game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  De Community
| | |-+  Mensen Verdwenen?
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Svrij24
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 11


« Gepost op: 12 Februari 2016, 17:23:35 »

Waarom zijn er zo weinig mensen online op dit forum? Zijn de mods nog wel actief?

Sorry als dit hier niet hoort mods,

Svrij22

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4830


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 12 Februari 2016, 18:18:37 »

http://www.game-maker.nl/forums/topic,84593.0
http://www.game-maker.nl/forums/topic,85324.0
http://www.game-maker.nl/forums/topic,84891.0

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #2 Gepost op: 12 Februari 2016, 19:56:12 »

Het is inderdaad rustig op het forum, maar zoals je in de topics hierboven kunt lezen, is het 'waarom' echt niet vast te stellen. Alleen de mensen die er niet zijn, kunnen antwoord geven op de vraag waarom ze er niet zijn. En aangezien ze er niet zijn, gaat dat nogal lastig Tong

Ik denk persoonlijk trouwens dat het forum al een aantal jaar flink afneemt in activiteit en dat hier ook niets (meer) aan te doen valt. Daarnaast kun je ook beargumenteren dat je geen (kunstmatige) activiteit moet willen kweken, maar het lijkt me niet echt nut te hebben die discussie te voeren.

Je kunt in ieder geval je vragen nog op het Engelse GMC kwijt, waar ook meer kennis is van de laatste versies van Studio. De Engelse taal is naar mijn idee ook steeds toegankelijker geworden, maar hier verschillen de meningen natuurlijk ook over ^^


Naar boven Gelogd

tycho
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 599

<PersoonlijkeText/>


« Antwoord #3 Gepost op: 13 Februari 2016, 09:33:03 »

De reden dat je van mij niks/weinig hoort is omdat ik meestal tegen een creatieve blokkade aan loop voordat ik enig sinds iets heb wat je een spel kan noemen.. :/
Grtz, Tycho


Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 60


« Antwoord #4 Gepost op: 13 Februari 2016, 09:33:37 »

Ik denk dat als mensen weer nieuwe dingen gaan proberen en vragen stellen het forum nog wel een poosje doordraait. Vragen worden snel beantwoord maar niet gesteld. Ik denk dat juist het stelen van vragen het leven weer in dit forum blaast, of het in ieder geval niet dood slaat.

Ook is er een afnemende populariteit van GameMaker zelf, nadat UE4 gratis is geworden. Veel andere 3D game engines zoals CryEngine zijn ook steeds toegankelijker geworden. En veel mensen vinden dat 3D toch heel veel beter klinkt als 2D en laten GameMaker nu links liggen.


Naar boven Gelogd

Ravithras
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 191

Yo, Yo Yoghurt games!


« Antwoord #5 Gepost op: 13 Februari 2016, 13:12:38 »

Waarom ik weg ben is simpel:
Ik ben overgestapt op 'hogere' talen en gebruik GM nooit meer


Dinges
Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 60


« Antwoord #6 Gepost op: 13 Februari 2016, 18:33:18 »

Waarom ik weg ben is simpel:
Ik ben overgestapt op 'hogere' talen en gebruik GM nooit meer
Waarom kan dit forum dan ook niet voor andere game engines/software dan GM gebruikt worden? Ik bedoel het is dat of zo veder gaan, is ook goed..


Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #7 Gepost op: 13 Februari 2016, 21:54:27 »

Omdat wij hier de kennis niet bezitten om voor alle bestaande game engines antwoorden te fabriceren? Daar bestaan weer andere communities voor. Allerlei vragen hier toestaan, maakt het probleem dan weer andersom: dat er veel vragen worden gesteld maar weinig nuttige antwoorden worden gegeven. Lijkt me niet de 'oplossing'.


Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 60


« Antwoord #8 Gepost op: 14 Februari 2016, 10:01:15 »

Omdat wij hier de kennis niet bezitten om voor alle bestaande game engines antwoorden te fabriceren? Daar bestaan weer andere communities voor. Allerlei vragen hier toestaan, maakt het probleem dan weer andersom: dat er veel vragen worden gesteld maar weinig nuttige antwoorden worden gegeven. Lijkt me niet de 'oplossing'.
Waarom zouden de dingen uit GMOT (het programmeren gefocuste gedeelte) niet ook hier in geïntegreerd worden? heb je hier twee keer zoveel activiteit blijven ze allebij actief. Want heb je nu niet gewoon twee accounts voor één community? ...toch jammer dat het zo rustig is Verdrietig


Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #9 Gepost op: 14 Februari 2016, 11:04:42 »

De activiteit op GMOT neemt de afgelopen jaren ook al flink af:
Zelfs als je de activiteit van beide fora bovenop elkaar stapelt, dan zitten we momenteel alsnog op een dieptepunt.

Daarnaast wordt het programmeergedeelte van GMOT ook niet heel actief gebruikt. Waarschijnlijk doordat de leden daar ook weten dat er communties zijn welke meer gespecialiseerd zijn in de programmeertaal waarin ze hulp willen hebben, of ze kunnen hun vragen eenvoudig Googlen aangezien er zo veel documentatie en voorbeelden voor beschikbaar zijn.

Als je de index van hun Programmeren board pakt, zie je onderaan een topic staan wat als laatst een reactie heeft gehad in april 2015. Als we in ons Gevorderden board kijken, moeten we naar het einde van pagina 2 om bij april 2015 uit te komen (en in Beginners naar het einde van pagina 8). Nu is dit vergelijk misschien niet helemaal eerlijk aangezien er op GMOT wat grotere topics staan, maar als het gaat om 'meer activiteit' kweken, dan gaat dat niet lukken door er een board bij te trekken van een ander forum wat minder topics produceert in bijna een jaar dan onze eigen 'vraag-boards'.

Verder is er trouwens slechts een kleine hoeveelheid overlap tussen de gebruikers van het NGMC en van GMOT. Ik zou het zeker niet één community noemen, ondanks dat veel leden van het NGMC doorgestroomd zijn naar GMOT. Het feit dat ze geen gebruik meer maken van het NGMC, laat ze in mijn ogen geen deel meer uitmaken van deze community.


Naar boven Gelogd

GameRemaker
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 5


« Antwoord #10 Gepost op: 14 Februari 2016, 11:36:58 »

Het Engelse Game Maker Community is ook zo rustig. En dat voor een site gesteund door YoyoGames zelf! Je wordt er meteen naar doorverwezen als je GM downloadt.

Ik hoor al vaker het excuus dat GM geen Nederlandstalige community heeft en dat deze site daardoor uniek is. Er zijn veel andere onderwerpen die nog geen Nederlandstalige community hebben, zoals de bekendere Nintendo-series Super Smash Bros. en Fire Emblem.

Hun Engelstalige community 's (Smashboards en Serenesforest) zijn ook vele malen populairder dan het Engelstalige Game Maker Community.

Ik heb de aantal actieve leden op deze fora gescreend en dit zijn de resultaten.

Om 21:45:

Engelse Game Maker Community (gesteund door Yoyogames):  61 members 351 guests  5 anonymous users
Serenesforest (fansite): 151 members 429 guests 36 anonymous users
Smashboards (fansite): 359 members en anonymous members en 877 guests

En in tegenstelling tot Game Maker, worden Super Smash Bros. en Fire Emblem steeds populairder. Dus het sluiten van deze community en er een Smash of FE community van maken zou een goede investering zijn.

Trouwe leden gaan, een Sneak Preview-topic die eigenlijk elk maand een nieuw topic moest krijgen (maar dat is al maanden niet meer het geval), ... Het forum is verlaten en ziet er verwaarloosbaar uit. Sorry mensen, maar deze community heeft geen toekomst.

Naar boven Gelogd

sanofmisan
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 60


« Antwoord #11 Gepost op: 14 Februari 2016, 12:03:39 »

Ik denk toch dat er wel een oplossing is @GameRemaker... All licht het probleem waarschijnlijk toch bij het afnemen van populariteit van Game Maker zelf. Zijn er überhaupt Nederlandse forums gefocust op andere engines? @ericlegomeer misschien is het dan wachten tot het blauwe lijntje definitief 0 raakt Verdrietig.

Kunnen we niet als community kleine wedstrijdjes/puzzles maken, met maar korte duur (32, 48 of) 168 uur? Geeft een chalange die all voor meer diepgang en nadenken zorgt. Is voor de geavanceerde mensen ook wat leuker dan simpele vragen hoe je een game maakt (Die dus zelf geen game maker meer gebruiken en daardoor het forum 'verlaten' hebben). Eigenlijk een beetje in de trant van de 'missions' op HackThisSite.org .


Naar boven Gelogd

GameRemaker
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 5


« Antwoord #12 Gepost op: 14 Februari 2016, 12:37:48 »

Ik denk toch dat er wel een oplossing is @GameRemaker... All licht het probleem waarschijnlijk toch bij het afnemen van populariteit van Game Maker zelf. Zijn er überhaupt Nederlandse forums gefocust op andere engines?
Ja, meerdere zelf.

Wij weten allemaal dat het beheer van dit forum keihard tegen verandering is. De software van dit forum is verouderd, evenals het logo, het gebrek van off- en teamrequests-topics. Ze willen liever toekijken hoe het forum ten onder gaat. Ook zijn ze tegen het verwerken van andere programmeertalen in het forum. Ja, er is concurrentie, maar dat is de normaalste zaak op de wereld. Bij alles is er concurrentie.
En weet ook nog dat de informatie tot kort nog erg verouderd was. Het beheer is zo hard tegen vernieuwing.

Dus, laat me zeggen: als men niets wilt doen om dit forum voor de ondergang te behoeden, dan moet het forum een ander onderwerp krijgen.

Naar boven Gelogd

ericlegomeer
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9222

http://xkcd.com/386/


« Antwoord #13 Gepost op: 14 Februari 2016, 12:40:58 »

Als reactie op het eerste bericht van 'GameRemaker':
Je brengt het heel schattig, maar het opdoeken van het huidige forum en er een nieuwe forum voor in de plaats zetten als 'een goede investering' is echt een ondoordachte suggestie. Als jij denkt dat een 'Super Smash Bros' of 'Fire Emblem' forum veel geld op kan leveren, waarom zet je het zelf dan niet op? Blijkbaar zie je een gat in de markt en blijkbaar verlang je er zelf heel erg naar. Succes met het opzetten ervan in ieder geval Gemoedelijk!

Als je trouwens denkt dat het vervangen van dit forum voor een userbase zorgt voor een nieuw forum, dan heb je het goed mis. De meeste gebruikers zitten hier om te leren spelletjes te maken of om te helpen spelletjes te maken en deze gebruikers zullen dus niet blijven hangen wanneer er een totaal ander forum voor in de plaats komt ;)

Om nog op je 'dramatische afsluiter' te reageren:
Trouwe leden gaan,
Als leden klaar zijn met het gebruik van Game Maker, dan trekken ze verder en dat is hun goed recht. Ze hier gevangen houden of lokken met een off-topic board draagt echt niet bij aan activiteit binnen de essentie van het forum (spellen maken).
een Sneak Preview-topic die eigenlijk elk maand een nieuw topic moest krijgen (maar dat is al maanden niet meer het geval),
Als we steeds een nieuw topic hadden aangemaakt, was het als volgt verlopen:
Mei:       6 sneak previews
Juni:      0 sneak previews
Juli:      3 sneak previews
Augustus:  1 sneak preview
September: 0 sneak previews
Oktober:   1 sneak preview

November:  3 sneak previews
December:  1 sneak preview
Januari:   0 sneak previews

In zes van de negen maanden is er niets of slechts één preview geplaatst. Zou een beetje gemeen zijn om die eenzame sneak previews gelijk te archiveren of om een nieuw topic aan te maken terwijl het oude topic geheel leeg was. Ik zie dus eigenlijk niet wat je werkelijke probleem hierin is. Volgens mij probeer je gewoon heel hard te zoeken naar iets om over te zeuren. Deze sneak previews hebben zo juist de kans om meer aandacht te krijgen aangezien mensen minder vaak het forum bezoeken en zo alle sneak previews nog op één plek terug kunnen vinden. Om het maar eens van de optimistische kant te bekijken Knipoog

Het forum is verlaten en ziet er verwaarloosbaar uit.
Dat is ook altijd een mooie, beweren dat een nieuw uiterlijk van het forum ineens nieuwe leden zal werven en de activiteit van het forum zal verhogen. Er zijn de afgelopen jaren genoeg initiatieven geweest om nieuwe programmeerfora op te zetten, met moderne layouts en moderne forum engines. En raad eens? Ze zijn allemaal geflopt. Als jij denkt dat je het beter kunt, ga je gang, er zijn genoeg plekken op het internet om te leren hoe je fora maakt Knipoog



Wat velen trouwens vergeten, is dat het forum nog prima fungeert als naslagwerk aangezien er veel informatie beschikbaar is over algemene ontwikkeling van spellen (Game Design), het ontwikkelen van bepaalde algoritmen (Experts) of algemene Game Maker vragen waarvan een aardig deel nog steeds relevant zal zijn voor Studio maar ook voor de leden welke nog met GM8 werken (Beginners, Gevorderden, Tutorials). Dus wat mij betreft zou bij het sluiten van het forum (als dat al ooit aan de orde zou komen) die berg aan informatie nog steeds als een alleen-lezen naslagwerk beschikbaar moeten blijven.



Kunnen we niet als community kleine wedstrijdjes/puzzles maken, met maar korte duur (32, 48 of) 168 uur? Geeft een chalange die all voor meer diepgang en nadenken zorgt. Is voor de geavanceerde mensen ook wat leuker dan simpele vragen hoe je een game maakt (Die dus zelf geen game maker meer gebruiken en daardoor het forum 'verlaten' hebben). Eigenlijk een beetje in de trant van de 'missions' op HackThisSite.org .
Als het goed is heb je meegekregen dat we voor de laatste Game Maker wedstrijd ontzettend ons best hebben gedaan om de leden de enthousiasmeren voor de wedstrijd en dat is op z'n zachtst gezegd geflopt. Nu zijn dit langere wedstrijden, maar niemand verbied je om je spel al na een dag of twee in te leveren.

Als je kortere wedstrijden wilt organiseren, moet je vrij ver van tevoren aangeven dat je een korte wedstrijd gaat organiseren en dan hopen dat de leden dat onthouden/noteren om dan ook het forum te checken. Waarom? Omdat leden steeds minder vaak op het forum kijken. Als je kijkt naar het laatste GMW topic zie je dat er binnen 168 uur na het bekend maken van het thema slechts 7 reacties zijn gekomen en binnen 48 uur slechts 3 reacties. En deze wedstrijd was dus al een ruime week van tevoren aangekondigd doordat we een stemronde hadden toegevoegd voor het thema.

Mocht je nu nog steeds denken dat iets als dit zal werken en veel leven terug zal brengen in de brouwerij, dan kunnen we het natuurlijk best eens proberen op te zetten. Ik stel voor dat je de rest van de maand februari zelf een plan opzet (of samen met andere leden, maar overleg dan per PM, niet via dit topic) schrijf dit allemaal netjes op in een documentje en stuur dit op 1 maart naar mij. Het document moet op z'n minst de volgende zaken bevatten: een planning in dagen (niet met datums, want het kan even duren voor we het organiseren), een aantal opdrachten welke jullie geschikt achtten (zodat wij hier een keuze uit kunnen maken), een checklist op welke punten de opdrachten beoordeeld worden en een goede motivatie waarom jouw plan wel zal werken in vergelijk met de laatste GMWs. Dan zal ik intern overleggen met de rest van het team in hoeverre het een haalbaar plan is en dan zullen wij de wedstrijd organiseren en aangeven dat het naar aanleiding van jouw idee was. Je maakt dus niet zelf een wedstrijdtopic aan. Mocht je nog vragen hebben, dan ontvang ik die ook graag per PM aangezien dit topic daar niet voor dient.



Ah, nog een nieuwe reactie, maar daar ga ik niet ook nog op reageren Gemoedelijk


Naar boven Gelogd

GameRemaker
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 5


« Antwoord #14 Gepost op: 14 Februari 2016, 12:53:19 »

Als we steeds een nieuw topic hadden aangemaakt, was het als volgt verlopen:
Mei:       6 sneak previews
Juni:      0 sneak previews
Juli:      3 sneak previews
Augustus:  1 sneak preview
September: 0 sneak previews
Oktober:   1 sneak preview

November:  3 sneak previews
December:  1 sneak preview
Januari:   0 sneak previews

In zes van de negen maanden is er niets of slechts één preview geplaatst. Zou een beetje gemeen zijn om die eenzame sneak previews gelijk te archiveren of om een nieuw topic aan te maken terwijl het oude topic geheel leeg was. Ik zie dus eigenlijk niet wat je werkelijke probleem hierin is. Volgens mij probeer je gewoon heel hard te zoeken naar iets om over te zeuren. Deze sneak previews hebben zo juist de kans om meer aandacht te krijgen aangezien mensen minder vaak het forum bezoeken en zo alle sneak previews nog op één plek terug kunnen vinden. Om het maar eens van de optimistische kant te bekijken Knipoog
Ken je de regel in het recentste Sneak Preview topic: "Je mag maar één keer posten per Sneak Previews-topic." Logisch ook dat er zo weinig previews zijn...

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2019 Nederlandse Game Maker Community