game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Games
| |-+  Game Maker Creaties (Moderators: WBG, kaasje)
| | |-+  Briquid Mini
Pagina's: [1] 2
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Gepost op: 6 November 2014, 20:02:31 »

Briquid Mini

Briquid Mini Free

Het is zo ver mensen. Briquid Mini is daar! Althans, voor iOS. Android en Windows Phone laten nog even op zich wachten helaas. Zodra daar meer nieuws over is, laat ik dat uiteraard weten.

Er is overigens ook een gratis demo, voor als je het eerst wil proberen. De volledige game is ook in de demo te koop via een in-app aankoop. Echter, de hele game is verkrijgbaar voor maar één euro. Met de vele uren speelplezier die de game kan bieden is dit misschien wel het meeste dat je ooit uit één euro zal halen.

Briquid Mini is een uitdagende puzzelgame voor smartphones, en is gebaseerd op de gelijknamige puzzelaar Briquid voor tablets. Alles is aangepast op het kleinere scherm van telefoons, en de hele game is van de grond af aan herbouwd. Zo'n beetje het enige dat gelijk is gebleven zijn de geweldige water-, steen- en andere geluiden van Arjen Schut.

Gedurende de hele productie heb ik samengewerkt met Jos Bouman, de producer van Briquid Mini (en overigens vaste collega voor alle Gamious-titels waar ik aan werk).

Er is een volledig nieuwe grafische vormgeving, die dezelfde herkenbare primaire kleuren op een moderne manier verwerkt. Met dank aan Dick Grinwis voor het visuele design en Linda Hoogendam voor de verdere uitwerking en detaillering.

Ook nieuw zijn de 100 levels van de game. Ongeveer de helft van de levels zijn kleine versies van de levels van Briquid. Bij veel levels bleek aanpassing naar het kleinere grid niet haalbaar en daarvoor zijn nieuwe levels in de plaats gekomen, die er echter niet minder interessant om zijn - misschien wel integendeel. Het level design is goeddeels gedaan door mij en Jos Bouman, met verder bijdrages van Roy van Bijsterveldt, Pim Bouman, Aryeh Loeb en Achraf Cherabi.

Wat dat betreft is Briquid Mini, net als Briquid een echte easy to learn, hard to master titel, want alle puzzels zijn mogelijk met slechts drie soorten zetten. Dus iedereen kan het leren. Maar zie maar eens 100 procent te halen op elk level! De game heeft GameCenter-integratie met leaderboards en achievements, en je kan je scores delen op Facebook.

Net als Briquid is Briquid Mini vertaald in zes talen, te weten Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans. Speciale dank voor hulp met de Duitse vertaling gaat uit naar Duitsdocent Daan Rossewij en één van zijn bovenbouwklassen. Verder vind ik dat Marnix Kraus mag worden genoemd voor de hulp met alle verschillende configuraties en exports. De overige namen staan overigens in de in-game credits (beschikbaar als je op het logo tikt in het hoofdmenu)

Mijn eigen rol in de productie is overigens die van programmeur en designer.

Briquid Mini

Briquid Mini Free

« Laatste verandering: 6 November 2014, 20:06:43 door Erik Leppen »

Naar boven Gelogd

dennistimmy
Gebruiker

.

« Antwoord #1 Gepost op: 6 November 2014, 20:08:10 »

Ik heb het gewone briquid altijd met veel plezier gespeeld, en ik moet zeggen dat de screenshots wel laten zien dat het er grafisch gezien op vooruit is gegaan. Ik zou het graag willen downloaden, maar ik vraag mij af of het een heel nieuw spel is of meer een verbetering van de oudere versie. En of het moeilijker is geworden natuurlijk  Knipoog.

...
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid

« Antwoord #2 Gepost op: 6 November 2014, 20:15:47 »

Ik kan het helaas niet spelen omdat het iOS-only is, maar ik ga toch even die ene regel negeren en hier posten. Tong

Gefeliciteerd met de release! Hier zit zeker een hoop werk achter en ik weet zeker dat het een geweldig spel is geworden. En de "oude" versie die ik wel heb kunnen spelen was erg goed.

Wat ik wel vind (maar wat waarschijnlijk niet jouw beslissing is), is dat het spel te goedkoop is. Het is een heel goed spel, en ik vind het zeker meer dan een enkele euro waard. Ik denk ook dat jullie in totaal meer zouden krijgen als je het minimaal twee of drie euro maakt (en het is nog wel meer waard) omdat ik verwacht dat de daling in kopers dan ruimschoots zou worden opgevangen door de stijging in inkomsten. Het is tegenwoordig ook heel normaal dat een spel meer dan dat kost als het betaald is, kijk maar eens in de toplijsten. Maar goed, ik heb hier niet enorm veel verstand van, en de mensen bij Gamious zullen hier wel goed over nagedacht hebben. Knipoog

Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker

« Antwoord #3 Gepost op: 6 November 2014, 20:16:52 »

Beetje jammer dat je nu nog een briquid gemaakt hebt. Ik had liever een nieuwe game gezien (Eentje die ik wel kon spelen met mijn PC), maar goed, als je Gamious vriendjes aan een mobile game meer kunnen verdienen, tja, wie ben ik om je tegen te spreken?

Veel plezier allemaal, de trailer is goed gedaan, deze keer zonder Russisch accent! (Dus toch een grote verbetering) En de screens zien er ook mooi uit.

TR

« Laatste verandering: 6 November 2014, 20:18:38 door The RuneSnake »
Naar boven Gelogd

Ceymoonie
Gebruiker

« Antwoord #4 Gepost op: 7 November 2014, 14:18:32 »

Ziet er mooi uit, vooral die water shader Gemoedelijk.
Ik kan het jammer genoeg niet testen omdat ik geen telefoon heb, en überhaupt niks van Apple.

Naar boven Gelogd

Janoot
Gebruiker

Blablablablabla blablablablabla blablablabla bla

« Antwoord #5 Gepost op: 7 November 2014, 15:00:57 »

Ik zat rustig in de app store te kijken, zag ik opeens

En dus kocht ik m maar Gemoedelijk

Level 1-9 gingen zonder problemen, maar zoals verwacht liep de moeilijkheid steeds meer op.
Level 10 was een tijdje gekloot, maar het is gelukt om er 100% bij te halen.

Grafisch ziet het spel er heel goed uit. Het is duidelijk wat alles betekent en het werkt goed.
De gameplay is flawless, al vind ik het jammer dat je met de undo knop slechts de vorige actie ongedaan kan maken, en niet wat daar voor gebeurde.
Misschien is het een idee om bij de level keuze de levels te laten sliden, als je begrijpt wat ik bedoel.

Oh trouwens, het menu ziet er echt geweldig uit Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

hafireck
Gebruiker

« Antwoord #6 Gepost op: 7 November 2014, 15:37:53 »

ook even gekocht @ iPhone, nice spelletje voor in de trein enzo.

wat me wel opvalt is dat als je hem onder een bepaalde hoek tussen portrait en landscape houd hij in een hoog tempo switcht tussen landscape en portrait, en daardoor tijdens het spelen je meteen geen zetten meer hebt. Ook vind ik dat onderste randje bij het icoontje niet echt wat toevoegen en niet echt passen bij de iOS 7/8 style.

verder nice spel  Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

HD Blood
Gebruiker

« Antwoord #7 Gepost op: 7 November 2014, 21:09:39 »

Ik ben echt heel erg benieuwt naar de Android versie! Ik heb alleen een android telefoon, dus de Play Store liet me de tabletversie niet spelen, maar ik wil dit spel al erg lang uitproberen! Het lijkt me een leuk spel. Ik heb Leau, Laue.. je originele waterspel waar Briquid van is afgeleid gespeeld en die vond ik erg leuk. Het concept is wel interessant, maar de graphics en "feel" ontbraken, die nu dus zijn gefixt. Ahum. Dus.
Kun je vertellen wanneer je de androidversie verwacht, of waarom hij later uitkomt? Gemoedelijk

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker

Geblokkeerd!

Klik op de link (zie signature)

« Antwoord #8 Gepost op: 8 November 2014, 15:08:50 »

Wanneer komt de Android & Windows Phone versie?

Speel EGA - een verslavende arcadegame! NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven Gelogd

ShroomProductions
Gebruiker

« Antwoord #9 Gepost op: 8 November 2014, 19:16:49 »

Android en Windows Phone laten nog even op zich wachten helaas. Zodra daar meer nieuws over is, laat ik dat uiteraard weten.

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

« Antwoord #10 Gepost op: 9 November 2014, 23:31:36 »

Gisteren Briquid Mini gekocht voor mijn 1 week oude iPad mini retina (mijn eerste Apple aankoop, vers uit de Amsterdamse Apple Store).

Na één uurtje gamen ben ik op iets van level 50 gekomen. Op twee levels na, alles 100%. De komende levels zullen wel pittiger worden, neem ik aan, en de meeste levels <50 heb ik al eerder gespeeld.

Ik vind het een leuk spel, en een verbetering t.o.v. de 'oude' briquid. Maar geen nieuwe content. Lijkt meer op een update dan een nieuwe game. Ik vind dat het spel zelf goed is en goed inelkaar zit, maar de verslavingsfactor die mij de drang geeft om door te spelen, is een beetje zwak.

Mooi dat het spel nu €0,89 kost, want dat zorgde ervoor dat ik het kocht zonder erbij na te hoeven denken. Alhoewel bij €2,69 waarschijnlijk meer winst gemaakt zou zijn.

Keep up the good work!

Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #11 Gepost op: 11 November 2014, 17:54:43 »

ik vraag mij af of het een heel nieuw spel is of meer een verbetering van de oudere versie.
Allebei Blij

Citaat
En of het moeilijker is geworden natuurlijk  Knipoog.
Het is iets makkelijker Gemoedelijk

Wat ik wel vind, is dat het spel te goedkoop is.
Ik zal zorgen dat afdeling marketing ook meeleest Knipoog Maar zoals je zegt, ik heb ook geen idee en laat dat over aan hen, die zullen dat wel weten.

Ik had liever een nieuwe game gezien
Rest assured, we zijn met een aantal mooie dingen bezig Gemoedelijk

Ziet er mooi uit, vooral die water shader Gemoedelijk.
Was die shader alweer vergeten, maar inderdaad vind ik die ook wel goed gelukt Gemoedelijk

En dus kocht ik m maar Gemoedelijk
Woosh Blij Verder dank voor de lovende woorden Blij En ja, level 10 is een klassieker Gemoedelijk

Citaat
Misschien is het een idee om bij de level keuze de levels te laten sliden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vrees dat ik niet begrijp wat je bedoelt...

ook even gekocht @ iPhone, nice spelletje voor in de trein enzo.
Woosh Blij

Citaat
wat me wel opvalt is dat als je hem onder een bepaalde hoek tussen portrait en landscape houd hij in een hoog tempo switcht tussen landscape en portrait, en daardoor tijdens het spelen je meteen geen zetten meer hebt.
Ohja, het klopt dat daar geen hysterese is ingebouwd. Is misschien een idee.

Citaat
Ook vind ik dat onderste randje bij het icoontje niet echt wat toevoegen en niet echt passen bij de iOS 7/8 style.
Ik zal zorgen dat afdeling marketing meeleest Knipoog

Ik ben echt heel erg benieuwt naar de Android versie! Ik heb alleen een android telefoon, dus de Play Store liet me de tabletversie niet spelen, maar ik wil dit spel al erg lang uitproberen! Het lijkt me een leuk spel. Ik heb Leau, Laue.. je originele waterspel waar Briquid van is afgeleid gespeeld en die vond ik erg leuk. Het concept is wel interessant, maar de graphics en "feel" ontbraken, die nu dus zijn gefixt. Ahum. Dus.
Kun je vertellen wanneer je de androidversie verwacht, of waarom hij later uitkomt? Gemoedelijk
Hij komt later uit omdat de IAPs niet willen werken, en omdat het spel niet goed werkt op alle apparaten (vooral oudere geven problemen). Dat is waarschijnlijk een compatibliteitsprobleem. Ik verwacht een Android release zodra dat is opgehelderd en opgelost.

Windows Phone komt als we daar de tijd voor nemen, is recentelijk te weinig tijd voor genomen.

Gisteren Briquid Mini gekocht voor mijn 1 week oude iPad mini retina (mijn eerste Apple aankoop, vers uit de Amsterdamse Apple Store).

Na één uurtje gamen ben ik op iets van level 50 gekomen. Op twee levels na, alles 100%. De komende levels zullen wel pittiger worden, neem ik aan, en de meeste levels <50 heb ik al eerder gespeeld.

Ik vind het een leuk spel, en een verbetering t.o.v. de 'oude' briquid. Maar geen nieuwe content. Lijkt meer op een update dan een nieuwe game. Ik vind dat het spel zelf goed is en goed inelkaar zit, maar de verslavingsfactor die mij de drang geeft om door te spelen, is een beetje zwak.
Toch is alles opnieuw gemaakt. Vooral de look-en-feel is verbeterd. Maar inderdaad, als je Briquid voor tablets kent heb je veel levels al gezien in een andere vorm.

Citaat
Mooi dat het spel nu €0,89 kost, want dat zorgde ervoor dat ik het kocht zonder erbij na te hoeven denken. Alhoewel bij €2,69 waarschijnlijk meer winst gemaakt zou zijn.
Ik heb geen idee, ik geef het door Gemoedelijk

Hoe dan ook dank voor alle feedback (en hen die het gekocht hebben dank daarvoor!). Als je het met je vrienden wil delen nog beter Blij

Naar boven Gelogd

Bjarno
Jurylid

Vragen over GM niet via PM.

« Antwoord #12 Gepost op: 12 November 2014, 08:36:51 »

Citaat
Er is overigens ook een gratis demo, voor als je het eerst wil proberen. De volledige game is ook in de demo te koop via een in-app aankoop. Echter, de hele game is verkrijgbaar voor maar één euro. Met de vele uren speelplezier die de game kan bieden is dit misschien wel het meeste dat je ooit uit één euro zal halen.
Dan lijkt mij de gewone betalende versie een beetje overbodig, als je met de gratis versie kunt upgraden, zonder de betalende apart te downloaden. Dit houdt ook dubbel onderhoudswerk in, alhoewel zoiets in GM:Studio moet meevallen.

Naar boven Gelogd

Georges
Gebruiker

Geblokkeerd!

Klik op de link (zie signature)

« Antwoord #13 Gepost op: 14 November 2014, 19:12:08 »

Ik heb het spel gespeeld op de iPhone 3 van mijn vader, en vind dat Briquid Mini het beste spel is dat je kan vinden in de Apple Store. Een startende speler begrijpt meteen hoe het spel werkt, terwijl de ervaren speler veel plezier zal beleven aan de moeilijkere levels. Ik vind de zachte prijs (€0,89) perfect voor een game op een smartphone of tablet. Het spel is grafisch erg prachtig en het water werkt vloeiend. Wel heb ik drie opmerkingen over het spel:
- 100 levels is een beetje weinig voor een spel met korte levels zoals Briquid. Kijk maar naar de spellen die mijn moeder op haar Android-smartphone speelt: Farm Heroes Saga en Solitaire in Wonderland. Die hebben wel honderden levels.
- Ik vind het menu niet echt fijn. De tabs nemen veel plaats in beslag.
- Ik heb het spel Briquid Mini geïnstalleerd op een Belgische iPhone, maar het spel werd volgens mij niet in het Nederlands vertaald. Het bleef op de Engelse taal staan. Maar ik kan fout zijn, omdat ik nogal haastig was en in een klein aantal minuutjes enkele levels wou spelen.

Nog een mededeling: ik vind smartphones en tablets persoonlijk geen game-waardige apparaten. Ik speel liever een game op een console met knoppen, aangezien mijn vingers een heel stuk van het smartphonescherm overlappen. Knoppen werken gewoon fijner bij mij.  Ik zou er wel 4  tot zes euro aan Briquid Mini willen uitgeven als het spel in de Wii U of Nintendo 3DS Eshop zou verschijnen! Als Briquid Mini enkel iOS-, Windows Phone- of Android-only zou zijn, zal ik niet meer dan één euro willen neerleggen voor een fantastisch spel op een smartphone of tablet.

« Laatste verandering: 14 November 2014, 19:14:54 door Georges »

Speel EGA - een verslavende arcadegame! NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder

« Antwoord #14 Gepost op: 14 November 2014, 20:52:14 »

Dan lijkt mij de gewone betalende versie een beetje overbodig, als je met de gratis versie kunt upgraden, zonder de betalende apart te downloaden.
Dat is niet zo. De statistieken (waar ik geen details van geef) laten zien dat dat niet zo is.

Een betaalde app geeft de downloader het vertrouwen dat die niet wordt lastiggevallen door advertenties of dergelijke, of simpelweg door een half product binnen te halen. Veel mensen vinden het prettig om meteen de real deal in huis te hebben, in plaats van een demo die elk moment onverwacht kan ophouden. Dus nee, het lijkt overbodig, maar is het zeker niet.

Ik heb het spel gespeeld op de iPhone 3 van mijn vader, en vind dat Briquid Mini het beste spel is dat je kan vinden in de Apple Store. Een startende speler begrijpt meteen hoe het spel werkt, terwijl de ervaren speler veel plezier zal beleven aan de moeilijkere levels. Ik vind de zachte prijs (€0,89) perfect voor een game op een smartphone of tablet. Het spel is grafisch erg prachtig en het water werkt vloeiend.
Bedankt! Blij (En ook dank voor de feedback Gemoedelijk)

Citaat
100 levels is een beetje weinig voor een spel met korte levels zoals Briquid.
Daar hebben we het nog eens over als je bij level 90 bent Knipoog

(Maar mocht het een succes worden, kunnen we altijd kijken naar een uitbreiding. Levels maken is namelijk erg leuk werk Blij)

Citaat
Ik heb het spel Briquid Mini geïnstalleerd op een Belgische iPhone, maar het spel werd volgens mij niet in het Nederlands vertaald.
Oh, da's een interessante. Mogelijk herkent 'ie alleen "NL", of wordt het land ingelezen in plaats van de taal.

Overigens kun je in het instellingenscherm de taal aanpassen.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: [1] 2
Print

Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar: