Als reactie op het eerste bericht van 'GameRemaker':
Je brengt het heel schattig, maar het opdoeken van het huidige forum en er een nieuwe forum voor in de plaats zetten als 'een goede investering' is echt een ondoordachte suggestie. Als jij denkt dat een 'Super Smash Bros' of 'Fire Emblem' forum veel geld op kan leveren, waarom zet je het zelf dan niet op? Blijkbaar zie je een gat in de markt en blijkbaar verlang je er zelf heel erg naar. Succes met het opzetten ervan in ieder geval

!
Als je trouwens denkt dat het vervangen van dit forum voor een userbase zorgt voor een nieuw forum, dan heb je het goed mis. De meeste gebruikers zitten hier om te leren spelletjes te maken of om te helpen spelletjes te maken en deze gebruikers zullen dus niet blijven hangen wanneer er een totaal ander forum voor in de plaats komt ;)Om nog op je 'dramatische afsluiter' te reageren:
Trouwe leden gaan,
Als leden klaar zijn met het gebruik van Game Maker, dan trekken ze verder en dat is hun goed recht. Ze hier gevangen houden of lokken met
een off-topic board draagt echt niet bij aan activiteit binnen de essentie van het forum (spellen maken).
een Sneak Preview-topic die eigenlijk elk maand een nieuw topic moest krijgen (maar dat is al maanden niet meer het geval),
Als we steeds een nieuw topic hadden aangemaakt, was het als volgt verlopen:
Mei: 6 sneak previews
Juni: 0 sneak previews
Juli: 3 sneak previews
Augustus: 1 sneak preview
September: 0 sneak previews
Oktober: 1 sneak preview
November: 3 sneak previews
December: 1 sneak preview
Januari: 0 sneak previewsIn zes van de negen maanden is er niets of slechts één preview geplaatst. Zou een beetje gemeen zijn om die eenzame sneak previews gelijk te archiveren of om een nieuw topic aan te maken terwijl het oude topic geheel leeg was. Ik zie dus eigenlijk niet wat je werkelijke probleem hierin is. Volgens mij probeer je gewoon heel hard te zoeken naar iets om over te zeuren. Deze sneak previews hebben zo juist de kans om meer aandacht te krijgen aangezien mensen minder vaak het forum bezoeken en zo alle sneak previews nog op één plek terug kunnen vinden. Om het maar eens van de optimistische kant te bekijken

Het forum is verlaten en ziet er verwaarloosbaar uit.
Dat is ook altijd een mooie, beweren dat een nieuw uiterlijk van het forum ineens nieuwe leden zal werven en de activiteit van het forum zal verhogen. Er zijn de afgelopen jaren genoeg initiatieven geweest om nieuwe programmeerfora op te zetten, met moderne layouts en moderne forum engines. En raad eens? Ze zijn allemaal geflopt. Als jij denkt dat je het beter kunt, ga je gang, er zijn genoeg plekken op het internet om te leren hoe je fora maakt

Wat velen trouwens vergeten, is dat het forum nog prima fungeert als naslagwerk aangezien er veel informatie beschikbaar is over algemene ontwikkeling van spellen (Game Design), het ontwikkelen van bepaalde algoritmen (Experts) of algemene Game Maker vragen waarvan een aardig deel nog steeds relevant zal zijn voor Studio maar ook voor de leden welke nog met GM8 werken (Beginners, Gevorderden, Tutorials). Dus wat mij betreft zou bij het sluiten van het forum (
als dat al ooit aan de orde zou komen) die berg aan informatie nog steeds als een alleen-lezen naslagwerk beschikbaar moeten blijven.
Kunnen we niet als community kleine wedstrijdjes/puzzles maken, met maar korte duur (32, 48 of) 168 uur? Geeft een chalange die all voor meer diepgang en nadenken zorgt. Is voor de geavanceerde mensen ook wat leuker dan simpele vragen hoe je een game maakt (Die dus zelf geen game maker meer gebruiken en daardoor het forum 'verlaten' hebben). Eigenlijk een beetje in de trant van de 'missions' op HackThisSite.org .
Als het goed is heb je meegekregen dat we voor de laatste Game Maker wedstrijd ontzettend ons best hebben gedaan om de leden de enthousiasmeren voor de wedstrijd en dat is op z'n zachtst gezegd geflopt. Nu zijn dit langere wedstrijden, maar niemand verbied je om je spel al na een dag of twee in te leveren.
Als je kortere wedstrijden wilt organiseren, moet je vrij ver van tevoren aangeven dat je een korte wedstrijd gaat organiseren en dan hopen dat de leden dat onthouden/noteren om dan ook het forum te checken. Waarom? Omdat leden steeds minder vaak op het forum kijken. Als je kijkt naar het laatste GMW topic zie je dat er binnen 168 uur na het bekend maken van het thema slechts 7 reacties zijn gekomen en binnen 48 uur slechts 3 reacties. En deze wedstrijd was dus al een ruime week van tevoren aangekondigd doordat we een stemronde hadden toegevoegd voor het thema.
Mocht je nu nog steeds denken dat iets als dit zal werken en veel leven terug zal brengen in de brouwerij, dan kunnen we het natuurlijk best eens proberen op te zetten. Ik stel voor dat je de rest van de maand februari
zelf een plan opzet (of samen met andere leden, maar overleg dan per PM,
niet via dit topic) schrijf dit allemaal netjes op in een documentje en stuur dit op 1 maart naar mij. Het document moet op z'n minst de volgende zaken bevatten: een planning in dagen (niet met datums, want het kan even duren voor we het organiseren), een aantal opdrachten welke jullie geschikt achtten (zodat wij hier een keuze uit kunnen maken), een checklist op welke punten de opdrachten beoordeeld worden en een goede motivatie waarom jouw plan
wel zal werken in vergelijk met de laatste GMWs. Dan zal ik intern overleggen met de rest van het team in hoeverre het een haalbaar plan is en dan zullen
wij de wedstrijd organiseren en aangeven dat het naar aanleiding van jouw idee was. Je maakt dus
niet zelf een wedstrijdtopic aan. Mocht je nog vragen hebben, dan ontvang ik die ook graag
per PM aangezien dit topic daar
niet voor dient.
Ah, nog een nieuwe reactie, maar daar ga ik niet ook nog op reageren