons,31,inst_x[i],inst_y[i])
 else
 {
//draw_sprite_part(inst_display_spr[i],0,0,0,inst_display_w[i],inst_display_h[i],inst_x[i],inst_y[i])
//draw_sprite_ext(inst_display_spr[i],0,inst_x[i],inst_y[i]+inst_display_h[i],1,-1,0,c_white,1)
if global.d3d
 draw_sprite_part_ext(inst_display_spr[i],0,0,1,inst_display_w[i],inst_display_h[i],inst_x[i],inst_y[i]+inst_display_h[i],1,-1,c_white,1)
else
 draw_sprite(inst_display_spr[i],0,inst_x[i],inst_y[i])
//d3d_draw_floor(inst_x[i],inst_y[i],0,inst_x[i]+inst_display_w[i],inst_y[i]+inst_display_h[i],0,sprite_get_texture(inst_display_spr[i],0),1,1)
 }
}
  }
  
  draw_set_color(c_white)
  draw_set_alpha(0)
  if showgrid
  {
draw_set_blend_mode_ext(bm_inv_dest_color,bm_inv_src_color)
for(xx=0;xx<width+snap_x;xx+=snap_x)
 draw_line(xx,0,xx,height)
for(yy=0;yy<height+snap_y;yy+=snap_y)
 draw_line(0,yy,width,yy)
  }
  draw_set_alpha(1)
  draw_set_blend_mode(bm_normal)
  
  img=data_get_path(global.project.resources,"Objects\index="+string(room_editor.selected_obj)+"\<meta>\display_picture",-1)
  if global.click_r=other.id
  || (global.click=other.id&&sprite_get_xoffset(img)=0&&sprite_get_yoffset(img)=0)
  for(i=0;i<inst_count;i+=1)
  {
if inst_display_spr[i]=-1
 img=data_get_path(global.project.resources,"Objects\index="+string(inst_object_index[i])+"\<meta>\display_picture",-1)
else
 img=inst_display_spr[i]

if !sprite_exists(img)
{
 inst_display_w[i]=16
 inst_display_h[i]=16
 inst_display_spr[i]=-1
}
else
{
 inst_display_w[i]=sprite_get_width(img)
 inst_display_h[i]=sprite_get_height(img)
 inst_display_spr[i]=img
}

if !sprite_exists(img)
{
 xoff=0
 yoff=0
}
else
{
 xoff=sprite_get_xoffset(img)
 yoff=sprite_get_yoffset(img)
}

if mouse_box(inst_x[i]-xoff,inst_y[i]-yoff,inst_x[i]-xoff+inst_display_w[i],inst_y[i]-yoff+inst_display_h[i])
 inst_y[i]=-10000
  }
  
  img=data_get_path(global.project.resources,"Objects\index="+string(room_editor.selected_obj)+"\<meta>\display_picture",-1)
  if global.over=other.id if sprite_exists(img)
  {
if sprite_get_xoffset(img)=0&&sprite_get_yoffset(img)=0
{
 mx=floor(global.mousex/snap_x)*snap_x
 my=floor(global.mousey/snap_y)*snap_y
 //draw_set_blend_mode_ext(bm_one,bm_inv_src_alpha)
 draw_sprite_ext(img,0,mx,my,1,1,0,merge_color(c_black,c_white,.5),.5)
  draw_set_color(c_white)
  draw_set_alpha(0)
draw_set_blend_mode_ext(bm_inv_dest_color,bm_inv_src_color)
 draw_rectangle(mx-1,my-1,mx+snap_x,my+snap_y,1)
  draw_set_alpha(1)
  draw_set_blend_mode(bm_normal)//_ext(bm_one,bm_inv_src_alpha)
}
else
{
 mx=round(global.mousex/snap_x)*snap_x
 my=round(global.mousey/snap_y)*snap_y
 draw_set_blend_mode(bm_normal)//_ext(bm_one,bm_inv_src_alpha)
 draw_sprite_ext(img,0,mx,my,1,1,0,merge_color(c_black,c_white,.5),.5)
  draw_set_color(c_white)
  draw_set_alpha(0)
draw_set_blend_mode_ext(bm_inv_dest_color,bm_inv_src_color)
 draw_line(mx-4,my,mx+4,my)
 draw_line(mx,my-4,mx,my+4)
  draw_set_alpha(1)
  draw_set_blend_mode(bm_normal)//_ext(bm_one,bm_inv_src_alpha)
}
  }
  else
  {
mx=floor(global.mousex/snap_x)*snap_x
my=floor(global.mousey/snap_y)*snap_y
draw_set_blend_mode(bm_normal)//_ext(bm_one,bm_inv_src_alpha)
draw_sprite_ext(spr_icons,31,mx,my,1,1,0,merge_color(c_black,c_white,.5),.5)
  }
  
  if global.click=other.id
  {
inst_x[inst_count]=mx
inst_y[inst_count]=my
if inst_count
 inst_id[inst_count]=inst_id[inst_count-1]+1
else
 inst_id[inst_count]=100000
inst_object_index[inst_count]=room_editor.selected_obj
inst_code[inst_count]=""
inst_locked[inst_count]=0

inst_display_spr[inst_count]=img

inst_z[inst_count]=0
inst_3d_model[inst_count]=-1 //global.monkey
if inst_object_index[inst_count]=0
 inst_3d_model[inst_count]=global.monkey
inst_3d_tex[inst_count]=-1

_obj=data_find_path(objects,"index="+string(inst_object_index[i]))
if _obj<0
 obj=noone
else
{
 obj=objects.value[_obj]
 with(obj) if first_instance=noone
first_instance=other.inst_count
}

inst_count+=1
  }
}
[/spoiler]

« Laatste verandering: 13 Mei 2016, 15:53:18 door Yambam »



Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 13 Mei 2016, 15:53:25 »

Versie 1.4.1
  • Thema's: hier is een voorbeeld (Blue). Plaats deze in de "Plugins" map (zelf aanmaken).





Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 18 Mei 2016, 19:14:14 »

Vindt iemand dit nog interessant?




Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1394

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS


« Antwoord #20 Gepost op: 18 Mei 2016, 20:08:34 »

Vindt iemand dit nog interessant?
Blijkbaar niet interessant (genoeg) om een reactie te plaatsen. Ikzelf gebruik eigenlijk alleen GMStudio, dus dan heb je hier niks aan...

Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 18 Mei 2016, 20:40:15 »

Ja daar zou ik aan kunnen werken. Studio files maken het bovendien denk ik makkelijker om games sneller op te slaan enzo, want het is allemaal apart.

Nog een bonus: een nieuwe bekende thema. Obsidian.



Hier downloaden: https://www.dropbox.com/s/llj4pss39fbyh4v/Game%20Maker%20IDE%201.4%20-%20met%20Obsidian.exe?dl=0

Sleep het bestand Obsidian.gmk zelf naar "Plugins" vanuit de uitgeschakelde plugins map.




Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 60


« Antwoord #22 Gepost op: 19 Mei 2016, 14:59:21 »

Vindt iemand dit nog interessant?
Ik vind het er ontzettend vet uit zien... Maar ik zie de toegevoegde waarde nog niet, of lees ik daar over heen?

(...)Je zou bijvoorbeeld een GUI kunnen verwachten om 3D modellen te loaden en te plaatsen in de room editor. Ik zal zo even wat ideetjes verzamelen. (...)
Dat zou natuurlijk wel heel vet zijn. Misschien moet je daarvoor kijken naar het Julia 3D project van @sir_hendro.


Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 5 Juni 2016, 20:29:05 »

Nieuwe versie met Music Maker: http://gamemaker.mooo.com/games/1-game-maker-ide.



Trouwens ik ben er net achter dat niemand OOIT dit programma getest kan hebben tenzij die de bijbehorende dll erbij zocht, wat ik betwijfel. Grijns

« Laatste verandering: 5 Juni 2016, 20:32:58 door Yambam »



Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 5 Juni 2016, 21:55:45 »

Nieuwe versie met Music Maker: http://gamemaker.mooo.com/games/1-game-maker-ide.

Trouwens ik ben er net achter dat niemand OOIT dit programma getest kan hebben tenzij die de bijbehorende dll erbij zocht, wat ik betwijfel. Grijns
Heb je misschien ook Music Maker als een apart programma?

Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 349

Leider SaboTage


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 30 Juni 2016, 12:41:31 »

Dit ziet er allemal heel goed uit, ik zal zo een kijkje nemen  Gekanteld


EDIT: Dit is echt geweldig, dat je zo ver bent gekomen met dit allemaal nabootsen  Verrast


De sprite editor laad geweldig snel images in, i.p.v. gamemakers sprite editor (wat mischien overgerens komt door dat je niet sprites kan editen?)

Ik heb nergens gezien waar ik met 2 computers het project kan syncen zodat je erin samen kan werken?

Waar staat de groene en de rode cursor voor?

De music editor is wel een leuke add-on maar het werkt niet echt super goed en is van zichzelf veelste luid. Zwijgt

De toonhoogtes hebben ook andere volumes en dat is heel erg irritant


Voorderest is dit echt super in elkaar gezet!




Het zou echt fantastisch zijn als je de sprite editor ook kon nabootsen maar dan met een extra layer adding

« Laatste verandering: 30 Juni 2016, 13:28:04 door Shaddovv »

Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 30 Juni 2016, 21:21:37 »

EDIT: Dit is echt geweldig, dat je zo ver bent gekomen met dit allemaal nabootsen  Verrast
Ja, het ging allemaal best wel snel met het namaken van alles. Ik heb nog wel een heleboel resources om na te maken. En het opslaan van officiŽle GameMaker bestanden moet ik ook nog maken, voordat iemand dit echt voor iets kan gebruiken.

De sprite editor laad geweldig snel images in, i.p.v. gamemakers sprite editor (wat mischien overgerens komt door dat je niet sprites kan editen?)
Ja dat moet ik inderdaad nog maken.

Ik heb nergens gezien waar ik met 2 computers het project kan syncen zodat je erin samen kan werken?
Ik heb dat op een gegeven moment weggehaald, omdat ik erachter kwam dat het problemen veroorzaakte met het network thuis... maar ik kan het weer proberen te maken. Gemoedelijk

Waar staat de groene en de rode cursor voor?
Dat was voor mobiel bedoeld, maar ik kan het beter weghalen in de desktopversie. Ceymoonie heeft een eerdere versie geport naar Android. Ik zal de link in topic zetten.

De music editor is wel een leuke add-on maar het werkt niet echt super goed en is van zichzelf veelste luid. Zwijgt

De toonhoogtes hebben ook andere volumes en dat is heel erg irritant
Ik ga straks de MIDI dll gebruiken van gmc.yoyogames.com, dus dan heb je de totale pakket van 128 instrumenten en waarschijnlijk ook beter geluid. Gemoedelijk (Vooral met de SoundFonts van MuseScore, zoals de Magic SoundFont.)

Voorderest is dit echt super in elkaar gezet!
Dankjewel. Blij

Het zou echt fantastisch zijn als je de sprite editor ook kon nabootsen maar dan met een extra layer adding
Misschien ga ik zoiets als dit proberen na te maken: http://juliandescottes.github.io/piskel/ Gemoedelijk




Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 30 Juni 2016, 21:31:17 »

Heb je de MIDI editor ergens op gebaseerd? Want ik zoek al een lang tijd naar een muziekprogramma dat zo makkelijk te gebruiken is (maar dan dat je je eigen geluiden kan toevoegen).

Naar boven Gelogd

Yambam
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 70


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 30 Juni 2016, 21:36:34 »

Heb je de MIDI editor ergens op gebaseerd? Want ik zoek al een lang tijd naar een muziekprogramma dat zo makkelijk te gebruiken is (maar dan dat je je eigen geluiden kan toevoegen).
Probeer pxTone eens, die gebruikte ik om drums en extra instrumenten toe te voegen aan mijn piano-opname. Om de taal te veranderen gooi je gewoon de Japanese.ico bestand weg, dan wordt alles Engels. Hier kun je je eigen wav-bestanden in gebruiken. Gemoedelijk

Een andere muziekprogramma met standaard MIDI-geluiden zit bij Adventure Maker, daar zitten ook andere handige graphicsprogramma's bij (om lichtjes aan een afbeelding toe te voegen bijvoorbeeld). Daar lijkt mijn programma iets meer op denk ik (met de verschillend gekleurde blokjes op een witte achtergrond).

« Laatste verandering: 1 Juli 2016, 07:24:59 door Yambam »



Als je wilt meehelpen met het maken van deze website, stuur mij dan een PM. Blij
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 30 Juni 2016, 21:43:01 »

Probeer pxTone eens, die gebruikte ik om drums en extra instrumenten toe te voegen aan mijn piano-opname. Om de taal te veranderen gooi je gewoon de Japanese.ico bestand weg, dan wordt alles Engels. Hier kun je je eigen wav-bestanden in gebruiken. Gemoedelijk
Bedankt, dit is het eerste muziekprogramma wat ik heb gezien dat ik tenminste een beetje kan gebruiken.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community