game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Work in Progress (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  [ANDROID] Balloonley
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

de-haas
Gebruiker

de-haas games 2009-2014

« Gepost op: 12 Februari 2015, 17:38:43 »

Beschrijving
Balloonley wil een lange reis door de ruimte gaan maken. Help jij hem om zich een weg te banen door het gevaarlijke universum vol met scherpe voorwerpen? Laat Balloonley omhoog vliegen door hem op te blazen en de scherpe obstakels te ontwijken. Hoe groter Balloonley is, des te meer punten je verdient. Maar pas op! Hoe hoger Balloonley komt, des te gevaarlijker het voor hem zal worden!

Besturing
Door je vinger op het beeld te houden krijgt Balloonley lucht, hierdoor vliegt hij sneller omhoog maar word hij ook groter.
Op het moment dat je je vinger los laat zal Balloonley weer kleiner worden.

Balloonley blaast lucht uit naar je vinger. Je speelt dus alsof je Balloonley weg duwt van je vinger.
Het bewegen van Balloonley is in het begin wat wennen maar zorgt later voor een fijne makkelijke gameplay.

Screenshots

Items en obstakels
Star
*Door een ster te pakken krijg je direct 50 score
*Als je een ster pakt verdwijnen alle nail heads om je heen
*Als je een ster pakt word je direct een stuk groter

Nailhead
*Als je een nailhead raakt ben je game over
*Er staat een horizontale stippel lijn op de positie van de Nailhead zodat je hem ook kan vinden als hij buiten het scherm is
Moving Nailhead
*Als je een Moving Nailhead raakt ben je game over
*Moving Nailheads bewegen altijd horizontaal, in een willekeurige richting
*Er staat een horizontale pijltjes lijn op de positie van de nailhead zodat je hem ook kan vinden als hij buiten het scherm is
*De pijltjes staan altijd de zelfde kant op als de richting van een Moving Nailhead

Nawoord
We hebben al heel wat tijd in Balloonley zitten en goede response over de game ontvangen. Dit is slechts de eerste publieke versie van Balloonley. Waarschijnlijk zullen er betreft gameplay niet veel wijzigingen meer komen, maar er zullen bijvoorbeeld nog veel meer achievements toegevoegd worden. Ook zal de game grafisch nog wat updates krijgen.
Graag horen we wat jullie er van vinden.

Met vriendelijke groet,

Thijn en het team van DyseWebs

« Laatste verandering: 12 Februari 2015, 17:40:59 door de-haas »

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #1 Gepost op: 12 Februari 2015, 18:11:22 »

Ik heb dit even geïnstalleerd en gespeeld.

Om te beginnen:
Citaat
This application requires no special permissions to run.
Dat is in ieder geval zeer welkom. Gemoedelijk Lang niet elke app heeft zo weinig permissies nodig.

Er is Google Play Games integratie, maar ik heb besloten niet in te loggen aangezien ik nooit iets doe met Google Play Games. Dit niet accepteren werkt echter altijd onlogisch, maar ik snap dat je daar niets aan kunt doen. Na niet ingelogd te hebben staat er tijdens het spelen een controller icoontje. Ik zou dit icoontje alleen tijdens het menu laten zien, en niet tijdens het spel zelf. Na hierop te hebben gedrukt en nogmaals Google Play-integratie te hebben geannuleerd, verschijnen twee nieuwe knoppen op het scherm. Deze doen echter niets (waarschijnlijk omdat ik niet ben ingelogd, maar je kunt deze dan beter verbergen).

Ik vind het scoresysteem mooi bedacht. Je kunt risico nemen door te groeien of je kunt klein blijven maar weinig punten verdienen. Voor de rest is de gameplay vrij standaard, en ik vond de controls eerlijk gezegd erg rot werken. Het lijkt gewoon net niet altijd goed te reageren. Zo denk ik dat je te snel groter en te langzaam weer kleiner wordt. Ik kan me echter voorstellen dat anderen het wel fijn vinden, of juist verslavend omdat het moeilijk is. Een bug met de controls is dat het niet goed reageert als je twee vingers gebruikt (bijvoorbeeld één aan beide kanten van het scherm). Ook als je een vinger neerzet aan beide kanten en daarna één vinger loslaat wordt de andere vinger niet goed geregistreerd.

De graphics zijn prima. Muziek had ik uitstaan, dus dat zal ik niet beoordelen.

Mijn topscore is 154, maar ik heb niet al te lang gespeeld.

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

de-haas
Gebruiker

de-haas games 2009-2014

« Antwoord #2 Gepost op: 12 Februari 2015, 20:15:44 »

en ik vond de controls eerlijk gezegd erg rot werken. Het lijkt gewoon net niet altijd goed te reageren. Zo denk ik dat je te snel groter en te langzaam weer kleiner wordt. Ik kan me echter voorstellen dat anderen het wel fijn vinden, of juist verslavend omdat het moeilijk is.
Dat is in inderdaad om de moeilijkheid er goed in te brengen.
En als ik iedereen zie spelen is het ook geen spel wat je in 2 minuten kan Knipoog
Iedereen haalt de eerste keer rond de 50 score daarna al iets hoger en na een paar minuten al 300-500 score Gemoedelijk
Boven de 1000 word voor de meeste wel moeilijk ^^

Een bug met de controls is dat het niet goed reageert als je twee vingers gebruikt (bijvoorbeeld één aan beide kanten van het scherm). Ook als je een vinger neerzet aan beide kanten en daarna één vinger loslaat wordt de andere vinger niet goed geregistreerd.
Bedankt voor het melden, dit was ik nog vergeten te verbeteren.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: