game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Game Maker Nieuws
| | |-+  Playtech koopt YoYoGames
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Gepost op: 17 Februari 2015, 07:45:04 »

Gisteren is aangekondigd dat Playtech YoYoGames heeft gekocht voor zo'n €14,4 miljoen. Playtech maakt momenteel vooral software voor (online) casino's, maar het lijkt erop dat het bedrijf wil uitbreiden naar de markt voor casual games. Naast deze overname heeft het bedrijf namelijk ook al Playmee, een intern ontwikkelteam voor dat soort spellen met momenteel 120 werknemers (bron).

Sandy Duncan, de huidige topman van YoYoGames, is afgetreden, maar blijft naar eigen zeggen betrokken bij GameMaker. Volgens de huidige ontwikkelaars is de overname een goede zaak en zal de ontwikkeling van GameMaker: Studio 2.0 doorgaan.

Bronnen: The Courier; GMC-topic; Game Maker News Bite


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1394

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS


« Antwoord #1 Gepost op: 17 Februari 2015, 10:43:51 »

Dat klinkt wel flinke verandering en ik ben benieuwd wat we ervan gaan terugzien. Wat denken jullie, is dit een goede overname of moeten we dat nog maar afwachten?

Naar boven Gelogd

Ferry145
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 56

Zelda fan hier zo!


WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Februari 2015, 11:21:38 »

Dat klinkt wel flinke verandering en ik ben benieuwd wat we ervan gaan terugzien. Wat denken jullie, is dit een goede overname of moeten we dat nog maar afwachten?

Ik zelf denk dat we maar even moeten afwachten. Een bedrijf dat vooral casino-site's beheerd vind ik niet goed matchen met Game Maker.


Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4472

RIP Game Maker Community :(


« Antwoord #3 Gepost op: 17 Februari 2015, 11:46:58 »

Overnames staan me nooit aan.

Naar boven Gelogd

Ferry145
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 56

Zelda fan hier zo!


WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Februari 2015, 14:11:03 »

Overnames staan me nooit aan.

Echt hé, ik heb het al vaker meegemaakt dat bedrijven een of twee jaar na de overname failliet gaan of het gene wat ze maken word overbodig.

« Laatste verandering: 17 Februari 2015, 14:18:00 door Ferry145 »

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #5 Gepost op: 17 Februari 2015, 15:02:28 »

Ik vind het ook enigszins zorgelijk. Aan de ene kant zou de overname voor extra investeringen kunnen zorgen, waardoor de ontwikkeling van GameMaker sneller kan gaan. Aan de andere kant ben ik bang dat de community-gerichtheid van YYG verloren gaat, dat GameMaker nog veel minder betaalbaar wordt, of dat het product bijvoorbeeld erg gericht wordt op de gokmarkt.


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Ferry145
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 56

Zelda fan hier zo!


WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 17 Februari 2015, 15:21:27 »

Ik vind het ook enigszins zorgelijk. Aan de ene kant zou de overname voor extra investeringen kunnen zorgen, waardoor de ontwikkeling van GameMaker sneller kan gaan. Aan de andere kant ben ik bang dat de community-gerichtheid van YYG verloren gaat, dat GameMaker nog veel minder betaalbaar wordt, of dat het product bijvoorbeeld erg gericht wordt op de gokmarkt.

Dat het word gericht op de gokmarkt maakt me ernstig zorgen, Game Maker is inderdaad vergeleken met vroeger veel duurder geworden maar inmiddels krijg je bij Game Maker veel voor het geld. Maar als de medewerkers op Twitter zeggen dat ze er blij mee zijn...


Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4472

RIP Game Maker Community :(


« Antwoord #7 Gepost op: 17 Februari 2015, 15:48:12 »

De prijs van Game Maker is inderdaad een pain in the ass. Vroeger was het 40 euro. Ok, fine, dat is in de plaats van een nieuw spel een programma om spellen mee te maken.

Nu betaal je al makkelijk honderden euro's. Dat is toch het hele doel van Game Maker niet meer? Game Maker was oorspronkelijk bedoeld (of dat dacht ik toch) voor mensen te leren programmeren, en mensen die niet kunnen programmeren gaan geen honderden euro's uitgeven. Neen.

Ik had het geluk dat ik GM:S Professional van CGC kreeg, maar dat is zeker en vast niet zo bij iedereen. Anders programmeerde ik nog steeds in GM8. Rolt ogen

Dat het word gericht op de gokmarkt maakt me ernstig zorgen, Game Maker is inderdaad vergeleken met vroeger veel duurder geworden maar inmiddels krijg je bij Game Maker veel voor het geld. Maar als de medewerkers op Twitter zeggen dat ze er blij mee zijn...

Als ik 14,4 miljoen in mijn zakken heb mag je ook eens vragen of ik blij ben. Knipoog

Naar boven Gelogd

Ferry145
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 56

Zelda fan hier zo!


WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Februari 2015, 15:52:49 »

De prijs van Game Maker is inderdaad een pain in the ass. Vroeger was het 40 euro. Ok, fine, dat is in de plaats van een nieuw spel een programma om spellen mee te maken.

Nu betaal je al makkelijk honderden euro's. Dat is toch het hele doel van Game Maker niet meer? Game Maker was oorspronkelijk bedoeld (of dat dacht ik toch) voor mensen te leren programmeren, en mensen die niet kunnen programmeren gaan geen honderden euro's uitgeven. Neen.

Ik had het geluk dat ik GM:S Professional van CGC kreeg, maar dat is zeker en vast niet zo bij iedereen. Anders programmeerde ik nog steeds in GM8. Rolt ogen

Als ik 14,4 miljoen in mijn zakken heb mag je ook eens vragen of ik blij ben. Knipoog

Daar heb je wel gelijk in. Alleen ik dacht dat je Game Maker voor 20 dollar kreeg? Maar daar gaat het niet om. Ik weet wel nog dat het inderdaad het doel was om met Game Maker voor weinig makkelijk beginners spellen te laten brouwen.


Naar boven Gelogd

Steelkenny
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 4472

RIP Game Maker Community :(


« Antwoord #9 Gepost op: 17 Februari 2015, 16:04:18 »

Goh ja, het was inderdaad een beetje off-topic, maar ik zat met het hele "Game Maker wordt NOG groter yay!"-gedoe in mijn achterhoofd.

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2403


« Antwoord #10 Gepost op: 17 Februari 2015, 19:22:13 »

De prijs van Game Maker is inderdaad een pain in the ass. Vroeger was het 40 euro. Ok, fine, dat is in de plaats van een nieuw spel een programma om spellen mee te maken.

Nu betaal je al makkelijk honderden euro's. Dat is toch het hele doel van Game Maker niet meer? Game Maker was oorspronkelijk bedoeld (of dat dacht ik toch) voor mensen te leren programmeren, en mensen die niet kunnen programmeren gaan geen honderden euro's uitgeven. Neen.

Ik had het geluk dat ik GM:S Professional van CGC kreeg, maar dat is zeker en vast niet zo bij iedereen. Anders programmeerde ik nog steeds in GM8. Rolt ogen

Als ik 14,4 miljoen in mijn zakken heb mag je ook eens vragen of ik blij ben. Knipoog
Ik lees dit argument, namelijk dat Gamemaker duur is geworden keer op keer, maar naar mijn mening is het argument vrij onzinnig.

GM Studio Master kost op dit moment 800 dollar. GM8.1 kost(te) 40 dollar. Ja, als je puur naar deze getallen kijkt, is de prijs is omhoog gegaan. Maar kijk je even wat verder: voor 40 dollar krijg jij echt geen extra exports. Je betaald voor extra features: 3D, multiplayer, DLL, image_angle, enz. Verder zie je dat 800 dollar voornamelijk betaald voor de exports naar iOS, Android, Xbox, Playstation, enz. Voor 100 dollar heb je de Professional edition, die bijna het hele jaar door in de aanbieding is. Toevallig nu ook: 50 dollar.

Kijk je alleen naar de gratis versie, dan zie je dat de GM Studio gratis versie op elk opzicht veel meer biedt dan de gratis versie van GM 8.1. Waar je met de gratis versie van GM 8.1 niet eens image_angle kan gebruiken, kan je met de gratis versie van GM Studio zelfs een multiplayer game maken! (en nee, niet met de verouderde mplay_ functies van tien jaar geleden)

Ik zou bijna willen zeggen dat ik liever de gratis versie van GM Studio beter vind dan de betaalde versie van GM8.1.


Om iets meer ontopic te gaan: dit nieuwsbericht kwam voor mij vrij onverwacht aan, ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor Gamemaker. Ik had eerlijk gezegd een hoger bedrag verwacht dan tien miljoen, als je ziet hoe ongelovelijk groot de community is.

Verder is het gewoon afwachten en zien.

« Laatste verandering: 17 Februari 2015, 19:24:08 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4217


« Antwoord #11 Gepost op: 18 Februari 2015, 21:57:23 »

Zelf ben ik erg geschrokken van deze ontwikkeling. Ik ben nu al meer dan een jaar bezig met een geheim nieuw GM project (Overigens in C++ geschreven), nu de release nadert wil ik daar wel wat informatie over kwijt. Het is een soort van nieuwe runtime om bestaande GM games sterk uit te breiden op verschillende vlakken. Kortom, momenteel ben ik met mijn team behoorlijk afhankelijk van GM. Eerst ging het om een hobby project, toen werd het steeds commerciëler en nu staan we dus tegenover een bedrijf dat 14 miljoen waard is. Ik gok dat mijn runtime met geplande gratis export modules niet in de smaak zal vallen...

TR

Naar boven Gelogd

Shaddovv
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 349

Leider SaboTage


WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Februari 2015, 22:22:04 »

Waar ik me echt zorgen om maak is, hoe gaat het bedrijf dat GameMaker heeft overgekocht zijn 14,4 miljoen terugverdienen?

Zet je schrap op flinke veranderingen...

« Laatste verandering: 18 Februari 2015, 22:24:18 door Shaddovv »

Naar boven Gelogd

R1ckx
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 668

I'm a ghost, and I'm Red. Voeg me toe op steam :D


WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Februari 2015, 22:34:44 »

Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo

Dit is slecht nieuws, ze moeten dat geld terugverdienen en aangezien de markt (die het al bezit) niet verder kan betalen voor game maker (met uitzondering de modules) betekent het:
1) Duurder
2) Abonnomenten
3) Producten afspuwen als een machine (zoals five nights at freddy's 2 aan de wereld kwam)

En aangezien het een bedrijf is dat zich bezig houd met casino.. heb ik het idee dat 1, 2 en 3 allemaal aan de pas gaan komen.

Brace yourselves... Casino's are coming....

« Laatste verandering: 18 Februari 2015, 22:36:36 door R1ckx »

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker


Geblokkeerd!
Offline Offline

Berichten: 426

Klik op de link (zie signature)


« Antwoord #14 Gepost op: 18 Februari 2015, 22:39:05 »

Wat als Nintendo YoyoGames overkoopt van Playtech?


Speel EGA - een verslavende arcadegame! NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2023 Nederlandse Game Maker Community