game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  A P O T H E O S I S
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Lars141
Gebruiker

Professional Procrastinator... Ugh.

« Gepost op: 13 Januari 2016, 16:44:04 »

Ascend to godhood by challenging primordial gods in this intense 2D platforming shoot 'em up!

Na een jaar (anderhalf?..) gewerkt te hebben aan Apotheosis, vond ik het hoog tijd voor een openbare demo die een deel van de game laat zien. Aangezien het bedoeld was voor een game jam en het nogal gerushed was voor de deadline, zijn er natuurlijk enige bugs in de game waar je mij om mag uitlachen. De meeste zijn grafisch, maar na 50+ downloads nog geen gamebreaking bugs. Sommige zijn al gefixt in de versie waar ik aan werk, maar zitten nog wel in deze build. Een nieuwe build zal pas over een paar maanden verschijnen, tenzij er gamebreaking bugs worden gevonden.
Dank voor de aandacht, nu weer over de game.

In deze intense 2D platforming shoot 'em up met bullet hell en roguelite elementen verzamel je mythologische artifacten om eeuwen oude goden te vernietigen, als grote test van de primordial god om hem op te volgen. Dit klinkt als een heftige klus, en dat is het ook.
Je hitbox is slechts 1 pixel, dus het ontwijken van honderden kogels moet je wel aardig af gaan. Sta vooral niet stil.

Aangezien de controls nog niet uitgelegd zijn in de demo:

A and D - Lopen
W - (double/triple/etc) jump
S - Snel vallen
Houd Shift ingedrukt om langzaam te lopen
LMB - Schieten
RMB - Gebruik een clear/charge

De clear/charge is een verdedigingsaanval die kogels rondom de speler vernietigt.

Als je een lage fps hebt, probeer dan de quality van de game te verlagen door ingame eerst op Q te drukken, en dan een quality te kiezen met 1-5.

Download
Vergeet niet de .zip uit te pakken voordat je het spel start!

Als je Twitter hebt en je vindt mijn game puik, kan je de voortgang volgen op Twitter @apotheosisgame

De website wordt momenteel ook gebouwd, en zal online gaan over enkele weken!

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Januari 2016, 17:05:46 »

Dit is echt een heel mooi spel, vooral al die licht effecten/schaduwen.
Maar waarom zet je de naam van het spel tussen spaties en caps, maak je het jezelf alleen maar niet moeilijk iedere keer dat je de titel typed? En hoort te start knop zo hoog te staan?

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Januari 2016, 20:25:53 »

Nooit gehoord van rustig beginnen? Tong

Wow, dat is lastig zeg. Al in de eerste kamer met enemies gelijk dood. Treurig

Naar boven Gelogd

Lars141
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Januari 2016, 20:40:59 »

Dit is echt een heel mooi spel, vooral al die licht effecten/schaduwen.
Maar waarom zet je de naam van het spel tussen spaties en caps, maak je het jezelf alleen maar niet moeilijk iedere keer dat je de titel typed? En hoort te start knop zo hoog te staan?
Thanks voor het compliment. En nee, dat vind ik mooi. Alleen bij titels doe ik dat.
En de start knop is een resolutiebug, aangezien ik maar 1 resolutiescherm tot mijn beschikking heb om op te testen, maar bedankt voor de afbeelding!

Nooit gehoord van rustig beginnen? Tong

Wow, dat is lastig zeg. Al in de eerste kamer met enemies gelijk dood. Treurig
Jammer. Ik forceer je niet opnieuw te proberen als het niet lukt. Probeer anders de Gitgud runestone te selecteren aan het begin van een playthrough.

Naar boven Gelogd

Joszs
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 20 Januari 2016, 09:52:36 »

Kudos, Apotheosis ziet er heel goed uit. Ik geloofde op het eerste gezicht niet dat dit spel met Gamemaker gemaakt was. De graphics en de sfeer zijn super goed uitgewerkt, misschien iets te goed voor Gamemaker, de framerate op mijn computer lijkt nogal traag te zijn. In mijn opinie heb je jezelf echt overstegen met dit project. Ik heb een video geŘpload met mijn play test, misschien is dat leerzamer voor jou en kan je de bugs zien die ik gevonden heb.

Kritiek:
Laat ik beginnen met mijn kritiek op je spel. Er zijn denk nog best wel wat bugs, de view draw logic zit niet goed in elkaar. Het begin doet me een beetje denken aan het intro van Spelunky. De sfeer doet me heel erg denken aan the Binding of Isaac. Dat je spel be´nvloed is door andere spellen hoeft niet perse slecht te zijn. Zoals te zien is in het filmpje ga ik dood aan het einde omdat ik niet meer kan springen na mijn triple jump te upgraden naar de quadruple jump (blue tonic). Ik weet niet of de vele lichten die je gebruikt noodzakelijk zijn, het ondersteunt niet echt de core mechanics en je hebt je rekenkracht harder nodig voor andere dingen. Naar mijn mening begon het spel te makkelijk en werd het te langzaam moeilijker, misschien kan dit ook komen omdat ik best veel moeilijke indiegames speel van hetzelfde type. Ik vind de kamers niet zo heel gevarieerd, hier kan je zeker meer voordeel uit ontginnen, alle kamers zijn vooral leeg met een paar platforms erin. Als je dit niet wil omdat het nadelig is voor de core mechanic kan je ervoor kiezen om kogel doorlatende blokken te introduceren. Je moet maar even kijken in het filmpje of het aan mijn computer ligt maar naar mijn mening beweegt het mannetje te langzaam, zowel qua springen, gravity en lopen. Op sommige momenten in het spel vond ik het ook wat aan de trage kant qua gameplay, net als je een kamer in loopt moet je wachten en alle kleine irritante monsters doodschieten voordat pas de interessante champions en rewards komen. Ik probeer niet je spel af te kraken of iets dergelijks ik wil je zo goed mogelijk advies geven want ik denk echt dat deze game wat kan worden.

Lof:
Je god-like mechanic is super cool en de meeste items die ik heb gezien ook, ook tof dat items kunnen stacken. De bazen die ik heb gezien zijn ook super vet, en best wel pittig om te doden, op een gegeven moment ging ik bijna game over omdat de baas mij in een hoek had gedreven. De graphics zijn super nice, net als de animaties in je spel. De variatie in vijanden is ook ongelofelijk en met wat kleine aanpassingen zou je mutaties kunnen introduceren zoals dat gebeurt in the Binding of Isaac en dan heb je nog meer variatie. Ik heb een leuke playthrough gehad ondanks dat het spel nog niet af is, jammer dat ik op deze manier game over moest gaan Verdrietig. De muziek in de game is ook perfect, het sluit aan bij de actie en de sfeer die je wilt neerzetten. Waarschijnlijk heb ik niet alle pluspunten en voordelen van je spel benoemt, maar ik denk dat je daar ook niet zo veel aan hebt.

Advies:
Misschien is het een idee om de linker en rechter deur te vervangen voor een deur aan de bovenkant van het scherm en een gat waar je in kan vallen om naar het volgende level te gaan, dit is denk wat logischer omdat er geen keuze is in welke kant je op moet. Ik zou me nog eens richten op wat er precies leuk is aan je spel en wat de saaiere momenten zijn en daarvan gebruik maken om dit wat beter te balanceren of juist te versnellen zodat deze delen leuker worden, misschien een soort van mini-champions introduceren; bijvoorbeeld normale monsters met meer health en een ander extra voordeel. Ik zou het contrast in het spel als nog wat verhogen, het is heel moeilijk om te zien wat er allemaal gaande is  en waar de speler is ook al heb je dit al een beetje opgelost met de witte kringel op de speler. Misschien kan het nog leuk zijn om wat meer environment te hebben die je als voordeel kan gebruiken of die een nadeel zijn voor jou en de vijanden zoals de spikes. Tevens denk ik dat je misschien wat meer keuzes voor de speler beschikbaar moet maken, nu draait alles om je core mechanic en heeft de speler alleen maar als doel om vijanden te doden en items op te pakken. Je kan de loop van het spel alleen maar be´nvloeden door dood te gaan. Misschien kan je om dit op te lossen een soort keuze mogelijk maken voor de speler over welk level hij gaat spelen (zie plaatje), daarbij kan je ook alvast als hint geven welke van de twee of drie of meerdere levels welke moeilijkheidsgraad hebben, natuurlijk moet de beloning dan wel geschaald worden op de moeilijkheidsgraad van het level. Andere manieren om keuze momenten te introduceren kan door zelf een item kiezen als beloning uit een set items of door een winkel waar je spullen kan kopen of iets dergelijks, of misschien een altaar die je kan aanraken om het spel nog moeilijker te maken als je dat wilt. Kijk maar wat je hiervan gebruikt, jij weet vast veel beter de visie van je spel en welke kant je ermee op wilt.

Mogelijke levelflow op basis van level keuzes. Dit zou makkelijk kunnen door een tweede deur te introduceren

Nawoord:
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Ik heb het niet zo heel lang gespeeld dus jij weet vast beter hoe je spel in elkaar steekt. Twijfel niet om me te contacteren als je nog een keer een playtest nodig hebt of hulp nodig hebt met ontwikkelen. Als je doorgaat met deze vooruitgang dan moet dit wel een succes worden. Ik zou de andere leden van het NGMC dit spel zeker aanbevelen om even te spelen. Excuses dat ik als nog een game breaking bug gevonden heb, succes!  Engel

« Laatste verandering: 20 Januari 2016, 10:04:30 door Joszs »

Naar boven Gelogd

R1ckx
Gebruiker

I'm a ghost, and I'm Red. Voeg me toe op steam :D

« Antwoord #5 Gepost op: 31 Maart 2016, 18:48:35 »

De graphics van dit spel zijn BEEST.
Echt, geweldig gedaan. De sfeer is er helemaal!

Behalve een paar view-port settings en bugjes (al besproken, ga ik niet verder op in) is dit spel al een heel eind naar perfectie in de buurt. En je plaatste t zelf in een work in progress, dus je kan al gokken dat er nog veel aan wordt gedaan Gemoedelijk

Echt, dit spel is (na optimalizatie) zeker iets waar ik mijn portomonee voor zou willen opentrekken.
Veel succes!

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 28 April 2016, 14:53:22 »

Ik heb dit topic al een tijdje zien staan, maar had nog niet de tijd genomen om het spel te bewonderen.

Holy shit man, dit ziet er gelikt uit allemaal. Ik ben vooral erg onder de indruk van de transparantie- en lichteffecten.
Ik ben best wel slecht in dit soort spellen, het doet me nog het meest denken aan DoDonPachi (waar ik ook niet ver mee kom), maar de combinatie platformer/bullethell maakt het volgens mij kwa gameplay vrij uniek. Ik had ooit een idee om een platformer te combineren met space invaders, maar zo awesome als dit zou het denk ik nooit zijn geworden.

De titel en de fictie er achter zijn ook erg sterk. Je neemt het op tegen goden, en voor zover ik altijd heb gelezen zijn goden supermachtige wezens. Dan moet je als speler ook wel machtig zijn als je het daar tegen op gaat nemen, en zo voel je je ook (nouja eigenlijk niet want ik ben er te slecht in, maar je snapt wat ik bedoel).

Ik verwacht dat dit spel best eens heel populair kan gaan worden wanneer het af is

Naar boven Gelogd

Lars141
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 15 September 2016, 16:46:27 »

UPDATE!

- Difficulty wordt nu dynamisch aangepast
Het spel begint iets eenvoudiger, wordt lastiger wanneer de speler er sneller doorheen blaast, en stijgt minder hard wanneer de speler vaak geraakt wordt. Ook zullen vijanden vervangen worden met sterkere varianten naarmate de moeilijkheidsgraad toe neemt. Dit zorgt er ook voor dat je sterkere items vindt.
- Volledig nieuw level
Nadat je de eerste baas hebt verslagen kom je in een soort limbo; de wereld tussen stervelingen en goden. Allemaal nieuwe vijanden, champions, bosses en zeer fijne slapbass door de composer in de OST.
- Meer dan 20 nieuwe items
Evenals bugfixes, balancing en nog meer upgrades; meerdere effecten worden toegepast wanneer je hetzelfde artifact vindt.
- Options
Zowel in de main menu als in-game kan de speler de controls, graphics en sound aanpassen. Het is nog niet mogelijk om de resolution zelf in te stellen.

Progress gaat nog steeds lekker, en sinds de januari demo is het spel redelijk veranderd.
Aangezien de demo voor AGDG Demo Day 10 is gemaakt, bevat het spel nog enkele onge´nspireerde placeholders sprites. Ook zal de game zich herhalen wanneer je de level 2 boss verslaat; dit is alleen voor de demo en daarom ook redelijk onstabiel.

Link is hetzelfde;
https://meneerguus.itch.io/apotheosis

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: