game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Space Rangers (scrolling shooter) versie 0.7.00 beta
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

winnetoe83
Gebruiker

« Gepost op: 8 Maart 2015, 14:49:15 »

SPACE RANGERS

screenshot2:Achievement menu
screenshot3:Workshop menu

Naam: Space Rangers: Assault of the Vendaari
Genre: scrolling shooter
Bestand: Installer (ca. 60MB) --> Na installatie ca. 68MB

AANDACHT: De installer is gemaakt met de ingebouwde installer van game maker.
Deze installer is dus clean en door yoyogames gemaakt.

Download INSTALLER: SPACE RANGERS (versie 0.7.0 beta)
Download ZIP: SPACE RANGERS (versie 0.7.00 beta)

Space Rangers Is dus een vertikale scrolling shooter dat zich in ruimte afspeelt.
Een groot deel van de Cosmos word bewaakt door de Space Rangers om orde en vrede te bewaren. Onlangs hebben de Rangers een enorme vloot ontdekt op de Cosmos Radar van een oude vijand die weer is opgedoken om de Cosmos te veroveren. De Vendaari zijn terug!!
Gelukkig hebben wij JOUW en jij gaat deze vloot stoppen samen met je team.

Ik heb gekozen voor een installer om heel dit sandbox gedoe te omzeilen.
Daarom was het nodig om een installer te maken om de working directory aan te kunnen passen.
Aangezien GMS de working directory automatisch instelt als appdata/local etc etc bij een single exe ging dit niet anders. Bovendien heb ik uiteraard ook gebruik gemaakt van de GMFilesystem dll
Naderhand gezien vind ik die installer opzich veel beter. Ziet er professioneler uit en er zit een handiger uninstaller bij. Je kan ook je eigen map kiezen etc etc.

Gezipte map met de inhoud van het spel toegevoegd als download.

Inhoud van het spel

-Saven en laden word automatisch uitgevoerd bij het afsluiten van het spel.
-Je kan geld inzamelen om upgrades te kopen.
-Je kan achievements halen om andere spullen mee te unlocken.
-Het spel bestaat uit 10 levels waarvan enkel level 1 nu beschikbaar is.
-Level 2 kan je unlocken en spelen maar er is niets.
-Je kan het spel pauzeren.
-Er zit een help menu in het titelscherm
-Je hebt 4 verschillende laser guns, waarvan je er 3 moet unlocken.
-Je hebt 3 verschillende missile types die je moet unlocken ( niet beschikbaar in deze versie).

BESTURING
-Gebruik de pijltjes toetsen om te bewegen (zowel in het spel als in de menus)
-Space bar is om te schieten en -X- om missiles te schieten ( nog niet beschikbaar)

RESOURCES
-Muziek : Freeware site ( Beetje aangepast)
-Graphics: Alles zelf gemaakt
-Geluiden: Deels zelf gemaakt, deels van een freeware site
-Code: Alles zelf geschreven met heel veel tips en steun van jullie uiteraard!(NGMC)

TO DO lijst:

-Nog 9 levels maken
-Nog 9 bazen ontwerpen, zowel grafisch als AI
-Meerdere vijanden toevoegen en meer soorten AI
-Meer variatie in paden die de vijanden afleggen
-Cluster missile en Heatseaker toevoegen
-Wing sockets en support modules toevoegen.
-Space mines toevoegen.
-Asteroids toevoegen.
-Dingen waar ik nu niet aan denk Gemoedelijk

Update 11/03/2015

-Er bleek een probleem te zijn ivm missende dll's.
 Dit komt door het gebruik van het GMFilesystem.dll dat opzich dll's nodig heeft om te kunnen
 werken. In principe is dit opgelost door het programma 'Microsoft Visual c++ 2010/2012'
 te installeren. Aangezien dat dit nogal gebruikersonvriendelijk is heb ik de nodige
 dll's handmatig toegevoegd.
 Dit zou opgelost moeten zijn nu. Post hier of PM me als dat niet zo zou zijn.
-Ik heb volgende dll's toegevoegd: msvcp100.dll,mscvp100d.dll,msvcr100.dll,msvcr100d.dll
-Asteroids toegevoegd
-Alle 3 soorten missiles toegevoegd
-Alle 4 types laserguns en alle 3 types missiles zijn volledig functioneel en beschikbaar
-In de HUD is een healtbar toegevoegd voor het tracken van de health van je huidig target.
-Je huidig target word aangeduid.
-Credits drop en punten zijn verhoogd en meer afwisselend.
-Damage indicator toegevoegd. Je ziet nu dat je schade aanricht en hoeveel.
-Health regenaratie indicator toegevoegd. Je ziet levenspunten bij krijgen als je een schilden reparatie powerup neemt.

update 13/03/2015

-Versie 0.6.00
-De hele engine is af en zou moeten doen wat ie moet doen.
-Alle achievements zijn haalbaar vanaf deze versie
-Alle wapen systemen kunnen vrijgespeelt worden en alle upgrades kunnen uitgevoerd worden
-De shop is volledig klaar.
-Support module is weggehaald, het paste niet in het spel.
-Nieuw type wing socket toegevoegd ter vervanging van support module.
-Nieuw level systeem ontwikkeld. Vijanden komen in waves nu.
-Space mines toegevoegd. Mijnen worden aangetrokken door de speler. Let op dus!
-Ufo vijand heeft nieuw wapen.
-Level 1 heeft zowat het eindstadium bereikt hoe het moet zijn.
-Voor de fun zijn voor elk level score en time toegevoegd ( massimot's raad opgevolgd  Blij)
 Dit wil zeggen dat je je eigen tijd en score kan proberen te verbeteren per level.
-In het titelscreen is ' hall of fame' weggehaald.

Ik heb hier al veel en hard aangewerkt. Ik hoop dat jullie het een leuk spel vinden.
Het is een simpel spel en een zoveelste scrolling shooter.

Ik hoor graag jullie mening.

« Laatste verandering: 20 April 2015, 10:14:20 door winnetoe83 »

Het gebeurd vaker dat mensen me grof of arrogant vinden na het lezen van een text van mij.
Ik kan je voor 100% verzekeren dat dat absoluut niet de bedoeling is. Lees daarom altijd mijn berichten/texten alsof ik heel vrolijk klink!
Creaties: Treasure hunter Joe
WIP:SPACE RANGERS
Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 11 Maart 2015, 08:53:23 »

Update 11/03/2015

-Er bleek een probleem te zijn ivm missende dll's.
 Dit komt door het gebruik van het GMFilesystem.dll dat opzich dll's nodig heeft om te kunnen
 werken. In principe is dit opgelost door het programma 'Microsoft Visual c++ 2010/2012'
 te installeren. Aangezien dat dit nogal gebruikersonvriendelijk is heb ik de nodige
 dll's handmatig toegevoegd.
 Dit zou opgelost moeten zijn nu. Post hier of PM me als dat niet zo zou zijn.
-Ik heb volgende dll's toegevoegd: msvcp100.dll,mscvp100d.dll,msvcr100.dll,msvcr100d.dll
-Asteroids toegevoegd
-Alle 3 soorten missiles toegevoegd
-Alle 4 types laserguns en alle 3 types missiles zijn volledig functioneel en beschikbaar
-In de HUD is een healtbar toegevoegd voor het tracken van de health van je huidig target.
-Je huidig target word aangeduid.
-Credits drop en punten zijn verhoogd en meer afwisselend.
-Damage indicator toegevoegd. Je ziet nu dat je schade aanricht en hoeveel.
-Health regenaratie indicator toegevoegd. Je ziet levenspunten bij krijgen als je een schilden
 reparatie powerup neemt.

Het gebeurd vaker dat mensen me grof of arrogant vinden na het lezen van een text van mij.
Ik kan je voor 100% verzekeren dat dat absoluut niet de bedoeling is. Lees daarom altijd mijn berichten/texten alsof ik heel vrolijk klink!
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Maart 2015, 09:18:20 »

Is het mogelijk om het bestand zonder installer te uploaden of werkt het dan niet meer? Ik (en samen met mij meer mensen) vinden het vervelend om dingen te moeten installeren.

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Maart 2015, 09:46:17 »

Ik heb gekozen voor een installer om heel dit sandbox gedoe te omzeilen.
Daarom was het nodig om een installer te maken om de working directory aan te kunnen passen.
Aangezien GMS de working directory automatisch instelt als appdata/local etc etc bij een single exe ging dit niet anders. Bovendien heb ik uiteraard ook gebruik gemaakt van de GMFilesystem dll
Naderhand gezien vind ik die installer opzich veel beter. Ziet er professioneler uit en er zit een handiger uninstaller bij. Je kan ook je eigen map kiezen etc etc.

Dus nee helaas, dan gaat het niet correct meer werken.
Waarom is dit trouwens vervelend? Het is alleen maar een voordeel.

Naar boven Gelogd

mart555
Gebruiker

Momenteel bezig met een dierentuin bouwen!

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Maart 2015, 17:24:30 »

Omdat de meeste mensen installers van anderen niet altijd vertrouwen (ivm dingen die er dan misschien bij worden geïnstalleerd).
Ik zelf ben er ook niet zo voor, ik heb liever een zipje of exe, dan weet je wat je downloadt.

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Maart 2015, 22:27:07 »

Ik heb als 31 jarige wel wat beters te doen dan andere schade te berokkenen met schadelijke software.
Ik heb ook geen zin om een hele discussie te beginnen over installers.
Als je dan toch reageerd op dit topic had je evengoed iets kunnen zeggen over het spel zelf ipv commentaar te geven enkel en alleen over die installer.
Als je het had uitgeprobeerd dan had je ook gezien dat ik de ingebouwde installer gebruik van game maker zelf. Deze is heel netjes en clean en professioneel.

Ik kan jullie garanderen dat er niets mis mee is met de installer.
Enkel drivers worden mss bijgeinstalleerd als je die nog niet hebt.
Dat zit er blijkbaar gratis bij, bij game maker installer.
Bovendien word er ook een uninstaller bijgevoegd.

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #6 Gepost op: 12 Maart 2015, 16:17:17 »

Ik heb als 31 jarige wel wat beters te doen dan andere schade te berokkenen met schadelijke software.
Ik heb ook geen zin om een hele discussie te beginnen over installers.
Helaas zijn er andere mensen die dat wel doen, dus is het altijd oppassen geblazen Knipoog En ik sluit me aan bij de laatste, laten we het over het spel hebben i.p.v. de installers.

De volgende punten vielen me op tijdens het spelen van het spel:

- De stijl van de tekst in het hele spel is hetzelfde, en past ook bij een retro spelletje. Prima.
- Tijdens het spelen van level 1 zie ik onderin dat ik 0 achievements heb gehaald. Ik zou dat daar weghalen en in het achievementsmenu o.i.d. zetten. Hier lijkt het me een beetje zinloos.
- Wat is het verschil tussen credits en score? Welk verband zit ertussen?
- De muziek is prima, maar het schieten van je eigen kogels is echt te hard. Misschien ietsje zachter zetten?
- Veel achievements! Wow, dat is echt leuk!
- Level 1 duurt redelijk lang, na +- 5 minuten vroeg ik me af of er iets zou veranderen toen de eindbaas opeens verscheen. Misschien kan je level 1 wat korter maken, aangezien het eerste level vaak als introductielevel wordt gebruikt Knipoog
- Het levelselectmenu is redelijk leeg, misschien kan je een soort higshcore per level bijhouden en deze hier neerzetten?
- Het laten zien van de credits is prima, maar ik vond het een beetje afleidend om dat bovenin m'n beeld te zien voorbij komen tijdens het spelen.

Zo dat was het wel weer, keep up the good work!

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 12 Maart 2015, 22:49:08 »

- Tijdens het spelen van level 1 zie ik onderin dat ik 0 achievements heb gehaald. Ik zou dat daar weghalen en in het achievementsmenu o.i.d. zetten. Hier lijkt het me een beetje zinloos.
Ja je hebt gelijk. Ik vond dat ook wel niet echt op zen plaats staan.
Ik wilde echtr dat vak wat opvullen met dingen.
Mss zet ik iets om het geluid te regelen ofzo. Suggesties zijn ook altijd welkom Gemoedelijk
Het aantal achievements en achievementpoints staan ook al vermeld in de achievementmenu.

- Wat is het verschil tussen credits en score? Welk verband zit ertussen?
Ik weet niet goed wat je hiermee bedoelt. Ik ga er vanuit dat je niet hebt begrepen dat score punten zijn, gewoon voor de fun en dat credits geld is waarmee je upgrades kan kopen en of missiles.
Ik wil eventueel later nog iets anders doen met de score, ik heb het daarom alvast ingebouwd.
Wss maak ik een higscore lijst ofzo

- Het levelselectmenu is redelijk leeg, misschien kan je een soort higshcore per level bijhouden en deze hier neerzetten?
Dat lijkt me wel een leuk idee, mss doe ik dat wel. Dan weet ik alvast wat doen met de score.

- De muziek is prima, maar het schieten van je eigen kogels is echt te hard. Misschien ietsje zachter zetten?
Komt in orde!

- Level 1 duurt redelijk lang, na +- 5 minuten vroeg ik me af of er iets zou veranderen toen de eindbaas opeens verscheen. Misschien kan je level 1 wat korter maken, aangezien het eerste level vaak als introductielevel wordt gebruikt Knipoog
Ja idd het is een lang level. Dat komt doordat ik een level heb gemaakt om al iets speelbaard te hebben. Het level dat je nu ziet is maar slechts om te testen. Ik ga de levels in ieder geval aanpassen zodat ze aangenamer zijn en niet te lang.

- Het laten zien van de credits is prima, maar ik vond het een beetje afleidend om dat bovenin m'n beeld te zien voorbij komen tijdens het spelen.
Ja de bedoeling was om de speler te laten zien dat hij geld binnen krijgt en punten.
Je ziet ook nog 2 andere cijfers op je scherm: de damage die je doet en de levens die je krijgt.
Rood en blauw. Aangezien je zegt ' een beetje afleidend' denk ik dat het niet zo erg is.
Beetje afleiding is best ok dan, maakt het ook weer uitdagender.
Ik ga dit voorlopig in het spel laten tenzij echt veel mensen hierover zouden klagen.
Een beetje is ok maar te afleidend niet.

- Veel achievements! Wow, dat is echt leuk!
Ik wilde aan dit spel iets speciaals toevoegen ( buiten de workshop) , iets om een doel na te streven. Zodus heb ik 50 achievements toegevoegd.
Fijn dat je dat leuk vind.

Momenteel ben ik bezig met het levelontwerp te optimaliseren.
Ik maak momenteel gebruik van een timeline. Ik ga dit verder ook gebruiken, maar zo dat ik vijanden laat spawnen en de timeline laat stoppen. Pas als alle vijanden uit de room zijn of vernietigd, de timeline verder zetten en een nieuwe wave laten spawnen.
Zo kan je elke wave op je eigen tempo doen en heb ik ook betere controle op over wat en hoe en hoeveel ik iets laat spawnen. Wie weet kan ik mss de tijd bijhouden hoe lang je er over deed om het level uit te spelen.

Ook ben ik nog meerdere soorten vijanden aan het maken en verschillende soorten wapens voor de vijanden, daarna moet ik nog kijken hoe ik het ga aanpakken met de bazen.
1 per 2-3 levels mss?

Ohja de ruimte mijnen zijn ondertussen klaar

Dit weekend komt er wing sockets bij zeker en vast en de workshop word afgewerkt.
2 wing sockets: auto fire turret, repair turret
Ze werken al, moet ze enkel nog beschikbaar maken en de shop ervoor afstellen.
In de workshop voer je je upgrades uit!!!
De prijs van de upgrades moet mss nog gebalanceerd worden.

Naar boven Gelogd

Ferry145
Gebruiker

Zelda fan hier zo!

« Antwoord #8 Gepost op: 13 Maart 2015, 16:54:10 »

Laat maar. (dacht dat ik een privébericht naar iemand stuurde)

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 13 Maart 2015, 22:14:59 »

update 13/03/2015

-Versie 0.6.00
-De hele engine is af en zou moeten doen wat ie moet doen.
-Alle achievements zijn haalbaar vanaf deze versie
-Alle wapen systemen kunnen vrijgespeelt worden en alle upgrades kunnen uitgevoerd worden
-De shop is volledig klaar.
-Support module is weggehaald, het paste niet in het spel.
-Nieuw type wing socket toegevoegd ter vervanging van support module.
-Nieuw level systeem ontwikkeld. Vijanden komen in waves nu.
-Space mines toegevoegd. Mijnen worden aangetrokken door de speler. Let op dus!
-Ufo vijand heeft nieuw wapen.
-Level 1 heeft zowat het eindstadium bereikt hoe het moet zijn.
-Voor de fun zijn voor elk level score en time toegevoegd ( massimot's raad opgevolgd  Blij)
 Dit wil zeggen dat je je eigen tijd en score kan proberen te verbeteren per level.
-In het titelscreen is ' hall of fame' weggehaald.

« Laatste verandering: 20 April 2015, 10:13:29 door winnetoe83 »

Naar boven Gelogd

winnetoe83
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 20 April 2015, 10:12:46 »

Update 20/04/2015

Ik heb een tijdje niet meer gewerkt aan het project, maar hier is weer een nieuwe update

-Versie 0.7.00 (vergeten aan te passen in het spel zelf, maar het is echt een nieuwere versie)
-10 levels
-5 bazen
-verschillende tweaks gedaan, o.a. upgrade kosten drastisch verlaagd.
-Er is nog geen eind scherm, maar je kan wel alles spelen en unlocken.
-Het is spel is voor 95% af naar mijn beoordeling!

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: