is dit niet een WIP?Wauw, ik dacht bij zien van de screenshot dat je een windowing toolkit gebruikt, maar het is allemaal GML.

Wat gebruik je voor het parsen van de code?
Wat gebruik je om een gmk uit te pakken? GmkSplitter, een module uit LateralGM, een andere DLL of ook puur GML? (dat laatste vast niet, want dan zouden er niet allemaal resourcebestanden worden gemaakt)
Nog een paar tips:
- gooi de inhoud van vensters die geen focus hebben in een surface (als je dat niet al standaard doet) en teken alleen die zodat ze niet de rest van de IDE vertragen
- kap het tekenen en berekenen van code af zodra het buiten de viewport komt. Als alleen regels 1 tot 10 zichtbaar zijn, heeft het geen zin om ook maar iets te doen met regels 11 tot 300, die het wel retetraag maken
Een paar bugs waar ik tegenaan liep:
- code met alleen \n (linefeed) i.p.v. \r\n wordt niet goed geparset waardoor het allemaal naast elkaar komt te staan i.p.v. onder elkaar
- opslaan geeft 2 zichtbare dialogen met daartussen een onzichtbare (ofzo?)
- duplicate event pakt het icoon van het event dat je kopieert i.p.v. het icoon dat hoort bij dat event
- ingeladen rooms kan je niet openen (geeft een error), maar als je een room toevoegt kan je wel een bestaande room openen (getest met een gmk van 1 room, dus geen idee of 'de' room-dialoog mist of dat 'de laatste' room-dialoog mist)
- niet alle events van een object worden ingeladen
- timelines worden niet ingeladen (mogelijk ook fonts niet; niet naar gekeken)
- resources die in groepen zitten komen gewoon in de hoofdgroep
Valt dit te doen in Studio? En zo ja: is het mogelijk om het dan over te porten naar Android en iOS?
Ja (zelfs een stuk makkelijker omdat

resources in plaintext XML opslaat), maar beter niet met dit project –al is het maar omdat je een andere interface wil wanneer je touchinteractie hebt. Een editor in HTML5+JS zou wel handig zijn en mooi cross-platform, maar buiten GM om, want je hebt geen game-loop nodig en wel het DOM en event listeners.
BTW, er zijn al wel alternatieve IDE's voor gamemaker: LateralGM en Parakeet. (de laatste is speciaal voor

)