game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [GMW48]raccolts game multiplayer soon online(single keyboard)
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

29632963
Gebruiker

« Gepost op: 9 November 2015, 11:41:33 »

downloadlink

http://g2f.nl/0sd9re9

Hey mensen,

Dit game is gemaakt voor de wedstrijd met het thema random.
Helaas had ik gisteren wat problemen en kon het zelf niet omzetten naar een exe file.
Kreeg altijd een error over invalid certificate
ook door helaas door tijdgebrek heb ik de intro niet kunnen maken.
Het verhaal gaat erover dat raccolt samen met zijn vriendin amber op zoek gaan achter berrys.
plots zien ze een portaal. Beiden zijn ze nieuwschierig en gaan dichter bij om te kijken wat het is, tot ze plots opgezogen worden. Raccolt en Amber zitten nu vast in een andere wereld en andere tijd.
Samen proberen ze om terug hun thuis te vinden door het verzamelen van berrys en keys Waardoor ze opnieuw door een poort kunnen dat hun naar een nieuwe onbekende plaats stuurt.

main menu

controls main menu
spatie om te selecteren
pijtjes om te navigeren

ingame controls
female character
awsd om te lopen F om te schieten

male character
pijltjes om te lopen en ctrl om te schieten

Spatie is interactie met kistjes en crystal om te saven (of om een hartje te pakken)
backspace enter en shift is moest er ergenst een bug zijn en je vastzit daardoor ga je naar en andere room

bekende bugs
-

wat zit er al in het game
main menu
3 stages
1 soort enemy
1 boss
1 item

wat valt er te verwachten in volgende versie
rood = nog niet gedaan
oranje = bezig
groen = gedaan

muziek
van multiplayer naar online game (game word volledig hermaakt)
begintown
characterkeuze elk met hun eigen kracht
player movement
player basic attacks

« Laatste verandering: 23 November 2015, 18:02:44 door 29632963 »

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

Cyranh
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 9 November 2015, 11:57:42 »

Hay Sylvia (:

Toffe game hoor. Heb hem samen met mijn broer gespeeld om even dat multiplayer gevoel te krijgen. Het is een mooi spel geworden, maar je kan nog een beetje weinig doen. Er staat nogal veel vijanden overal dus je bent eigenlijk de hele tijd aan het schieten. Als er wat meer te doen is, of er zit een duidelijk doel in waar je naar toe werkt zou het spel denk ik leuker zijn, of wordt je in ieder geval meer gemotiveerd om door te spelen.

Oja, als je dood bent kun je nog steeds lopen en als ik de game restart met enter kom ik niet meer tot leven. Elke keer als een van ons dood ging moest de ander zelfmoord plegen om de ander tot leven te wekken haha.

Klink misschien heel negatief maar zo bedoel ik het niet hoor ^^. Daarbij is het spel natuurlijk nog in ontwikkeling, dus ik ben erg benieuwd wat je er in de toekomst van weet te maken (:

Groetjes,
Cyranh

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 9 November 2015, 15:01:45 »

hey
ik ben heel blij om je feedback te horen.
er staan idd vrij wat enemy's maar ik wou het niet te makkelijk maken aangezien ik maar aan 3 rooms geraakt ben :p
om meer spanning (motivatie ) in het spel te brengen heb je een bepaald idee ?

ik moet wel idd kijken want heb genomen room_goto.... ik kan beter ook een room_restart nemen zodat de speler altijd kan herstarten.
het is wel mogelijk dat het thema van het spel aangepast zal worden (mogelijk met een soort combat systeem een shop (kleine inventory) en ook mss een lvl systeem
maar daar ben ik nog eens goed over na aan het denken
dus als je ideeen hebt zijn ze altijd welkom.

edit :
als je dood bent kan je idd nog lopen. uiteraard is dat al (buiten lopen kan je geen interacties doen of aanvallen)
dit heb ik gedaan zodanig als er later gigantishe rooms zijn en je 1 berry mist of een key de 2de speler nog steeds in staat is om te helpen Gemoedelijk

« Laatste verandering: 9 November 2015, 15:37:57 door 29632963 »

game maker server
Naar boven Gelogd

Cyranh
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 10 November 2015, 10:40:15 »

Persoonlijk raak ik altijd gemotiveerd als mijn spel een bepaald doel heeft, of als ik  de mogelijkheid krijg om zelf doelen te stellen. Een storyline stuurt je in een bepaalde richting en maakt je nieuwsgierig om door te spelen naar het einde, en lost dus al een hoop op, maar is niet perse nodig. Een game als Minecraft vermaakt mij namelijk ook prima omdat ik daar zelf kan bepalen wat ik wil proberen te halen, zonder dat ik naar het uitspelen van de game toe werkt.

Een storyline hoeft niet heel uitgebreid te zijn. Een filmpje voordat de game start waarin wordt aangegeven wie de hoofdpersonen zijn, waarom ze zijn waar ze zijn en waar ze naar toe willen schept al een hoop duidelijkheid. Door wat meer diepgang in de characters te tonen krijgt de speler een soort band met dit character en voelt ie zich meer betrokken bij alle avonturen die het character beleeft. Dit alles past niet bij elke game, maar ik ben van mening dat dit in jouw game wel goed past.

Daarnaast zorgen ook levels en experience mensen altijd aan om te blijven spelen, omdat je na het vechten 'beloond' wordt met een level. Beloningen zijn erg belangrijk om iemand spelende te houden. Ik denk dat je daar wel rekening mee moet houden.

Dus in short, wat ik aanraad: een doel, diepgang / verhaal en beloningen.

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 10 November 2015, 12:35:19 »

Bedankt .
Ik heb al wat zitten denken en heb al een idee hoe ik het ga maken .het zal wel nog een stuk veranderen maar denk dat het enorm leuker zal worden . Wat ook de bedoeling is uiteraard. In elk geval zal ik met dit game zeker afmaken

game maker server
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 17 November 2015, 17:11:17 »

Het is mogelijk dat de update nog eventjes zal duren . Ik ga proberen het game online te maken
Dat zou denk ik ook fijner spelen .mensen die ideetjes hebben voor in dit game mogen het altijd zeggen Gemoedelijk

game maker server
Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker

Leider SaboTage

« Antwoord #6 Gepost op: 17 November 2015, 23:14:06 »

Leuk thema, maar probeer wat minder op de speler te gooien voordat hij start  Gekanteld

Zeker met 2 player.

Else, ziet er leuk uit ^.^

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 23 November 2015, 14:05:32 »

komt in orde daar zal ik zeker rekening mee houden Gemoedelijk
ik ben nog steeds aan het proberen het online gedeelte goed te krijgen maar er zit blijkbaar (hoe ik het ook mag noemen lag op de image speed Grijns )

game maker server
Naar boven Gelogd

Draconman
Gebruiker

« Antwoord #8 Gepost op: 23 November 2015, 16:57:06 »

De uitstraling is heel mooi en gelikt. Alles loopt mooi in elkaar over en het level design ziet er over het algemeen ook goed uit. Het is heel duidelijk waar je wel en niet kunt lopen, en toch is het een soort doolhof. (Ik denk dat dat ook de bedoeling is?)
Als ik een tip mag geven: ik zou de gameplay iets "lekkerder" maken. Bijvoorbeeld door de speler de optie te geven om te rennen of te lopen, en dat alleen tijdens het lopen het schieten mogelijk is. Of door "screenshake" toe te voegen, zodat elke keer als je de vijand raakt het scherm een beetje gaat trillen. (Dit zijn uiteraard maar voorbeelden, het is tenslotte jouw game.) Door dit soort dingen toe te voegen krijgt je gameplay iets meer diepgang.
Veel succes met het online gedeelte.
Keep up the good work!

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 5 November 2017, 22:31:13 »

hey ik ga opnieuw proberen dit game op te nemen en verder mee gaan. ik was bezig met het online te maken en hoop dat dit gaat lukken . de schreenshake zou idd wel een leuk effect zijn  .
ik zou ook proberen om een option menu te maken waar je de controls zelf kiest maar moet wel eerst eens kijken naar een tutorial hiervoor.

game maker server
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: