game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  YoYoGames introduceert de GameMaker: Microwave
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Gepost op: 1 April 2015, 13:22:33 »

YoYoGames heeft een paar uur geleden hun nieuwste technologie online gezet, de GameMaker: Microwave. Door middel van een eenvoudige cross-platform IDE kan je verbinding maken met een microgolfoven en zelf je eten samenstellen, zonder vreselijke fysica en chemische formules te weten om energie om te zetten naar eten. YoYoGames hoopt dat deze technologie de wereld van hobbykoks en topchefs ondersteboven gaat draaien.

Hoe werkt het?

Je kan eten maken door middel van een Drag'nDrop-interface (zoals we gewoon zijn bij Drag&Drop bij GameMaker), of via GMMML (GameMaker: Microwave Markup Language).
Verbind vervolgens je microgolfoven met je Wi-Fi-netwerk (er is nog geen informatie over bekabelde netwerken). Druk daarna op "publish" en na enkele minuten komt er een heerlijke maaltijd uit je microgolf.

Meer informatie

« Laatste verandering: 1 April 2015, 17:23:55 door Bjarno »

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #1 Gepost op: 1 April 2015, 13:33:05 »

\o/

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker

Geblokkeerd!

Klik op de link (zie signature)

« Antwoord #2 Gepost op: 1 April 2015, 15:33:37 »

Is dit een 1 april grap?

Speel EGA - een verslavende arcadegame! NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 1 April 2015, 15:50:46 »

Brengt de overname toch nog iets goeds!

TR

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #4 Gepost op: 1 April 2015, 15:53:56 »

Wel spijtig dat het net werkt met elke microgolfoven Treurig

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 1 April 2015, 15:56:20 »

Is dit een 1 april grap?
Nee.

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker

Geblokkeerd!

« Antwoord #6 Gepost op: 1 April 2015, 15:57:35 »

Nee.
Ja.

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 1 April 2015, 16:05:38 »

Allereest: geweldig dat nota bene yoyogames als een van de eersten begint aan de natuurlijke opvolger van de 3D-printer.
Ik ben heel erg benieuwd met welke magnetronproducent ze in zee zijn gegaan, want voor zover ik weet zijn de meeste syntheseapparaten nog in een vroeg ontwikkelingsstadium. Natuurlijk is synthese ook mogelijk met gewone magnetrons, maar dit vereist wel dat je zelf aanpassingen maakt aan het apparaat. (zoals het inbouwen van een Arduino met wifi-chip)

Wel jammer dat het pakket waarschijnlijk de eerste jaren nog honderden euro's zal kosten (dezelfde prijsklasse als  Game Maker Studio Pro en een exportmodule per magnetronfabrikant), dus mij zul je niet snel zien ontwikkelen voor het platform.

hobbyist koks en professionele chefs
Op z'n Nederlands ook wel bekend als hobbykoks en topchefs. Of is "hobbyist kok" net zo'n Vlaanderisme als microgolfoven? Knipoog

Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid

RIP Game Maker Community :(

« Antwoord #8 Gepost op: 1 April 2015, 16:06:06 »

Ja.
Nee, want het is officieel.

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker

Geblokkeerd!

« Antwoord #9 Gepost op: 1 April 2015, 16:07:29 »

Nee, want het is officieel.
Waarom wordt dit dan op 1 april aangekondigd?

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 1 April 2015, 16:17:21 »

Ik denk dat ik nog even wacht, aangezien ik heb gehoord (nog niet bevestigd door YoYoGames volgens mij) dat er een export aan zit te komen voor de frituurpan. Ik denk namelijk dat ze wel weer korting gaan geven op het hele pakket (magnetron met exports naar oven, bbq, friteuze etcetera), dat deden ze eerder volgens mij ook toen de exports voor studio uit kwamen.
Is dit verstandig, of kan ik beter gewoon nu de microwave versie kopen en later de exports los? Ik heb namelijk ook nog geen wifi op mijn bbq.

Ik heb trouwens al wat code geschreven, zou iemand die het programma al heeft dit kunnen testen?
GML:
bread = bread_create_from_scratch(x, y, br_sesambolletje);
toast_bread(bread, medium);
meat = meat_get_beef(150g, minced);
seasoning = custom;
burger = burger_create_from_meat(meat, seasoning);
bake_burger(burger, medium_rare);
topping_add(mayo);
topping_add(letuce);
topping_add(onion_rings);
topping_add(tomato_slices);
topping_add(jalapeno);
topping_add(ketchup);
topping_add(mustard);
topping_add(pickles);
burger_assemble(x, y);

« Laatste verandering: 1 April 2015, 16:33:58 door ShroomProductions »

Naar boven Gelogd

Flumble
Gebruiker

« Antwoord #11 Gepost op: 1 April 2015, 16:44:06 »

Ik denk dat ik nog even wacht, aangezien ik heb gehoord (nog niet bevestigd door YoYoGames volgens mij) dat er een export aan zit te komen voor de frituurpan. Ik denk namelijk dat ze wel weer korting gaan geven op het hele pakket (magnetron met exports naar oven, bbq, friteuze etcetera), dat deden ze eerder volgens mij ook toen de exports voor studio uit kwamen.
Is dit verstandig, of kan ik beter gewoon nu de microwave versie kopen en later de exports los? Ik heb namelijk ook nog geen wifi op mijn bbq.
Haha, jij bent goed beet genomen, want friteuses en barbecues werken totaal anders dan magnetrons. Tong
Voor voedselsynthese heb je hele precieze verhitting nodig, wat je in een magnetron bereikt met staande golven. Friteuses en barbecues hebben simpelweg een groot verwarmingselement aan de onderkant die voor de hitte zorgt.

Wat op zich nog wel een mogelijkheid zou zijn, is de olie op temperatuur brengen in de frituurpan en vervolgens met een krachtige laser synthetiseren. (een soortgelijke techniek als dit) Maar deze manier van synthese is veel trager, foutgevoeliger en minder precies en er is totaal geen reden om frituurpannen met een laser te verkopen. Ja, tenzij Apple het doet, dan zijn er vast een paar duizend hipsters die er een willen puur voor de gimmick. Tong

Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #12 Gepost op: 1 April 2015, 16:55:04 »

Citaat
The IDE will be PC only to begin with, but later we hope to expand to Mac OS X, Ubuntu and smart toasters running Android 4.4 or higher.
Als het met een toaster kan zou het met een electrische barbecue met android toch ook wel moeten lukken? En anders kun je misschien je bbq of friteuze via usb aansluiten op een android telefoon, of een virtual toaster gebruiken ofzo, of denk ik nu te makkelijk?

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

« Antwoord #13 Gepost op: 1 April 2015, 17:23:02 »

Ik vermoed dat je daar aparte modules voor moet kopen, maar iedereen heeft tegenwoordig toch een magnetron? Dus dat zal toch al het basispakket zijn.

Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker

Leider SaboTage

« Antwoord #14 Gepost op: 1 April 2015, 17:45:59 »

Ik vermoed dat je daar aparte modules voor moet kopen, maar iedereen heeft tegenwoordig toch een magnetron? Dus dat zal toch al het basispakket zijn.

O.M.G. hier zat ik al jaren op te wachten, even al mijn projecten opzei schuiven en gelijk een magnatron kopen. Het moet wel een goeie en goedkopen zijn, ik moet de module nog betalen!

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: