game maker
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Home Info Forums Help
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
+  Forums
|-+  Algemeen
| |-+  Wedstrijden
| | |-+  GameMaker Wedstrijd #45
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
« vorige volgende »
Print
Advertenties

Wout12345
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 227


« Antwoord #15 Gepost op: 13 Oktober 2014, 09:04:59 »

Daarom misschien de noodzaak om iets origineler uit de hoek te komen dan gewoon een spel te nemen, en daar alles ronde sprites aan te geven Knipoog
Inderdaad. Door een breed thema als dit te nemen kunnen ze rekenen op een goede opkomst, terwijl ze toch nog originele verbanden met het thema kunnen bevoordelen bij de jurering. Gemoedelijk


Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

dvdtv
Wedstrijdleider


Offline Offline

Berichten: 4789

Eigenaar van het bedrijf: Meester Dennis.


WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Oktober 2014, 11:08:25 »

Ik doe mee denk ik! Eens kijken wat ik hiervan kan maken.


Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #17 Gepost op: 20 Oktober 2014, 10:38:45 »

Momenteel heb ik het volgende idee:

(klik voor origineel formaat; FPS is wel wat hoger & stabieler in het uiteindelijke spel dan bij dit gifje Tong)

Maar ik moet maar kijken of ik hier nog leuke levels bij kan maken en zo, want tot nu toe vind ik het moeilijk genoeg uitdaging toe te voegen. Het zijn wel genoeg cirkels lijkt me in elk geval. Gemoedelijk Het wordt in elk geval niet zo groot, omdat ik de laatste week hier niet kan werken vanwege toetsweek, en ik tot nu toe alleen een engine en drie levels heb.


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Erik Leppen
Forumbeheerder


Offline Offline

Berichten: 9655


WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 20 Oktober 2014, 10:44:49 »

Gaaf idee. Heerlijk simpel, en dat doet 't 'm Gemoedelijk


Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #19 Gepost op: 20 Oktober 2014, 12:04:40 »

Gaaf idee. Heerlijk simpel, en dat doet 't 'm Gemoedelijk
Dank je! Blij Hopelijk wordt het ook een leuk spel uiteindelijk. Gemoedelijk


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Wout12345
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 227


« Antwoord #20 Gepost op: 20 Oktober 2014, 13:44:38 »

Ziet er best wel cool uit Flori. Verrast


Na een tweetal jaar besloot ik maar eens om dit te updaten en jullie NGMC'ers wat paginaruimte en lelijke afbeeldingen te besparen. Bedank me later maar! Tong

Scrolling shooter (WIP) - Hexapolis - The predictor's last stand (WIP)
Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #21 Gepost op: 20 Oktober 2014, 14:38:49 »

Ziet er best wel cool uit Flori. Verrast
En ook jij bedankt! Gemoedelijk

Nog iemand anders die al een beetje leuk(e) idee/demo/screenshot heeft?


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Martin Beentjes
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 2332

Gelieve quotes gebruiken bij PB's.


« Antwoord #22 Gepost op: 20 Oktober 2014, 15:25:15 »

Ik maak wel iets kleins.

Naar boven Gelogd

Mohammed-f
Gebruiker

Offline Offline

Berichten: 2402


« Antwoord #23 Gepost op: 20 Oktober 2014, 16:03:14 »

Ik was op het idee gekomen om een basic 'engine' / 'template' game te maken, die ik vervolgens ga gebruiken om mijn toekomstige spelletjes nog sneller te kunnen maken. Het idee is dat ik in mijn games bepaalde features kan enablen/disablen, die ik normaal niet zou maken omdat het teveel tijd kost. Of features die ik juist vaak gebruik, met als doel tijd te besparen met de implementatie.

Denk bijvoorbeeld aan: log-systeem, savegame-systeem, data-analyse, auto updater, music playlist, display scaling, automatische joystick / touchscreen / keyboard ondersteuning, etc.

Het is een experiment, zodra ik er klaar mee ben, zal ik hem voor deze GMW #45 gebruiken. Als het allemaal goed verloopt, zal ik tutorials en examples online plaatsen voor al deze features.

« Laatste verandering: 20 Oktober 2014, 16:10:42 door Mohammed-f »

Naar boven Gelogd

The RuneSnake
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 4217


« Antwoord #24 Gepost op: 20 Oktober 2014, 16:28:04 »

Ik was op het idee gekomen om een basic 'engine' / 'template' game te maken, die ik vervolgens ga gebruiken om mijn toekomstige spelletjes nog sneller te kunnen maken
Haha, zoiets had ik ook een tijdje, RuneShells Virtual Machine. Dat kon inderdaad ook loggen enzo, dat soort functies. Ik wens je veel succes ermee.

TR

Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1054

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p


« Antwoord #25 Gepost op: 20 Oktober 2014, 16:49:11 »

Is eigenlijk wel een goed idee, maar is dat niet is strijd met de regel dat je niet van to voren mag beginnen?

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #26 Gepost op: 20 Oktober 2014, 17:05:29 »

Is eigenlijk wel een goed idee, maar is dat niet is strijd met de regel dat je niet van to voren mag beginnen?
Nee, je mag namelijk wel van te voren gemaakte resources (inclusief scripts) gebruiken, naar redelijkheid uiteraard. Het lijkt me niet de bedoeling daadwerkelijk een eerder gemaakt spel wat cirkels gebruikt in te zenden met minimale veranderingen, maar als je wat scripts hebt liggen om mooie cirkels te tekenen is dat prima. Gemoedelijk

Het is inderdaad wel een goed idee zoiets te maken, want tot nu toe maak ik bijna alles altijd opnieuw (inclusief bijvoorbeeld basale schalingscripts, maar dat lijkt ook wel iets te zijn wat ook daadwerkelijk elke GM-versie anders moet Vermoeid).


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1054

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p


« Antwoord #27 Gepost op: 21 Oktober 2014, 13:58:23 »



Eerste béta-test, Ik denk dat ik nog wat moet sleutelen aan het kleurenpallet

Naar boven Gelogd

Florian van Strien
Jurylid


Offline Offline

Berichten: 2420


« Antwoord #28 Gepost op: 21 Oktober 2014, 14:25:57 »

Ziet er best interessant uit (hee, nog iemand die physics gebruikt! Gemoedelijk), maar ik begrijp het doel niet helemaal (of zit dat er gewoon nog niet in?).


Mijn spellen: Swapblocks, circloO, BLcGR, 80 Seconds Cave, TRrBL, The Contact Machine
Ik heb meegewerkt aan: Lines (WP, iOS)
Tutorials: Shaders - de basis, Asynchrone functies

Mijn oude forumnaam was flori9.
Naar boven Gelogd

Perry26
Gebruiker


Offline Offline

Berichten: 1054

Vragen over GM bij mij WEL via pm :p


« Antwoord #29 Gepost op: 21 Oktober 2014, 14:44:10 »

Per blauwe bol die je erinkrijgt win je n punt, per lichtblauwe n minpunt. Het doel is om de hoogste óf de laagste score te halen.

Naar boven Gelogd

Advertenties
« vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9
Print


Topic Informatie
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2007, Simple Machines
www.game-maker.nl © 2003-2020 Nederlandse Game Maker Community