game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  Nieuwe generatie wedstrijden
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Gepost op: 26 Juli 2015, 21:52:52 »

Hallo iedereen

Een paar weken geleden vroegen we jullie mening over de wedstrijden, en hoe jullie droomwedstrijd er zou uitzien. We hebben naar jullie mening geluisterd (of eerder gezegd: we hebben die gelezen) en hebben daaruit enkele conclusies over kunnen trekken. Uit die conclusies hebben we een paar veranderingen klaargezet voor de komende wedstrijden.

1. Er is vanaf de volgende wedstrijd een mogelijkheid om te stemmen op thema's. Je kan kiezen tussen 5 thema's en het thema met de meeste stemmen zal het thema van de wedstrijd zijn. Stemmen duurt 7 ŗ 10 dagen. Na het einde van het stemmen begint de wedstrijd onofficieŽl al, je kan het gewonnen thema zien bij de poll na het einde van het stemmen. Je mag dan al beginnen aan je spel met het thema dat op de eerste plaats staat. Een officiŽle aankondiging volgt altijd ter bevestiging. Uitzondering: bij gelijkstand kiezen wij willekeurig een van de meest gekozen thema's.

2. Tijdens de eerste week van de wedstrijd zullen wij enkele ideetjes publiceren (en we moedigen andere leden ook aan om dit te doen), deze ideetjes komen steeds van leden die 100% zeker zijn dat ze niet meedoen met de wedstrijd. Deze ideetjes kunnen ter inspiratie zijn of kunnen gebruikt worden door andere leden. Merk op dat op een idee geen "alleenrecht" zit!

3. Wedstrijden zullen in de toekomst langer (3 Š 4 maanden) duren. We hopen hiermee voornamelijk om mensen voldoende tijd te geven en zelf hun tijd in te plannen. Niemand houdt je echter tegen om al na 1 maand je spel in te zenden, maar misschien kan je toch nog beter wachten...

4. Gedurende de loop van de wedstrijd moedigen we je aan om tussentijdse feedback te krijgen, dit kan door een topic te openen (met demo) in Work in Progress, of op enkele vaste momenten (elke maand) kan je een tussentijdse evaluatie krijgen van een jurylid. Die jureert je spel alsof het je eindresultaat is en geeft je persoonlijke feedback. Merk op dat dit slechts door 1 jurylid gebeurt (om onze juryleden niet te zwaar te belasten). Je kan deze feedback gebruiken hoe je wil.

Je kan ook je spel al inzenden en tussentijdse feedback krijgen: dat betekent dat als we geen spel meer via PM ontvangen dat je spel dan in zijn laatste (voor ons) bekende vorm meegenomen wordt in de eindjurering, maar je kan altijd een update sturen!

5. De jurering, verloop net voor en na de deadline en dergelijke blijven onveranderd. Tenzij in uitzonderlijke gevallen zal de deadline niet meer verlengd worden (de tijd is lang genoeg voor de volgende wedstrijden). Inzenden kan nog steeds tijdens de volledige periode van de wedstrijd, maar we moedigen aan om dit ten minste na de laatste evaluatie in te zenden.

6. Verder: we weten dat de meeste van jullie niet dagelijks op het forum surfen, daarom zijn wij van plan om notificaties te versturen naar jullie op vaste momenten (met de mogelijkheid om je uit te schrijven): begin van de wedstrijd (stemmen op thema's), startschot van de wedstrijd (aankondigingstopic), bij tussentijdse evaluaties en natuurlijk de uitslag. We zitten dit momenteel nog uit te dokteren maar denken nu voornamelijk aan e-mails, of als er vraag is om dit te doen via een social media (Twitter, Facebook...) dan kunnen we hier misschien ook nog wat mee doen. Dit hangt van jullie af (het heeft geen zin om aankondigingen op social network X te doen, als jullie hier geen gebruik van maken).

Volledige details (notificaties, hoe tussentijdse feedback werkt...) zullen op het moment zelf duidelijk gemaakt worden.

Als jullie meer ideeŽn hebben, of het niet volledig akkoord zijn met iets kan je reageren via PM of in dit topic. De volgende wedstrijd zal zo snel mogelijk starten (als we de eerste 5 thema's weten). Dit zal een proefwedstrijd zijn voor ons om te zien of we de wedstrijden hier beter mee kunnen maken. Er is dus een kans dat we afwijken van bepaalde ideeŽn.

Nog altijd geldt: stuur je ideeŽn voor de wedstrijden voor thema's/onderwerpen/... op! Nu meer dan ooit! Zelf als je in het verleden eens een thema hebt ingezonden mag je deze nog eens herinzenden. Het kan zijn dat je thema nu wel gekozen wordt om een van de vijf mogelijke thema's te zijn. Stuur je thema in!

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 26 Juli 2015, 22:02:44 »

Klinkt super vet! Coole verbeteringen die het aantal inzendingen zeker zal helpen verhogen. Ook leuk dat er tijd in is gestoken om het een en ander te verbeteren.

Nog een leuk idee uit het topic dat misschien over het hoofd is gezien:

Citaat
- Een regelmaat in de wedstrijden zou leuk zijn en veel helpen. Bijvoorbeeld: als er elk jaar een "zomerwedstrijd" zou worden aangekondigd, dan zou dat ingeburgerd worden in de leden en kan men lang voordat de zomervakantie begint denken: "Ik heb al een jaar lang het NGMC niet bezocht, laat ik eens meedoen met hun zomerwedstrijd!"

Naar boven Gelogd

StefanJanssen
Gebruiker

Was StefannafetS

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Juli 2015, 13:51:27 »

Hallo iedereen

3. Wedstrijden zullen in de toekomst langer (3 Š 4 maanden) duren. We hopen hiermee voornamelijk om mensen voldoende tijd te geven en zelf hun tijd in te plannen. Niemand houdt je echter tegen om al na 1 maand je spel in te zenden, maar misschien kan je toch nog beter wachten...

4. Je kan ook je spel al inzenden en tussentijdse feedback krijgen: dat betekent dat als we geen spel meer via PM ontvangen dat je spel dan in zijn laatste (voor ons) bekende vorm meegenomen wordt in de eindjurering, maar je kan altijd een update sturen!
Lijkt mij dat je als je na een maand klaar bent maar beter wel alvast kan insturen. Updaten kan altijd nog maar dan heb je in ieder geval iets ingeleverd. (voor het geval voor de vergeetachtige mensen in ieder geval (moi) )

Verder zien de verbeteringen er erg goed uit. Zeker omdat het langer duurt kunnen beginnende spelmakers nu makkelijker iets kunnen inleveren

« Laatste verandering: 27 Juli 2015, 14:09:04 door StefanJanssen »

Begrijp je iets niet in een uitleg van een gebruiker? Bekijk eerst de helpfile voor je iets vraagt
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #3 Gepost op: 27 Juli 2015, 20:59:46 »

Voor de volledigheid: het is voor ons ook proberen natuurlijk. We hebben de afgelopen jaren vooral heel veel gedaan "wat we altijd deden". De ideeŽn zijn niet 100% vast. Na #48 gaan we gewoon weer opnieuw kijken wat we kunnen bijstellen.

Citaat
- Een regelmaat in de wedstrijden zou leuk zijn en veel helpen. Bijvoorbeeld: als er elk jaar een "zomerwedstrijd" zou worden aangekondigd, dan zou dat ingeburgerd worden in de leden en kan men lang voordat de zomervakantie begint denken: "Ik heb al een jaar lang het NGMC niet bezocht, laat ik eens meedoen met hun zomerwedstrijd!"

Het zou heel goed kunnen dat dit automatisch gebeurt als wedstrijden langer gaan duren. Want als een wedstrijd 3 maanden is, dan kunnen er maar maximaal 3 in een jaar zitten (gezien de tussenruimte voor jureren etc.). Met de Awards in januari (die wat mij betreft gewoon doorgaan) is het dan haast automatisch zo dat je een voorjaarswedstrijd, een zomerwedstrijd en een najaarswedstrijd krijgt.

Het idee dat jij hier aanhaalt om ťťn van die drie er "speciaal uit te lichten" is dan misschien wel mooi. Hangt er allemaal vanaf denk ik hoe dingen gaan lopen.

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #4 Gepost op: 30 Juli 2015, 13:36:50 »

Ik denk ook dat er sowieso op een manier wel een ritme in kan ontstaan. Valt af te wachten uiteraard. Als jullie nog concrete ideeŽn hebben zijn deze ook altijd welkom! Gemoedelijk

De volgende wedstrijd gaat zo snel mogelijk van start, wij hebben onze 5 thema's ondertussen besproken dus lang gaat het niet meer duren!

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #5 Gepost op: 31 Juli 2015, 14:01:48 »

Die notificaties zijn zeker een goed idee! Email heeft mijn voorkeur, maar misschien denken andere mensen daar anders over? Ik ben benieuwd hoe deze veranderingen gaan uitpakken!

Naar boven Gelogd

Red Owl Games
Gebruiker

In het land der blinden is ťťnoog koning.

« Antwoord #6 Gepost op: 12 Augustus 2015, 11:17:33 »

Supertof dat er gezocht wordt naar een nieuwe vorm! Ik ben heel benieuwd wat de komende wedstrijd op gaat leveren, maar ik denk dat de vernieuwing in ieder geval extra deelnemers gaat trekken. Blij

Mijn voorkeur voor notificatie zou ook naar e-mail gaan, maar misschien moet hier ergens een poll over gemaakt worden?

Neem een kijkje op mijn website: Red Owl Games

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: