game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  De Community
| | |-+  Mensen Verdwenen?
Pagina's: 1 [2] 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

ericlegomeer
Forumbeheerder

http://xkcd.com/386/

« Antwoord #15 Gepost op: 14 Februari 2016, 13:07:28 »

Heb je Łberhaupt het topic bekeken Rolt ogen? Er staan sneakpreviews in van dezelfde persoon en er staan zelfs previews in met een te lange ondertekst. Dus met een beetje common sense kun je afleiden dat die regels iets soepeler worden geÔnterpreteerd gezien de inactiviteit van het topic.

Zoals ik al zei, je probeert gewoon iets te zoeken om over te zeuren, terwijl het allemaal geen stand houdt. Dus als je het niet erg vindt, ga ik mijn tijd niet meer aan jou besteden maar aan nuttigere zaken Knipoog Ik stel voor dat je hetzelfde probeert te doen, zet bijvoorbeeld eigen fora op voor je eerder genoemde onderwerpen om ons weg te concurreren. Succes!

Naar boven Gelogd

HD Blood
Gebruiker

« Antwoord #16 Gepost op: 20 Februari 2016, 14:30:35 »

Lol, ik ben er simpelweg niet omdat ik gamemaker nauwelijks nog gebruik.
Daarnaast is de groep waar ik vaak mee actief was ook weg om wat voor reden, en de meeste hier nu kennen mij ook niet.

Het heeft ook temaken met dat yoyogames besloten heeft een andere doelgroep te promoten, wat andere mensen aantrekt met een andere mentaliteit. Iedereen denkt met GMStudio meteen groter, wil meer apparaten ondersteunen. daar hoort ook de internationale engelse taal bij. Op de engelse GM forum is het nog steeds even druk als altijd.

Vooral toen GM nog kleiner en onbekender was, was het hier veel drukker. Het ging toen ook meer om de spellen, wat yoyogames toen ook promoten.

Maar aan de andere kant, is het hier vaker stil gelopen en kwamen er weer nieuwe groepen die het drukker maakte, dus het zal wel allemaal.. toch? Tong

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #17 Gepost op: 7 Maart 2016, 18:28:54 »

De laatste keer dat ik vertrokken ben was omdat er meerdere dagen achter elkaar geen berichten waren gepost. Inactiviteit leidt tot meer inactiviteit.

Ik zou zeker geinteresseerd zijn als dit forum niet alleen meer over GameMaker zou gaan maar over het maken van games in het algemeen. Ik maak tegenwoordig games en applicaties in andere talen (onder andere Javascript en C#)

Af en toe kom ik terug om een gamediscussie te lezen en reageer meteen op wat topics (zoals deze)

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

« Antwoord #18 Gepost op: 8 Maart 2016, 22:11:36 »

Ik denk dat er een perfecte oplossing licht in een combinatie van wat @StefanJanssen en @ericlegomeer hebben gezegd. Nu nog welke perfecte oplossing. Tong

Daarbuiten:

De laatste keer dat ik vertrokken ben was omdat er meerdere dagen achter elkaar geen berichten waren gepost. Inactiviteit leidt tot meer inactiviteit. (...)
Meer over Gamedesign van games (in het algemeen)? Een wekelijks Game Design topic met controversiŽle onderwerpen? ik zeg maar wat...

(...)
Als het goed is heb je meegekregen dat we voor de laatste Game Maker wedstrijd ontzettend ons best hebben gedaan om de leden de enthousiasmeren voor de wedstrijd en dat is op z'n zachtst gezegd geflopt. Nu zijn dit langere wedstrijden, maar niemand verbied je om je spel al na een dag of twee in te leveren.

Als je kortere wedstrijden wilt organiseren, moet je vrij ver van tevoren aangeven dat je een korte wedstrijd gaat organiseren (...)
Ik breek hier nog steeds mijn hoofd over, maar waarschijnlijk heeft hij erover gelijk.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #19 Gepost op: 9 Maart 2016, 16:40:06 »

Daarbuiten:[/u]Meer over Gamedesign van games (in het algemeen)? Een wekelijks Game Design topic met controversiŽle onderwerpen? ik zeg maar wat...
Dat lijkt me weer helemaal niks. Je kan niet wekelijks of maandelijks een goede discussie starten over iets dergelijks.

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

« Antwoord #20 Gepost op: 9 Maart 2016, 17:13:59 »

Maar je kan het proberen? denk ik..

Onderwerpen zoals die waar Extra Credits ook vaak over praat.

« Laatste verandering: 10 Maart 2016, 13:01:41 door sanofmisan »

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #21 Gepost op: 9 Maart 2016, 18:51:54 »

Maar kan je kan het proberen? denk ik..

Onderwerpen zoals die waar Extra Credits ook vaak over praat.
Niemand houdt je tegen om wekelijks/maandelijks een topic in game design te openen.

Naar boven Gelogd

bones22
Gebruiker

« Antwoord #22 Gepost op: 14 Maart 2016, 06:54:14 »

Tja, best jammer dat het zo inactief is.

Wat denk ik zou helpen is een makkelijker archief voor games.
Gamemakergames com had best een goed systeem daarvoor.

Het gaat achteruit, maar je zal altijd nog een activiteits verhoging kunnen krijgen.

Naar boven Gelogd

Bryan gamer
Gebruiker

Google doet wonderen

« Antwoord #23 Gepost op: 24 Maart 2016, 16:45:46 »

Er zijn zat mensen die nog geÔnteresseerd zijn in het maken van games, alleen misschien niet met GameMaker. Ik denk dat het een goed idee is om ook spellen die gemaakt zijn met Java oid. toe te staan.

Naar boven Gelogd

shaak
Gebruiker

Boxxy

« Antwoord #24 Gepost op: 20 Juni 2016, 19:13:55 »

Ik zat hier 10 jaar geleden erg veel op. Super tof om te zien dat het forum nog bestaat. Ik heb hier echt belachelijk veel tijd doorgebracht.

Ciao!

Miauw
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #25 Gepost op: 25 Juli 2016, 11:09:46 »

Er zijn zat mensen die nog geÔnteresseerd zijn in het maken van games, alleen misschien niet met GameMaker. Ik denk dat het een goed idee is om ook spellen die gemaakt zijn met Java oid. toe te staan.

hier ben ik het mee eens.
dat je geen vragen steld over andere programeertalen dat lijkt normaal maar ik zou het idd wel fijn vinden moesten games die gemaakt zijn met andere programma's ook toegestaan zijn.

verder de reden dat ik zo inactief geweest ben is omdat ik eigenlijk een beetje intresse verloor.
ik hou vooral van wedstrijden en aangezien dat al lang geleden is ben ik dus ook weggegaan voor een tijd. ook aangezien ik nu vooral men tijd besteed aan tekenen en 3D design modeleren met blender.

momenteel heb ik veel meer intresse dus in blender.
deels omdat er enorm goede tutorials zijn en je gelijk welke vraag kunt stellen en er zeer duidelijke antwoorden op krijgt zelfst video tutorials die ze maken om het duidelijk te maken en ik altijd wel al 3D wou leren. ook voor games in de toekomst moest dit uiteraard lukken.

dus bij mij is het vooral geweest wegens andere intresses waar ik me nu mee bezig houd en ook omdat er geen wedstrijden meer zijn. maar ik blijf uiteraard game maker wel checken

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

maanu40
Gebruiker

Nog een persoon

« Antwoord #26 Gepost op: 3 Augustus 2016, 13:16:00 »

Wat nou als we GMOT en NGMC combineren in een subreddit? Tuurlijk is dat alleen voor de hechte communitie die gecreŽerd is de laatste jaren. Houden we een wekelijks offtopic/rant-thread, en voor de rest kan alles gediscussieerd worden in de subreddit. Dan kunnen we zelfs een game-maker sticky maken waar algemene vragen worden gesteld.

Reddit is voor velen zeer toegankelijk en makkelijk te gebruiken. Zo hoeft niemand te 'denken' om naar ngmc/gmot.nl te gaan, omdat de threads gewoon op site ploppen. Gemoedelijk

Gezien zelfs de meer populaire GMOT uitsterft, zou ik het zeer jammer vinden om de hele community zien in te storten.

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #27 Gepost op: 3 Augustus 2016, 14:07:53 »

Wat nou als we GMOT en NGMC combineren in een subreddit? Tuurlijk is dat alleen voor de hechte communitie die gecreŽerd is de laatste jaren. Houden we een wekelijks offtopic/rant-thread, en voor de rest kan alles gediscussieerd worden in de subreddit. Dan kunnen we zelfs een game-maker sticky maken waar algemene vragen worden gesteld.

Reddit is voor velen zeer toegankelijk en makkelijk te gebruiken. Zo hoeft niemand te 'denken' om naar ngmc/gmot.nl te gaan, omdat de threads gewoon op site ploppen. Gemoedelijk

Gezien zelfs de meer populaire GMOT uitsterft, zou ik het zeer jammer vinden om de hele community zien in te storten.
Dat zou zowaar iets goeds kunnen zijn.

Naar boven Gelogd

smoothcriminal
Gebruiker

Call me Smoothy

« Antwoord #28 Gepost op: 4 Augustus 2016, 03:17:32 »

Ik weet niet of jullie mij nog kennen maar ik ben simpel gezegd overgestapt naar Unity 3D. Daarom ben ik hier al 1/2/3? Jaar niet meer actief geweest.

Ik snap dat met Game Maker Studio game maker wel wat professioneler en aantrekkelijk is geworden maar ik persoonlijk zus gťťn toekomst met game maker als je game programmer/developer wil worden. Volgens mij leert ook geen enkele game development opleiding in Nederland game maker aan maar unreal of Unity.

Ik denk ook dat veel leden van vroeger 'volwassener' geworden zijn en geen tijd meer hebben om te hobbieŽn met game maker.

Smoothy.

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

Scheunen tijd

« Antwoord #29 Gepost op: 6 Augustus 2016, 15:54:30 »

Het probleem met Game Maker is dat het bedoeld was voor mensen (vooral jonge mensen) die wouden beginnen met programmeren op een leuke en makkelijke manier. Alleen dat het toen 20 euro was ofzo. Nu betaal je wat je betaalt voor een professioneel programma, alleen zijn er niet genoeg professionelen die Game Maker gebruiken.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: