game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  De Community
| | |-+  Mensen Verdwenen?
Pagina's: 1 2 [3]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #30 Gepost op: 6 Augustus 2016, 17:50:14 »

Met de gratis versie van Game Maker Studio kom je als hobbyist een heel eind toch

Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p

« Antwoord #31 Gepost op: 6 Augustus 2016, 19:22:46 »

Wat nou als we GMOT en NGMC combineren in een subreddit? Tuurlijk is dat alleen voor de hechte communitie die gecreŽerd is de laatste jaren. Houden we een wekelijks offtopic/rant-thread, en voor de rest kan alles gediscussieerd worden in de subreddit. Dan kunnen we zelfs een game-maker sticky maken waar algemene vragen worden gesteld.

Reddit is voor velen zeer toegankelijk en makkelijk te gebruiken. Zo hoeft niemand te 'denken' om naar ngmc/gmot.nl te gaan, omdat de threads gewoon op site ploppen. Gemoedelijk

Gezien zelfs de meer populaire GMOT uitsterft, zou ik het zeer jammer vinden om de hele community zien in te storten.
Ik zou zeggen: maak hem aan... serieus, het is een kleine moeite om het te proberen

Naar boven Gelogd

Robbai
Gebruiker

Hey, ik ben er weer!

« Antwoord #32 Gepost op: 23 Augustus 2016, 15:31:01 »

Het is inderdaad rustig op het forum, maar zoals je in de topics hierboven kunt lezen, is het 'waarom' echt niet vast te stellen. Alleen de mensen die er niet zijn, kunnen antwoord geven op de vraag waarom ze er niet zijn. En aangezien ze er niet zijn, gaat dat nogal lastig Tong

Ik gebruik GM niet zo vaak meer.

Naar boven Gelogd

Jumping Mammoth Games
Gebruiker

Top-Down in Spanje!

« Antwoord #33 Gepost op: 10 September 2016, 18:54:46 »

Ik zou zeggen: maak hem aan... serieus, het is een kleine moeite om het te proberen
Er is al een tijdje een GM-subreddit en dat si zeer populair Gemoedelijk

C#-coder gezocht voor game in Unity! Interesse? PM!
Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p

« Antwoord #34 Gepost op: 11 September 2016, 11:17:16 »

Er is al een tijdje een GM-subreddit en dat si zeer populair Gemoedelijk
Huh, ik kan geen nederlandse gamemaker subreddit vinden

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #35 Gepost op: 11 September 2016, 18:28:01 »

Hij bedoelt waarschijnlijk de engelse subreddit. Persoonlijk vind ik reddit absoluut niet geschikt voor zoiets, je wilt alle topics aandacht geven en niet de meeste geŁpvote.

Naar boven Gelogd

superjamie
Gebruiker

« Antwoord #36 Gepost op: 16 December 2016, 10:08:53 »

Waarom zijn er zo weinig mensen online op dit forum? Zijn de mods nog wel actief?

Sorry als dit hier niet hoort mods,

Svrij22

Het is niet zo vreemd dat ik weg ben... ik ben al zeker ander half tot twee jaar
gestopt met game maker, waarom: vanwegen de hoge prijsen van game maker studio.

Ik voelde mezelf verwaarloost, omdat game maker studio dus steeds duurder word, ik
had wel gelezen dat game maker studio standart gratis werd uitgegeven, maar ja...
ik heb dus een keer geprobeerd om het te downloaden, maar kreeg dus gewoon
game maker studio free edition voor mijn neus, niet standart dus, aangezien ik had
begrepen, dat mensen die van game maker 8.x komen dus gewoon hun licentie
houden en dus moeten blijven betalen... aangezien ik opdenduur ook van GM8.x
kwam...

De afgelopen ander half jaar ben ik dus in "blender" begonnen. Blender is dus
een gratis open source programma, voor renderen, modelling, 3d-printing, maar
heeft ook een ingebouwde game engine (hoewel dat ook wel zijn beperkingen heeft),
dat volgens mij iets beter is dan de ingebouwde "d3d_" functies in game maker...

Ik bedoel hiermee, dat de ingebouwde game engine in blender dus bedoelt is om
gewoon een spelletje te maken, geen bestaande grote games, maar dat is het zelfde
als dat de "d3d_" in game maker ook niet is bedoelt voor games zoals quake of
empires, maar ook gewoon om een spelletje te kunnen maken of dergelijke.

Ik ben blender dus nog steeds aan het leren en heb hiervoor een vrijwilliger, hoewel
ik zelfs nog verder ben dan hem...

Lijk je blender ook wel wat, is hier de link:  https://www.blender.org/

Groetjes Jamie.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #37 Gepost op: 16 December 2016, 15:56:02 »

Zou ik kunnen vragen waarom je niet gewoon Unity of Unreal gebruikt? GameMaker's voordelen liggen in de simpliciteit voor 2D spellen, maar Blender's engine lijkt me niet veel makkelijker dan Unity, en zeker niet Unreal.

Naar boven Gelogd

superjamie
Gebruiker

« Antwoord #38 Gepost op: 19 December 2016, 10:26:37 »

Zou ik kunnen vragen waarom je niet gewoon Unity of Unreal gebruikt? GameMaker's voordelen liggen in de simpliciteit voor 2D spellen, maar Blender's engine lijkt me niet veel makkelijker dan Unity, en zeker niet Unreal.

Je hebt helemaal gelijk. Ik heb inderdaat een unity account en ik zal het graag willen
leren. Ik woon op een woning van arduin en ik heb mijn pa-er gisteren avond een
mailtje gesturd, daar staat in dat ik ben veranderd in mijn plannen voor programming.

Ik wilde eerst inderdaad leren programeren in python en ook tussendoor
de "blender game engine" gaan leren, maar dat is inmiddels veranderd in het leren
programeren in C#, voor unity3d, dus dat staat ook in die mailtje die ik gisteren heb
verstuurd.

Ik ben nu vanplan om unity3d te willen leren voor mijn projecten, blender wil ik dan
alleen nog gebruiken voor voornamelijk 3d-printing en cycles renders voor texturen.
FreeCAD wil ik dan gebruiken voor mijn modellen en 3d-geprinte onderdelen.

Ik ben vanplan om in 2017 o.a. uit te zoeken hoe de basis van unity3d werkt. Maar
in die mail voor mijn pa-er, staat namelijk iets in over de aanpak om C# te gaan
leren in unity3d. Misschien zouden zij hiervoor een vrijwiliger moeten zoeken. Tenzei
haar vriend zelf veel weet over het programeren in C#, hij weet wel wat van blender
namelijk.

Groetjes Jamie.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Laatst Veranderd: om 9:44 - 21/12/2016

« Laatste verandering: 21 December 2016, 08:45:07 door superjamie »
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #39 Gepost op: 16 Oktober 2017, 11:08:09 »

het is spijtig dat er zo weinig hulp aangeboden word. eerlijk gezegt denk ik dat dit het grootste probleem is en grootste verlies betekend voor dit forum. soms weten we niet waar we iets fout doen en als er dan na een week of langer nog geen hulp aangeboden is wel meestal ben ik dan ook weg . maar idd unity is zeker ook een reden.

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #40 Gepost op: 16 Oktober 2017, 13:12:41 »

het is spijtig dat er zo weinig hulp aangeboden word. eerlijk gezegt denk ik dat dit het grootste probleem is en grootste verlies betekend voor dit forum. soms weten we niet waar we iets fout doen en als er dan na een week of langer nog geen hulp aangeboden is wel meestal ben ik dan ook weg . maar idd unity is zeker ook een reden.
Dat valt nog wel redelijk mee. Nu heb je laatst inderdaad een topic aangemaakt waarop niemand heeft gereageerd, maar als je even door het beginners board scrolt, zul je zien dat de meeste topics zijn gemarkeerd als opgelost of tenminste meerdere reacties hebben.

Het probleem is een stuk groter in het WIP board (, waar ik natuurlijk ook medeplichtig aan ben).

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #41 Gepost op: 16 Oktober 2017, 23:27:33 »

idd dat wel. handig dat jullie het zo kunnen checken.
maar het duurt bij sommige vragen vrij lang voor er gereageert word wat soms spijtig is. uiteraard als er weinig ervaren leden zijn is dit zeker een probleem. ikzelf kan vaak helaas niet helpen omdat ik zelf niet zo super veel weet :p
het zou mss ook leuker zijn moest je bij wip bij sneak previeuw eventueel ook al pictures moogt tonen als je game wel al gepost is maar je bezig bent aan een update. dit zou ook wel leuk zijn

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #42 Gepost op: 17 Oktober 2017, 16:31:44 »

idd dat wel. handig dat jullie het zo kunnen checken.
Dit was trouwens handmatig gedaan, zo ver ik weet is er geen forumfunctie om dit makkelijk af te lezen.
Citaat
het zou mss ook leuker zijn moest je bij wip bij sneak previeuw eventueel ook al pictures moogt tonen als je game wel al gepost is maar je bezig bent aan een update. dit zou ook wel leuk zijn
Maar als je al een topic voor je spel hebt, waarom zou je dan niet deze gebruiken voor eventuele sneak peeks?

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: