game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [Alpha 0.3] TowerProject
Pagina's: [1] 2 3
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Gepost op: 22 Maart 2015, 20:58:55 »

Hallo.
Ik ben de laatste paar dagen bezig geweest met een RPG waar het doel is zo hoog mogenlijk in een toren te komen. Je kan daarbij zo veel keer dood gaan als je wilt en je behoud dan je spullen. Ik heb nog geen naam dus als iemand iets weet hoor ik het graag :).




-Download-
Mvg. Casper.

« Laatste verandering: 5 April 2015, 21:40:46 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 349

Leider SaboTage


WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 22 Maart 2015, 21:08:22 »

Heey Ceymoonie! Lang geen creatie van je gezien!

Nou het eerste wat ik dacht toen ik de game opende was "de movement speed is REAL" haha.

Je beweegt zo snel, wat het een leuk aspect geeft  Gekanteld

Verder vind ik het echt leuk hoe je de invetory in elkaar hebt gestoken, ziet er goed uit!

Enige wat ik minder vind aan je Alpha, is gelijk ook een pluspuntje: De combat is mindless. Daarbij bedoel ik, spam je attack knoppen erop los  Grijns

Voorderest ziet het er echt super leuk uit en leuk in elkaar gezet. Wat sound erbij en je hebt al een game

Ben benieuwd naar de volgende updates!


PS: wat dacht je van de naam Tower Rush ?

EDIT: heb een bug gevonden.

"als je links of rechts ingedrukt houd en tegen de muur botst met een aanloop en van image_xscale veranderd kom je vast te zitten in de muur. ik raad aan om je origin helemaal in het midden te zetten of je sprite mask te vergroten zodat aan beide kanten je character collision boxen even groot zijn aan beide kanten"

« Laatste verandering: 22 Maart 2015, 21:15:03 door Shaddovv »

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 23 Maart 2015, 12:54:26 »

Heey Ceymoonie! Lang geen creatie van je gezien!
Hey Gemoedelijk.
Sinds ik op de middelbare school zit heb ik minder tijd gehad om aan dingen te werken, vandaar.

Citaat
PS: wat dacht je van de naam Tower Rush ?
Bedankt voor het idee, maar ik zou het liefer een naam geven die meer bij een RPG past. Aangezien het de bedoeling is dat er een stadje komt bij de voet van de toren, een heel keline storyline ect.

Citaat
"als je links of rechts ingedrukt houd en tegen de muur botst met een aanloop en van image_xscale veranderd kom je vast te zitten in de muur. ik raad aan om je origin helemaal in het midden te zetten of je sprite mask te vergroten zodat aan beide kanten je character collision boxen even groot zijn aan beide kanten"
Ik weet van die bug, maar ik kan geen oplossing vinden...
De origin staat in het midden.

Bedankt voor de reactie Gemoedelijk.

Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 349

Leider SaboTage


WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 23 Maart 2015, 14:05:43 »

Hey Gemoedelijk.
Sinds ik op de middelbare school zit heb ik minder tijd gehad om aan dingen te werken, vandaar.

Ik ben zelf ook een hele lange tijd niet actief geweest  Miauw



Bedankt voor het idee, maar ik zou het liefer een naam geven die meer bij een RPG past.

Ik heb hier nog een aantal namen:
Rush the Tower
Quick Salvation
Never Give Up
RushPlayingGame (RPG)
Never Ending



Ik weet van die bug, maar ik kan geen oplossing vinden...

Probeer in Collision check 1 pixel toe te voegen. Example:
GML:
///Colision Wall when facing right
if !place_meeting(obj_player.x+1,obj_player.y,obj_wall)
{
 //Perform Collision
}


Of probeer de Image Mask te veranderen, hij staat als het goed is nu op automatisch en zou je handmatig kunnen veranderen.



Bedankt voor de reactie Gemoedelijk.

Graagedaan, altijd  Engel


Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 23 Maart 2015, 14:13:32 »

Ik heb hier nog een aantal namen:
Rush the Tower
Quick Salvation
Never Give Up
RushPlayingGame (RPG)
Never Ending



Probeer in Collision check 1 pixel toe te voegen. Example:
GML:
///Colision Wall when facing right
if !place_meeting(obj_player.x+1,obj_player.y,obj_wall)
{
 //Perform Collision
}


Of probeer de Image Mask te veranderen, hij staat als het goed is nu op automatisch en zou je handmatig kunnen veranderen.
Bedankt voor de namen Gemoedelijk.
Ik wil er nog even lang over na denken omdat ik waarschijnlijk hier lang aan wil gaan werken.

Ik kan het niet testen, omdat ik op random momenten in de muur vast kom te zitten. Maar ik heb nu de mask zo gezet:

Zou dat helpen?

Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 349

Leider SaboTage


WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 23 Maart 2015, 16:28:20 »

Bedankt voor de namen Gemoedelijk.
Ik wil er nog even lang over na denken omdat ik waarschijnlijk hier lang aan wil gaan werken.

Ik kan het niet testen, omdat ik op random momenten in de muur vast kom te zitten. Maar ik heb nu de mask zo gezet:

Zou dat helpen?

als het goed is zou nu de collision opgelost moeten zijn als de origin van de sprite precies in het midden van de sprite_width zit. Hierbij maakt de hoogte niks uit.

Als dat het niet verhelpt zou ik bij de collision een extra pixel toevoegen zoals ik eerder had vermeld.

LET OP: dat je bij Image_xscale=1 pixel+1 doet en bij Image_xsclale=-1 pixel-1 doet


Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 28 Maart 2015, 12:45:13 »

Ik ben de laatste paar dagen actief hier mee bezig geweest, en ik kom er net achter dat ik perongelukt het mapje waar het in was opgeslagen heb verwijderd.
Is er iemand die weet hoe ik de overgebleven code (dus de download) nog kan terugkrijgen?

Edit: GameMaker: Studio had een backup gemaakt Gemoedelijk!!

« Laatste verandering: 28 Maart 2015, 12:48:34 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 349

Leider SaboTage


WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 28 Maart 2015, 14:40:31 »

Ik ben de laatste paar dagen actief hier mee bezig geweest, en ik kom er net achter dat ik perongelukt het mapje waar het in was opgeslagen heb verwijderd.
Is er iemand die weet hoe ik de overgebleven code (dus de download) nog kan terugkrijgen?

Edit: GameMaker: Studio had een backup gemaakt Gemoedelijk!!

Gelukkig, anders kon je wel de map waarin hij zat, terugzetten naar een bepaalde datum  Gekanteld


Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Maart 2015, 16:18:17 »

Gelukkig, anders kon je wel de map waarin hij zat, terugzetten naar een bepaalde datum  Gekanteld
Ik had perongeluk de hele map verwijderd Facepalm.
En er was geen backup van mijn desktop zelf.

Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 1 April 2015, 20:36:54 »

Update
Dit zijn de dingen die ik snel had genoteerd, dus het ziet er onduidleijk uit.
Changelog:
-Added more rooms.
-Added subtile outlines around some objects.
-Fixed equipped items glitching out while moving.
-Added levels and xp.
-Added a light shadow.
-Changed pedestal sprite.
-Added fullscreen (f11).
-Added steel weapons.
-Added crystal weapons.
-Added daggers and spears.
-Added weapon damage and name info.
-Added player animation.
-Made the gravity stronger when falling for longer.
-Perfected item dragging in inventory.

-And some stuff that isn't worth mentioning.


Heeft iemand nog een idee voor een naam?

« Laatste verandering: 1 April 2015, 20:40:11 door Ceymoonie »
Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker


Geblokkeerd!
Offline Offline

Berichten: 426

Klik op de link (zie signature)


« Antwoord #10 Gepost op: 1 April 2015, 20:39:08 »

Ik ga het spelen als je dit speelt:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,84638.0
EDIT: ik bestuur liever met de pijltjes Treurig

« Laatste verandering: 1 April 2015, 20:41:25 door Georges »

Speel EGA - een verslavende arcadegame! NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 1 April 2015, 20:40:46 »

Ik ga het spelen als je dit speelt:
http://www.game-maker.nl/forums/topic,84638.0
Sorry, ik wil liever dat mensen dit spel willen spelen ipv. dat ik een deal met ze heb.

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker


Geblokkeerd!
Offline Offline

Berichten: 426

Klik op de link (zie signature)


« Antwoord #12 Gepost op: 1 April 2015, 20:41:43 »

Sorry, ik wil liever dat mensen dit spel willen spelen ipv. dat ik een deal met ze heb.
EDIT: ik bestuur liever met de pijltjes Treurig


Speel EGA - een verslavende arcadegame! NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4839


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 1 April 2015, 20:43:37 »

EDIT: ik bestuur liever met de pijltjes Treurig
Maar is het dan niet moeilijk om de muis vast te houden Vragend?

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker


Geblokkeerd!
Offline Offline

Berichten: 426

Klik op de link (zie signature)


« Antwoord #14 Gepost op: 1 April 2015, 20:48:02 »

Maar is het dan niet moeilijk om de muis vast te houden Vragend?
Nee, zonder de pijltjes vind ik het spel onspeelbaar. Het is wel een leuke game.


Speel EGA - een verslavende arcadegame! NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2021 Nederlandse Game Maker Community