game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #48 - Uitslag is er!
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
« vorige volgende »
Print
Poll
Vraag: Welk thema voor deze wedstrijd?
Kettingreactie   -4 (14.8%)
Basiskleuren   -6 (22.2%)
Random   -8 (29.6%)
Buitenaards leven   -4 (14.8%)
Ziekte/infectie   -5 (18.5%)
Totaal aantal stemmen: 27


Advertenties

Simon B.
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2023

Ex-Gamemaker


WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Augustus 2015, 14:34:56 »

Dat ziet er tof uit  Tong


My games
Happy Dancing Colors
A Gnome Story

Nu werk ik aan andere projecten, zoals
Stamhoofd: Online ledenadministratie en digitale tools voor verenigingen
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #16 Gepost op: 17 Augustus 2015, 19:06:18 »

Als ik opnieuw begin met mijn roguelike project (wat waarschijnlijk sowieso beter is aangezien ik bepaalde dingen dan veel overzichtelijker en netter kan doen), maar wel dezelfde tiles en sprites en een aantal scripts (bsp dungeon generator, recursive shadowcasting) gebruik, mag ik dan daarmee meedoen? Ik heb dan al wel dingen bedacht voordat het thema bekend was dus ik weet niet of dat fair is


Naar boven Gelogd

Yvanis
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 690

If you kill yourself, Iíll kill you. ~Roronoa Zoro


« Antwoord #17 Gepost op: 17 Augustus 2015, 21:38:38 »


Ziet er al goed uit!


We zijn bijna zo ver met het maken van een aangepast thema wat de index.php verwijdert bij de eerste pageload.
Current project(s): The Captain's Last Journey - Labyrinth of Chess -
Geld Moet Rollen
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider


Offline Offline

Berichten: 4789

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 19 Augustus 2015, 06:36:35 »

Als ik opnieuw begin met mijn roguelike project (wat waarschijnlijk sowieso beter is aangezien ik bepaalde dingen dan veel overzichtelijker en netter kan doen), maar wel dezelfde tiles en sprites en een aantal scripts (bsp dungeon generator, recursive shadowcasting) gebruik, mag ik dan daarmee meedoen? Ik heb dan al wel dingen bedacht voordat het thema bekend was dus ik weet niet of dat fair is

Stuur Bjarno even een berichtje doe houd dat in de gaten.


Naar boven Gelogd

BravoGames
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 59


« Antwoord #19 Gepost op: 22 Augustus 2015, 20:08:22 »

Ik hoop dat er veel mensen zijn die ook wat reclame maken!

hierbij dan Knipoog

Het is lang geleden dat ik aan GM heb zitten 'prutsen' maar misschien dat ik mee ga doen aan deze GMW (random keuze Tong) Hierbij een voorbeeld, helaas is dit ook het enige wat gedeeld wordt Knipoog



« Laatste verandering: 22 Augustus 2015, 21:37:19 door BravoGames »
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 22 Augustus 2015, 20:49:29 »

Ik heb een eergisteren even snel een random dungeon generator gemaakt, morgen ga ik kijken wat voor movement ik erin wil hebben (ik twijfel nog tussen grid movement en vrije movement (kijken met muis en lopen met pijltjes ofzo))


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

JasperGameNOOB
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 493


« Antwoord #21 Gepost op: 23 Augustus 2015, 12:30:57 »

Leuk thema

Naar boven Gelogd

29632963
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2530


WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 23 Augustus 2015, 12:49:54 »

ik ga meedoen aleen nog ff denken hoe ik random er juist goed in verwerkt maar ik zie dit zeker zitten.
ook echt leuk dat er zo een super prijs aangeboden word Blij


nog hulp nodig met volgende topics
game maker server
http://www.game-maker.nl/forums/topic,86241.0
Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 23 Augustus 2015, 21:58:19 »

hmmm, nu ik flink aan het testen ben merk ik hoe traag mijn world generation is, de vorige keer deed hij er 1 minuut er 24 seconden over om een simpele 2D dungeon te maken ter grootte van 2048*1536 met een grid van 32*32...

Hier moet ik echt wat aan gaan doen Grijns


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #24 Gepost op: 23 Augustus 2015, 22:25:36 »

dat is wel extreem traag, wat ben je in hemelsnaam allemaal aan het genereren?


Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 23 Augustus 2015, 22:51:31 »

dat is wel extreem traag, wat ben je in hemelsnaam allemaal aan het genereren?
Niet effient Tong

Ik gebruik een walker die kamers/gangen maakt en had er maar 1 in de room gezet die hij regelmatig weer terug zette om wat beter resultaat te kijrgen. Nu heb ik er 5 over de kamer verplaatst en een tijdslimiet van max 10 seconden erop gezet en krijg ongeveer dezelfde resultaten Tong

De code kan ik ook nog wat optimaliseren dus daar kan ik ook nog wat tijdwinst halen. Wat is in jullie ogen de max tijd om een level te genereren?

EDIT:
Ik zie zojuist dat ik tijdens het genereren een FPS van 20 haal Grijns Even kijken of ik dat minstens naar 30 kan krijgen Tong

« Laatste verandering: 23 Augustus 2015, 22:57:48 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1374


« Antwoord #26 Gepost op: 23 Augustus 2015, 23:19:23 »

Als je allemaal ingewikkelde dingen genereert mag het best even duren, maar laat dan op het scherm zien wat er gebeurt met een tekst of een balkje ofzo. Maar een simpele kleine dungeon moet gewoon binnen een paar seconden (liefst sneller) klaar zijn imo


Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #27 Gepost op: 23 Augustus 2015, 23:49:59 »

Als je allemaal ingewikkelde dingen genereert mag het best even duren, maar laat dan op het scherm zien wat er gebeurt met een tekst of een balkje ofzo. Maar een simpele kleine dungeon moet gewoon binnen een paar seconden (liefst sneller) klaar zijn imo
ik ga code morgen optimaliseren zodat hij de kamers sneller doet. Ben de code nu in mn hoofd aan het zetten :p

EDIT:
code herschreven in 4 minuutjes (even snel voor het ontbijt). Nu is hij in 1 seconde klaar maar haalt hij te veel weg Grijns
Even wat walkers weghalen dan maar Tong

« Laatste verandering: 24 Augustus 2015, 09:55:36 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider


Offline Offline

Berichten: 4789

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.


WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 25 Augustus 2015, 14:29:16 »

Goed bezig allemaal! Ik ben benieuwd naar de resultaten!


Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 5211

Was StefannafetS


WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 25 Augustus 2015, 14:54:26 »

Ik ga me deze en komende week bezig houden met een AI voor de tegenstander, en heb wat tips uit "The art of Screenshake" gebruikt en het resultaat mag er (beter dan ervoor tenminste) wezen.


Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community