Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Forum index
Zoeken
Help
Inloggen
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
Forums
Games
Game Maker Creaties
(Moderators:
WBG
,
kaasje
)
Briquid Mini
Pagina's:
[
1
]
2
« vorige
volgende »
Advertenties
Erik Leppen
Forumbeheerder
Offline
Berichten: 9655
Briquid Mini
«
Gepost op:
6 November 2014, 20:02:31 »
Briquid Mini
Briquid Mini Free
http://gamious.com/briquid
Bekijk de trailer op YouTube.
Het is zo ver mensen. Briquid Mini is daar! Althans, voor iOS. Android en Windows Phone laten nog even op zich wachten helaas. Zodra daar meer nieuws over is, laat ik dat uiteraard weten.
Er is overigens ook een gratis demo, voor als je het eerst wil proberen. De volledige game is ook in de demo te koop via een in-app aankoop. Echter, de hele game is verkrijgbaar voor maar één euro. Met de vele uren speelplezier die de game kan bieden is dit misschien wel het meeste dat je ooit uit één euro zal halen.
Briquid Mini
is een
uitdagende puzzelgame
voor smartphones, en is gebaseerd op de gelijknamige puzzelaar
Briquid
voor tablets. Alles is aangepast op het kleinere scherm van telefoons, en de hele game is van de grond af aan herbouwd. Zo'n beetje het enige dat gelijk is gebleven zijn de geweldige water-, steen- en andere geluiden van
Arjen Schut
.
Gedurende de hele productie heb ik samengewerkt met
Jos Bouman
, de producer van Briquid Mini (en overigens vaste collega voor alle Gamious-titels waar ik aan werk).
Er is een volledig nieuwe grafische vormgeving, die dezelfde herkenbare primaire kleuren op een moderne manier verwerkt. Met dank aan
Dick Grinwis
voor het visuele design en
Linda Hoogendam
voor de verdere uitwerking en detaillering.
Ook nieuw zijn de
100 levels
van de game. Ongeveer de helft van de levels zijn kleine versies van de levels van Briquid. Bij veel levels bleek aanpassing naar het kleinere grid niet haalbaar en daarvoor zijn nieuwe levels in de plaats gekomen, die er echter niet minder interessant om zijn - misschien wel integendeel. Het level design is goeddeels gedaan door mij en
Jos Bouman
, met verder bijdrages van
Roy van Bijsterveldt
,
Pim Bouman
,
Aryeh Loeb
en
Achraf Cherabi
.
Wat dat betreft is Briquid Mini, net als Briquid een echte
easy to learn, hard to master
titel, want alle puzzels zijn mogelijk met slechts drie soorten zetten. Dus iedereen kan het leren. Maar zie maar eens 100 procent te halen op elk level! De game heeft
GameCenter
-integratie met
leaderboards en achievements
, en je kan je scores delen op
Facebook
.
Net als Briquid is Briquid Mini vertaald in
zes talen
, te weten Nederlands, Engels, Frans, Duits, Spaans en Italiaans. Speciale dank voor hulp met de Duitse vertaling gaat uit naar Duitsdocent
Daan Rossewij
en één van zijn bovenbouwklassen. Verder vind ik dat
Marnix Kraus
mag worden genoemd voor de hulp met alle verschillende configuraties en exports. De overige namen staan overigens in de in-game credits (beschikbaar als je op het logo tikt in het hoofdmenu)
Mijn eigen rol in de productie is overigens die van programmeur en designer.
Briquid Mini
Briquid Mini Free
«
Laatste verandering: 6 November 2014, 20:06:43 door Erik Leppen
»
Naar boven
Gelogd
dennistimmy
Gebruiker
Offline
Berichten: 509
.
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #1 Gepost op:
6 November 2014, 20:08:10 »
Ik heb het gewone briquid altijd met veel plezier gespeeld, en ik moet zeggen dat de screenshots wel laten zien dat het er grafisch gezien op vooruit is gegaan. Ik zou het graag willen downloaden, maar ik vraag mij af of het een heel nieuw spel is of meer een verbetering van de oudere versie. En of het moeilijker is geworden natuurlijk
.
...
Naar boven
Gelogd
Florian van Strien
Jurylid
Offline
Berichten: 2420
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #2 Gepost op:
6 November 2014, 20:15:47 »
Ik kan het helaas niet spelen omdat het iOS-only is, maar ik ga toch even die ene regel negeren en hier posten.
Gefeliciteerd met de release! Hier zit zeker een hoop werk achter en ik weet zeker dat het een geweldig spel is geworden. En de "oude" versie die ik wel heb kunnen spelen was erg goed.
Wat ik wel vind (maar wat waarschijnlijk niet jouw beslissing is), is dat het spel
te goedkoop
is. Het is een heel goed spel, en ik vind het zeker meer dan een enkele euro waard. Ik denk ook dat jullie in totaal meer zouden krijgen als je het minimaal twee of drie euro maakt (en het is nog wel meer waard) omdat ik verwacht dat de daling in kopers dan ruimschoots zou worden opgevangen door de stijging in inkomsten. Het is tegenwoordig ook heel normaal dat een spel meer dan dat kost als het betaald is, kijk maar eens in de
toplijsten
. Maar goed, ik heb hier niet enorm veel verstand van, en de mensen bij Gamious zullen hier wel goed over nagedacht hebben.
Mijn spellen:
Swapblocks
,
circloO
,
BLcGR
,
80 Seconds Cave
,
TRrBL
,
The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan:
Lines (
WP
,
iOS
)
Tutorials:
Shaders - de basis
,
Asynchrone functies
Mijn oude forumnaam was
flori9
.
Naar boven
Gelogd
The RuneSnake
Gebruiker
Offline
Berichten: 4217
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #3 Gepost op:
6 November 2014, 20:16:52 »
Beetje jammer dat je nu nog een briquid gemaakt hebt. Ik had liever een nieuwe game gezien (Eentje die ik wel kon spelen met mijn PC), maar goed, als je Gamious vriendjes aan een mobile game meer kunnen verdienen, tja, wie ben ik om je tegen te spreken?
Veel plezier allemaal, de trailer is goed gedaan, deze keer zonder Russisch accent! (Dus toch een grote verbetering) En de screens zien er ook mooi uit.
TR
«
Laatste verandering: 6 November 2014, 20:18:38 door The RuneSnake
»
Naar boven
Gelogd
Ceymoonie
Gebruiker
Offline
Berichten: 4839
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #4 Gepost op:
7 November 2014, 14:18:32 »
Ziet er mooi uit, vooral die water shader
.
Ik kan het jammer genoeg niet testen omdat ik geen telefoon heb, en überhaupt niks van Apple.
Naar boven
Gelogd
Janoot
Gebruiker
Offline
Berichten: 3393
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #5 Gepost op:
7 November 2014, 15:00:57 »
Ik zat rustig in de app store te kijken, zag ik opeens
En dus kocht ik m maar
Level 1-9 gingen zonder problemen, maar zoals verwacht liep de moeilijkheid steeds meer op.
Level 10 was een tijdje gekloot, maar het is gelukt om er 100% bij te halen.
Grafisch ziet het spel er heel goed uit. Het is duidelijk wat alles betekent en het werkt goed.
De gameplay is flawless, al vind ik het jammer dat je met de undo knop slechts de vorige actie ongedaan kan maken, en niet wat daar voor gebeurde.
Misschien is het een idee om bij de level keuze de levels te laten sliden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Oh trouwens, het menu ziet er echt geweldig uit
Naar boven
Gelogd
hafireck
Gebruiker
Offline
Berichten: 433
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #6 Gepost op:
7 November 2014, 15:37:53 »
ook even gekocht @ iPhone, nice spelletje voor in de trein enzo.
wat me wel opvalt is dat als je hem onder een bepaalde hoek tussen portrait en landscape houd hij in een hoog tempo switcht tussen landscape en portrait, en daardoor tijdens het spelen je meteen geen zetten meer hebt. Ook vind ik dat onderste randje bij het icoontje niet echt wat toevoegen en niet echt passen bij de iOS 7/8 style.
verder nice spel
Naar boven
Gelogd
HD Blood
Gebruiker
Offline
Berichten: 1034
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #7 Gepost op:
7 November 2014, 21:09:39 »
Ik ben echt heel erg benieuwt naar de Android versie! Ik heb alleen een android telefoon, dus de Play Store liet me de tabletversie niet spelen, maar ik wil dit spel al erg lang uitproberen! Het lijkt me een leuk spel. Ik heb Leau, Laue.. je originele waterspel waar Briquid van is afgeleid gespeeld en die vond ik erg leuk. Het concept is wel interessant, maar de graphics en "feel" ontbraken, die nu dus zijn gefixt. Ahum. Dus.
Kun je vertellen wanneer je de androidversie verwacht, of waarom hij later uitkomt?
Mijn blog
Naar boven
Gelogd
Georges
Gebruiker
Geblokkeerd!
Offline
Berichten: 426
Klik op de link (zie signature)
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #8 Gepost op:
8 November 2014, 15:08:50 »
Wanneer komt de Android & Windows Phone versie?
Speel EGA - een verslavende arcadegame!
NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven
Gelogd
ShroomProductions
Gebruiker
Offline
Berichten: 1374
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #9 Gepost op:
8 November 2014, 19:16:49 »
Citaat van: Erik Leppen op 6 November 2014, 20:02:31
Android en Windows Phone laten nog even op zich wachten helaas. Zodra daar meer nieuws over is, laat ik dat uiteraard weten.
pixel art tutorials
meer pixel art tutorials
nog meer pixel art tutorials
tips voor 2d animatie
walk cycles
meer walk cycles
Naar boven
Gelogd
Mohammed-f
Gebruiker
Offline
Berichten: 2403
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #10 Gepost op:
9 November 2014, 23:31:36 »
Gisteren Briquid Mini gekocht voor mijn 1 week oude iPad mini retina (mijn eerste Apple aankoop, vers uit de Amsterdamse Apple Store).
Na één uurtje gamen ben ik op iets van level 50 gekomen. Op twee levels na, alles 100%. De komende levels zullen wel pittiger worden, neem ik aan, en de meeste levels <50 heb ik al eerder gespeeld.
Ik vind het een leuk spel, en een verbetering t.o.v. de 'oude' briquid. Maar geen nieuwe content. Lijkt meer op een update dan een nieuwe game. Ik vind dat het spel zelf goed is en goed inelkaar zit, maar de verslavingsfactor die mij de drang geeft om door te spelen, is een beetje zwak.
Mooi dat het spel nu €0,89 kost, want dat zorgde ervoor dat ik het kocht zonder erbij na te hoeven denken. Alhoewel bij €2,69 waarschijnlijk meer winst gemaakt zou zijn.
Keep up the good work!
Multiply Or Die!
Naar boven
Gelogd
Erik Leppen
Forumbeheerder
Offline
Berichten: 9655
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #11 Gepost op:
11 November 2014, 17:54:43 »
Citaat van: dennistimmy op 6 November 2014, 20:08:10
ik vraag mij af of het een heel nieuw spel is of meer een verbetering van de oudere versie.
Allebei
Citaat
En of het moeilijker is geworden natuurlijk
.
Het is iets makkelijker
Citaat van: flori9 op 6 November 2014, 20:15:47
Wat ik wel vind, is dat het spel
te goedkoop
is.
Ik zal zorgen dat afdeling marketing ook meeleest
Maar zoals je zegt, ik heb ook geen idee en laat dat over aan hen, die zullen dat wel weten.
Citaat van: The RuneSnake op 6 November 2014, 20:16:52
Ik had liever een nieuwe game gezien
Rest assured, we zijn met een aantal mooie dingen bezig
Citaat van: Ceymoonie op 7 November 2014, 14:18:32
Ziet er mooi uit, vooral die water shader
.
Was die shader alweer vergeten, maar inderdaad vind ik die ook wel goed gelukt
Citaat van: Janoot op 7 November 2014, 15:00:57
En dus kocht ik m maar
Woosh
Verder dank voor de lovende woorden
En ja, level 10 is een klassieker
Citaat
Misschien is het een idee om bij de level keuze de levels te laten sliden, als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik vrees dat ik niet begrijp wat je bedoelt...
Citaat van: hafireck op 7 November 2014, 15:37:53
ook even gekocht @ iPhone, nice spelletje voor in de trein enzo.
Woosh
Citaat
wat me wel opvalt is dat als je hem onder een bepaalde hoek tussen portrait en landscape houd hij in een hoog tempo switcht tussen landscape en portrait, en daardoor tijdens het spelen je meteen geen zetten meer hebt.
Ohja, het klopt dat daar geen
hysterese
is ingebouwd. Is misschien een idee.
Citaat
Ook vind ik dat onderste randje bij het icoontje niet echt wat toevoegen en niet echt passen bij de iOS 7/8 style.
Ik zal zorgen dat afdeling marketing meeleest
Citaat van: HD Blood op 7 November 2014, 21:09:39
Ik ben echt heel erg benieuwt naar de Android versie! Ik heb alleen een android telefoon, dus de Play Store liet me de tabletversie niet spelen, maar ik wil dit spel al erg lang uitproberen! Het lijkt me een leuk spel. Ik heb Leau, Laue.. je originele waterspel waar Briquid van is afgeleid gespeeld en die vond ik erg leuk. Het concept is wel interessant, maar de graphics en "feel" ontbraken, die nu dus zijn gefixt. Ahum. Dus.
Kun je vertellen wanneer je de androidversie verwacht, of waarom hij later uitkomt?
Hij komt later uit omdat de IAPs niet willen werken, en omdat het spel niet goed werkt op alle apparaten (vooral oudere geven problemen). Dat is waarschijnlijk een compatibliteitsprobleem. Ik verwacht een Android release zodra dat is opgehelderd en opgelost.
Windows Phone komt als we daar de tijd voor nemen, is recentelijk te weinig tijd voor genomen.
Citaat van: Mohammed-f op 9 November 2014, 23:31:36
Gisteren Briquid Mini gekocht voor mijn 1 week oude iPad mini retina (mijn eerste Apple aankoop, vers uit de Amsterdamse Apple Store).
Na één uurtje gamen ben ik op iets van level 50 gekomen. Op twee levels na, alles 100%. De komende levels zullen wel pittiger worden, neem ik aan, en de meeste levels <50 heb ik al eerder gespeeld.
Ik vind het een leuk spel, en een verbetering t.o.v. de 'oude' briquid. Maar geen nieuwe content. Lijkt meer op een update dan een nieuwe game. Ik vind dat het spel zelf goed is en goed inelkaar zit, maar de verslavingsfactor die mij de drang geeft om door te spelen, is een beetje zwak.
Toch is alles opnieuw gemaakt. Vooral de look-en-feel is verbeterd. Maar inderdaad, als je Briquid voor tablets kent heb je veel levels al gezien in een andere vorm.
Citaat
Mooi dat het spel nu €0,89 kost, want dat zorgde ervoor dat ik het kocht zonder erbij na te hoeven denken. Alhoewel bij €2,69 waarschijnlijk meer winst gemaakt zou zijn.
Ik heb geen idee, ik geef het door
Hoe dan ook dank voor alle feedback (en hen die het gekocht hebben dank daarvoor!). Als je het met je vrienden wil delen nog beter
Naar boven
Gelogd
Bjarno
Jurylid
Offline
Berichten: 5083
Vragen over GM niet via PM.
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #12 Gepost op:
12 November 2014, 08:36:51 »
Citaat
Er is overigens ook een gratis demo, voor als je het eerst wil proberen. De volledige game is ook in de demo te koop via een in-app aankoop. Echter, de hele game is verkrijgbaar voor maar één euro. Met de vele uren speelplezier die de game kan bieden is dit misschien wel het meeste dat je ooit uit één euro zal halen.
Dan lijkt mij de gewone betalende versie een beetje overbodig, als je met de gratis versie kunt upgraden, zonder de betalende apart te downloaden. Dit houdt ook dubbel onderhoudswerk in, alhoewel zoiets in GM:Studio moet meevallen.
Blog
|
Portfolio
|
Contact
|
@BjarnoBe
Naar boven
Gelogd
Georges
Gebruiker
Geblokkeerd!
Offline
Berichten: 426
Klik op de link (zie signature)
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #13 Gepost op:
14 November 2014, 19:12:08 »
Ik heb het spel gespeeld op de iPhone 3 van mijn vader, en vind dat Briquid Mini het beste spel is dat je kan vinden in de Apple Store. Een startende speler begrijpt meteen hoe het spel werkt, terwijl de ervaren speler veel plezier zal beleven aan de moeilijkere levels. Ik vind de zachte prijs (€0,89) perfect voor een game op een smartphone of tablet. Het spel is grafisch erg prachtig en het water werkt vloeiend. Wel heb ik drie opmerkingen over het spel:
- 100 levels is een beetje weinig voor een spel met korte levels zoals Briquid. Kijk maar naar de spellen die mijn moeder op haar Android-smartphone speelt: Farm Heroes Saga en Solitaire in Wonderland. Die hebben wel honderden levels.
- Ik vind het menu niet echt fijn. De tabs nemen veel plaats in beslag.
- Ik heb het spel Briquid Mini geïnstalleerd op een Belgische iPhone, maar het spel werd volgens mij niet in het Nederlands vertaald. Het bleef op de Engelse taal staan. Maar ik kan fout zijn, omdat ik nogal haastig was en in een klein aantal minuutjes enkele levels wou spelen.
Nog een mededeling: ik vind smartphones en tablets persoonlijk geen game-waardige apparaten. Ik speel liever een game op een console met knoppen, aangezien mijn vingers een heel stuk van het smartphonescherm overlappen. Knoppen werken gewoon fijner bij mij. Ik zou er wel 4 tot zes euro aan Briquid Mini willen uitgeven als het spel in de Wii U of Nintendo 3DS Eshop zou verschijnen! Als Briquid Mini enkel iOS-, Windows Phone- of Android-only zou zijn, zal ik niet meer dan één euro willen neerleggen voor een fantastisch spel op een smartphone of tablet.
«
Laatste verandering: 14 November 2014, 19:14:54 door Georges
»
Speel EGA - een verslavende arcadegame!
NIEUWE UPDATE: 18/07/2015!
Naar boven
Gelogd
Erik Leppen
Forumbeheerder
Offline
Berichten: 9655
Re: Briquid Mini
«
Antwoord #14 Gepost op:
14 November 2014, 20:52:14 »
Citaat van: Bjarno op 12 November 2014, 08:36:51
Dan lijkt mij de gewone betalende versie een beetje overbodig, als je met de gratis versie kunt upgraden, zonder de betalende apart te downloaden.
Dat is niet zo. De statistieken (waar ik geen details van geef) laten zien dat dat niet zo is.
Een betaalde app geeft de downloader het vertrouwen dat die niet wordt lastiggevallen door advertenties of dergelijke, of simpelweg door een half product binnen te halen. Veel mensen vinden het prettig om meteen de real deal in huis te hebben, in plaats van een demo die elk moment onverwacht kan ophouden. Dus nee, het lijkt overbodig, maar is het zeker niet.
Citaat van: Georges op 14 November 2014, 19:12:08
Ik heb het spel gespeeld op de iPhone 3 van mijn vader, en vind dat Briquid Mini het beste spel is dat je kan vinden in de Apple Store. Een startende speler begrijpt meteen hoe het spel werkt, terwijl de ervaren speler veel plezier zal beleven aan de moeilijkere levels. Ik vind de zachte prijs (€0,89) perfect voor een game op een smartphone of tablet. Het spel is grafisch erg prachtig en het water werkt vloeiend.
Bedankt!
(En ook dank voor de feedback
)
Citaat
100 levels is een beetje weinig voor een spel met korte levels zoals Briquid.
Daar hebben we het nog eens over als je bij level 90 bent
(Maar mocht het een succes worden, kunnen we altijd kijken naar een uitbreiding. Levels maken is namelijk erg leuk werk
)
Citaat
Ik heb het spel Briquid Mini geïnstalleerd op een Belgische iPhone, maar het spel werd volgens mij niet in het Nederlands vertaald.
Oh, da's een interessante. Mogelijk herkent 'ie alleen "NL", of wordt het land ingelezen in plaats van de taal.
Overigens kun je in het instellingenscherm de taal aanpassen.
Naar boven
Gelogd
Advertenties
« vorige
volgende »
Pagina's:
[
1
]
2
Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Algemeen
-----------------------------
=> Aankondigingen & Regels
=> Game Maker Nieuws
=> De Community
=> Wedstrijden
-----------------------------
Werken met Game Maker
-----------------------------
=> Tutorials en Uitbreidingen
=> Beginners
=> Gevorderden
=> Experts
-----------------------------
Games
-----------------------------
=> Game Maker Creaties
=> Work in Progress
=> Game Design
=> Resources
Powered by SMF 1.1.21
|
SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl
© 2003-2023 Nederlandse Game Maker Community