game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Forest Warrior
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

santralos
Gebruiker

- Working on a game -

« Gepost op: 25 Mei 2015, 21:54:50 »

Na gestopt te zijn met een oud java project ben ik samen met een vriend begonnen aan een nieuw gamemaker project. Na een paar weken is dit het resultaat geworden.

Forest Warrior is een 2d, action combat game waarbij je je in leven moet houden in een bos vol kwaadaardige monsters als zombies, vogels en fire spirits. Door middel van verschillende wapens zoals een hakbijl, combat pistol en granaten moet je je in stand zien te houden in waves die steeds sneller en lastigger worden.

Naast wapens kun je ook gebruik maken van zogenoemde specials. Specials zijn powerups die je tijdens het spel kan activeren. Ze verschillen in tijd en in functie maar dit staat goed beschreven in het selectie menu.

Tijdens een game heb je 4 specials tot je beschikking waarvan je de eerste 3 zelf kan kiezen (de 4e staat altijd vast). De specials zijn gerangschikt van level 1 special tot aan een level 3 special. In de game heb je een special balk die toeneemt naarmate je meer punten verdient door het killen van monsters. Deze balk is opgesplitst in 4 stukken. Na 1 stuk gevuld te hebben kun je special level 1 activeren, na 2 stukken een level 2 special enz. Het doel hiervan is dus om een strategie in het spel te krijgen.

Een bijzonder geval van deze specials zijn de allies. Allies kun je oproepen om je mee te helpen met het bevechten van de monsters. Tot nu toe hebben we een Havik(The Hawk) die voor jou de monsters in de lucht netjes opruimt en een Husky die de zombies voor je afschrikt en daardoor wat last van je schouders afhaalt.

We hebben op dit moment een stabiele versie (10 waves met een eindbaas, credits en een optie menu) weten te maken en hebben daarom ook besloten het spel te gaan publiceren. We hopen heel erg dat het spel door Steam greenlight gekozen wordt en zullen ook zeker doorgaan met het verder ontwikkelen van de game.

We hebben een gratis Demo gereleased die je hier kan downloaden

« Laatste verandering: 25 Mei 2015, 21:57:43 door santralos »

- Working on a game -
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 25 Mei 2015, 22:10:35 »

Prachtige pixelart  Blij
Die animatie van die vogel is heel erg nice

Ik ga zo slapen dus ik kan er inhoudelijk nog niets over zeggen, maar ik ga het zeker spelen binnenkort.

Naar boven Gelogd

Cyranh
Gebruiker

« Antwoord #2 Gepost op: 27 Mei 2015, 18:12:25 »

Vette game! Erg mooi spel. Het is alleen nogal moeilijk en altijd hetzelfde. Ook is het jammer dat je niet kunt springen en dat de map nogal klein is. Nu is het alleen links slaan, rechts slaan etc etc.

Wel erg leuk spel! Well done.

Naar boven Gelogd

Finn
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Mei 2015, 20:05:24 »

Toffe art, het ziet er allemaal gelikt uit.

De gameplay is geinig, maar inderdaad erg eentonig. Dit lijkt me echt een spel om upgrades in te stoppen waardoor het een verslavende factor krijgt, want de verslavende factor misde nu een beetje, ik had als speler niet echt een doel.

Ohja en ik heb een stem gedaan op jullie steam greanlight! Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: