game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  Global Game Jam 2015: maak jij ook in 48 uur een game?
Pagina's: [1]
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Mohammed-f
Gebruiker

« Gepost op: 21 December 2014, 15:27:00 »

Inleiding
Aankomende maand is het zover... De Global Game Jam 2015 vindt van vrijdag 23 t/m zondag 25 januari 2015 plaats.

Wereldwijd gaan duizenden studenten en jong professionals in een korte periode van 48 uur in groepjes non-stop een game maken, in een thema dat vrijdagmiddag aangekondigd wordt.

Citaat van: Wikipedia
The 2011 Game Jam, which ran January 2830, gathered 6500 participants at 169 sites who created over 1500 games total.[8]

The 2012 Game Jam ran January 2729 with over 10,684 participants in 242 locations (47 countries). 2209 games were created. According to a March 2 press release, the Global Game Jam is recognized as the largest in the world by the Guinness Book of World Records.[9]
Bron.

Algemene GGJ website. Hier moet je je aanmelden als je mee wilt doen.

Locaties in Nederland:

- Warp Zone, Amsterdam
- HvA, Amsterdam
- HKU, Hilversum
- Saxion, Enschede
- NHTV, Breda
- NHL, Leeuwarden

Bij de meeste locaties moet 50 worden neergelegd. Warp Zone is als uitzondering gratis. Nadeel van Warp Zone is dat het slechts 24 uur duurt.

Hoe zag GGJ2013 eruit? (Youtube)

(subtiele) Tip
Toen ik afgelopen jaar heb meegedaan, viel het me op dat bijna niemand ervaring heeft met GM. Als je alleen ervaring hebt met GM, is het erg lastig een goede team te vormen zonder voorbereiding (ik spreek uit ervaring).

Tenzij je graag je game in Unity maakt (bleh), raad ik sterk aan om van te voren af te spreken met vrienden / forumleden. Eventueel kan je dan op de GGJ leden zoeken die bijpassende graphics of muziek kunnen maken.

Om de moderators niet boos te maken, graag alleen reageren op team requests via PM.

Om te beginnen: wie wil met mij meedoen? Blij

« Laatste verandering: 21 December 2014, 17:48:57 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #1 Gepost op: 20 Januari 2015, 10:36:20 »

Niemand die toevallig meedoet (aan de HvA)? :/

Naar boven Gelogd

massimot
Gebruiker

GameMaker Studo 1.4 Prof + Android/iOS

« Antwoord #2 Gepost op: 20 Januari 2015, 17:48:22 »

Ziet er leuk uit, maar ik heb er helaas geen tijd voor. Veel plezier in ieder geval en als je gaat, zijn wij uiteraard benieuwd naar de game!

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1]
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: