game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #48 - Uitslag is er!
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Welk thema voor deze wedstrijd?
Kettingreactie   -4 (14.8%)
Basiskleuren   -6 (22.2%)
Random   -8 (29.6%)
Buitenaards leven   -4 (14.8%)
Ziekte/infectie   -5 (18.5%)
Totaal aantal stemmen: 27

Advertenties

29632963
Gebruiker

« Antwoord #90 Gepost op: 9 November 2015, 15:23:08 »

succes aan iedereen ben benieuwt naar de uitslag Blij

nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #91 Gepost op: 15 November 2015, 19:17:52 »

De wedstrijd is deze avond afgelopen. We hebben in totaal inzendingen kunnen ontvangen van de volgende teams:

• Red Owl Games
  • JasperGameNoob en ik_jolan
  • StefanJanssen
  • Florian van Strien en Steelkenny
  • Cyranh
  • 29632963

Download de spellen! (circa 22Mb)
heb ik een spel ingezonden??? Ik heb als demo iets ingestuurd maar dat had ik ingetrokken omdat er niks randoms aan was en niet genoeg tijd had om het af te krijgen.

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #92 Gepost op: 15 November 2015, 19:50:17 »

Oh, ik heb je PM gelezen, maar helemaal vergeten toen ik die zip maakte, mijn excuses.

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #93 Gepost op: 18 November 2015, 23:30:55 »

Ik vond het al raar :p . Ik kijk in elk geval uit naar de resultaten van de wedstrijd

game maker server
Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #94 Gepost op: 2 December 2015, 13:15:03 »

Juryrapport

A - Red Owl Games

Jurylid 1

Het is niet echt een spel te noemen, maar het concept is goed. Er is denk ik een kleine link met random, maar daar kan ik mij ook in vergissen. Het jammere is dat je gewoon "wint" als je blijft planten en gieten, en dan enkele dagen verder gaat. Er lijkt een weer-element te zijn, maar dit is niet helemaal aanwezig. Gameplay is een goed begin, maar spelmechanics zouden duidelijker moeten zijn, en uitgebreider. Ik weet dat het maar een demo was tijdens de eerste tussentijdse evaluatie en dat er nog meer in zit, maar dit kan ik jammer genoeg niet beoordelen.

+ Geen crashes of bugs
- Weinig gameplay
- Geen/matige uitleg
- Resolutie is enorm klein, dit kan een keuze zijn maar hier ben ik persoonlijk geen fan van.

Jurylid 2

"Verbouw je eigen planten, zonder dat je weet wat het weer doet."

Je spelletje is grappig maar heel erg klein. Verder vind ik het menu mooi en is het leuk gemaakt in een pixel stijk. Het spel doet voor mij erg simpel aan omdat je maar één plantje kan planten en deze kan oogsten. Verder kan ik nergens heen in het spel. Als ik het plantje heb verbouwd kom ik bij het vinkje en is het klaar.

Gameplay: 6
Thema: 7
Muziek: 0
Design: 7
Feeling: 3

Cijfer: 4.6

B - JasperGameNoob en ik_jolan

Jurylid 1

Zoals de naam van de executable (engine) het al zegt: het is enkel de engine. De bare bones van het project. Het enige dat je kan doen is bewegen en je zaklamp(/wapen?) ronddraaien. Er is niets anders aanwezig. Ik ben sowieso een fan van games waarin je op een bepaalde manier gebruik maakt van licht als mechanic, maar buiten deze mechanic (en het bewegen naar links/rechts en springen) is er niets aanwezig. Spijtig dat je dit niet verder afgewerkt hebt.

+ Geen crashes
- Je "licht" werkt niet 100% aangezien je (zelfs al val je niet uit het level) de rand van de sprite kan zien.
- Geen gameplay
- Lorem ipsum is handig voor te testen, maar haal het weg uit je spel, ik weet dat het

Jurylid 2

"Het is zwart en donker"

Dit spel is eigenlijk nog helemaal geen spel. Het werkt allemaal goed de stijl is spannend en kan veel belovend worden. Maar op dit moment zit er niks anders in dan een platform engine. Met een licht enige om de player heen.

Gameplay: 3
Thema: 2
Design: 8
Feeling: 2

Cijfer: 3

C - StefanJanssen

StefanJanssen heeft gekozen om niet meer mee te doen met de wedstrijd, zijn inzending werd daarom niet gejureerd.

D - Florian van Strien en Steelkenny

Jurylid 1

Een van de weinige spellen waar de link met random duidelijk aanwezig is, maar het doel is niet echt duidelijk. Je bent ofwel een ninja, ofwel een soldaat en je wisselt op willekeurige momenten met een ander willekeurig karakter in hetzelfde level. De mechanic is redelijk leuk, maar zonder scores, zonder levens en zonder een doel is er nog niet echt sprake van een spel. Hier zat iets in, spijtig dat het competitieve er een beetje is uitgehaald.

+ Link met het thema is aanwezig
+ Graphics zijn uniform
+ Leuke spelmechaniek
- Geen einddoel: beetje willekeurig aanvallen tot je gewisselt wordt, repeat.
- Niet leuk dat je zonder uitleg onmiddellijk in het spel gegooid wordt. Controls zijn ook niet helemaal duidelijk.
- Execution Error - Variable Get 100305.wants_to_shoot(100006, -2147483648) (ik wisselde denk ik toen alles dood was, niet zeker of dit de oorzaak was).

Jurylid 2

"Wat een random gevechten"

Dit spel start op met een leuk icoontje in beeld. Dit betekent dat er aandacht aan is geschonken. Het spel start meteen en eigenlijk weet ik niet zo goed wat ik moet doen. Na wat tikken op me toetsenbord kom ik er achter dat ik kan bewegen en schieten of draaien. Ik verander uit het niets in 2 verschillende ninja’s en moet de andere aanvallen. De andere komen constant naar me toe en zijn heel actief in de wereld. Uit het niets schiet ik naar een andere plek in de wereld en dit is goed vormgegeven. Ik mis alleen de opbouw van het spel en de inleiding in het spel. Verder is het grappig en kan het veel meer worden!

Gameplay: 6
Thema: 8
Feeling: 6

Cijfer: 5.2

E - Cyranh

Jurylid 1

Woohoo, random werelden! Maar dat is wel de enige link met random. Alhoewel ik een fan ben van willekeurig gegenreerede content is je spel zelf op zich niet echt random.

+ Willekeurige werelden
+ Geen bugs, geen crashes
+ Graphics zijn eenvoudig, mooi en uniform.
+ Het spel werkt goed, en als je weet hoe het werkt, dan is het op een bepaalde manier wel leuk
- Geen balk of feedback hoelang het laden ongeveer nog duurt, je zou dit makkelijk kunnen oplossen door het generen onderverdelen in stapjes en die stapjes dan als feedback te geven, nu heb ik de illusie dat je spel niets doet
- Het wordt redelijk snel nacht
- Pauze pauzeert niet echt, en je kan Escape gebruiken voor naar het pauzemenu te gaan, maar niet om het pauzemenu af te sluiten, waadoor ik naar mijn muis moet grijpen (is niet zo'n ramp, aangezien de muis in het spel ook gebruikt, maar niet constant).

Jurylid 2

"Een RPG game in een leuke pixel stijl"

Het spel is mooi vormgegeven en er is redelijk wat te doen. Je kan met veel objecten op een pixel manier je eigen huisjes bouwen. Wel was het erg jammer dat je nog niet zo veel dingen kon maken. Zo vond ik het jammer dat je huisjes niet kon draaien(om vormen te maken), maar wel erg goed dat ze automatisch aan elkaar komen te liggen.  Ook kon je de spullen uit de inventory niet makkelijk craften. Je kon ze wel vastpakken, maar ze hadden een andere depth dan het menu waardoor je ze niet op een vakje kon zien als je het item nog vast had. De dieren waren erg leuk om tegen te vechten en het eten van bessen ging erg goed. Leuk spel en het kan nog veel meer worden.

Enkele tips voor items zijn: Stenen, planten, grond, meer dieren, water enz.

Gameplay: 8
Thema: 6
Feeling:8

Cijfer: 6.0

F - 29632963

Jurylid 1

Een multiplayergame heb ik nog niet vaak gezien in een wedstrijd, en dat is zeker leuk. Het verhaal is enkel aanwezig in het privébericht waarmee de game is ingezonden en dat is vrij spijtig. Een intro met alleen tekst zou saai zijn, maar had wel als voordeel dat je spel tenminste in-game ingeleid kon worden in plaats van onmiddellijk te beginnen. Controls zouden wel geremapt moeten kunnen worden (zeker als je 2 spelers op 1 toetsenbord laat werken: niet elk toetsenbord, voornamelijk draadloze toetsenborden in my experience, kunnen alle toetsen tegelijkertijd verzenden).

+ Geen bugs
+ Uniforme graphics
+ Het spel ziet er redelijk afgewerkt uit (op het ontbreken van bepaalde opties na)
+ Het spel speelt volledig met het toetsenbord, geen combinatie van muis in het menu, toetsen voor de rest van het spel.
- Verhaal niet verwerkt in het spel
- De link met random is aanwezig, maar zeer zwak (random loot in chests)
- Het voordeel van 2 spelers is dat het spel sneller kan gaan, omdat je beiden kan schieten, maar er is niets gameplaytechnisch aanwezig wat 2 spelers vereist, of waardoor je van speler zou kunnen wisselen. Je kan gewoon solo door de levels bewegen.

Jurylid 2

"Wat een schattige katjes om mee te spelen!"

Ik heb dit spel een tijdje gespeeld, maar vond het erg lastig. Misschien kan je het wat makkelijker opbouwen en de speler een manier geven om van de schietende planten af te komen. Verder is het spel goed geanimeerd en heb je zeker hele mooi sprites gebruikt. Heb je de sprites zelfgemaakt? De gras stukjes in de sneeuw zijn grijs, ik had deze wel wit gemaakt... De hoofdpersonen zijn erg mooi gemaakt en hebben een leuke animatie net als de planten. Verder vind ik de wereld in het "Moeras" makkelijker wegspelen dan de eerste wereld waar je in terecht komt. 

Gameplay: 8
Thema: 7
Design: 9
Feeling: 8

Cijfer: 6.2

Puntenverdeling

1.  E - Cyranh                             25
2.  F - 29632963                           21
3.  D - Florian van Strien en Steelkenny   16
4.  A - Red Owl Games                      6
5.  B - JasperGameNoob en ik_jolan         2

Opmerking over de prijzen

Gezien de kwaliteit van sommige inzendingen in deze wedstrijd, en het feit dat er geen updates zijn geleverd aan spellen die ingezonden zijn tijdens de tussentijdse evaluaties, hebben we als team besloten de prijs van YoYoGames te annuleren. Ook de magere opkomst is iets wat we eigenlijk niet hadden verwacht, en het lijkt ons daarom beter om de prijs voor een andere wedstrijd te bewaren als dit mogelijk is.

Persoonlijk vind ik dit ook jammer, maar een dergelijke prijs is gepaster bij een grotere wedstrijd, waarbij de eerste paar plaatsen in de rangschikking sowieso beter opgevuld zijn. We hopen daarom op jullie begrip hiervoor.

We gaan nu evalueren hoe deze wedstrijd verlopen is zodat we dit in de toekomst kunnen vermijden.

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #95 Gepost op: 2 December 2015, 17:39:33 »

Hoeray ik ben 2 de gefeliciteerd aan alle deelnemers
Beide spelers zijn ook zelf geanimeerd en gesprite
Enorm bedankt voor de comments

« Laatste verandering: 2 December 2015, 17:45:19 door 29632963 »

game maker server
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #96 Gepost op: 2 December 2015, 18:12:54 »

Felicitaties aan de winnaar! Hopelijk doen er de volgende keer meer deelnemers mee!

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #97 Gepost op: 2 December 2015, 23:07:42 »

ik hoop het ook
een paar thema's voor de volgende wedstijd

-remake (kan vb een snake remake zijn of iets van een ander game etc)
-explosions
-quiz
-(geen idee hoe ik dit moet noemen maar het is zowat als gender bending )
 je kan vb van snake een platformer maken die de stijl van mario gedaan is maar
 gecombineert met snake dan.
-light and darkness (iets wat verband houd met light en dark )
-dubbel (dit kan je ook vrij breed vatten)
-winter

hopelijk zit er wat goed tussen Blij
ik kijk alvast uit naar het topic van de volgende wedstrijd Blij

edit
een vraagje wel wat bedoel je hiermee ?
"Controls zouden wel geremapt moeten kunnen worden"

momenteel ben ik bezig het game online te maken (hier komt dan ook het story in te zien Gemoedelijk )
bij de volgende wedstrijd ga ik zeker letten op de iets mindere puntjes om die te verbeteren Blij

« Laatste verandering: 4 December 2015, 10:16:39 door 29632963 »

game maker server
Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #98 Gepost op: 2 December 2015, 23:29:53 »

Proficiat Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Cyranh
Gebruiker

« Antwoord #99 Gepost op: 2 December 2015, 23:36:32 »

Woohoo! Supertof dat ik gewonnen heb.

Bedankt voor het meedoen iedereen en ook gefeliciteerd aan de tweede en derde plek.

De game is sinds de inzending al vrij gevorderd. Werelden zijn oneindig en de laadtijd is nu enkele seconden. Tevens is er een lighting systeem met dynamic lighting en heeft de game online multiplayer, waardoor je coop kunt survivalen.

Bedankt voor de tips en het commentaar. Ik ga het meenemen en verwerken in de game. Volgende wedstrijd ben ik weer van de partij als de opkomst iets groter is.

Ik zie dat jullie de prijs gecanceld hebben. Dat vind ik wel erg jammer. Ik werk soms samen met mijn broer en hiervoor wilde ik een code winnen... Dan win je en wordt de prijs gecanceld :/

« Laatste verandering: 2 December 2015, 23:55:12 door Cyranh »

Naar boven Gelogd

dennistimmy
Gebruiker

.

« Antwoord #100 Gepost op: 3 December 2015, 16:31:39 »

Maar liefst vijf deelnemers! Iets zegt me dat ik de hoop in dit forum toch niet moet opgeven.

Gefeliciteerd in elk geval!

...
Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #101 Gepost op: 4 December 2015, 10:14:09 »

nooit de hoop opgeven. er kunnen steeds meerdere deelnemers komen he.
ik hoop wel dat de volgende wedstrijd er snel is want ik kijk er al naar uit.
en deze keer werk ik solo van het begin Blij

« Laatste verandering: 4 December 2015, 10:16:13 door 29632963 »

game maker server
Naar boven Gelogd

JasperGameNOOB
Gebruiker

« Antwoord #102 Gepost op: 5 December 2015, 14:59:33 »

Wanneer komt de volgende wedstrijd.

De samenwerking was niet zo groot succes Grijns

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker

« Antwoord #103 Gepost op: 5 December 2015, 23:37:18 »

dat gevoel ken ik maar kan gebeuren :p ben ook wel benieuw naar de volgende wedstrijd. heb hiervoor ook een aantal mogelijke thema's voorgesteld.
ik hoop dat er eentje voor kerst en nieuwjaar gehouden word en terug een 3 maand zou duren .

game maker server
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #104 Gepost op: 6 December 2015, 19:28:59 »

Nog een paar mogelijke thema's:

- verbindingen (vrij breed op te vatten)
- tijd
- veelhoeken
- vergankelijkheid / overgang / verandering
- sfeer (niet echt een thema misschien)
- krachten
- biotoop
- particles

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: